Strongyloidiasis: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Ciculu di vita di Strongyloides stercoralis
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Prevenzione di Strongyloidiasis
Strongyloidiasis hè una infezzione intestinale causata da u parassita Strongyloides stercoralis, chì provoca sintomi cum'è diarrea, dolore addominale è eccessu di gas intestinali. Tuttavia, ci hè una variante più seria di l'infezzione, chì affetta u pulmone è a circulazione, causendu frebba sopra i 38 ° C, vomitu, tosse è mancanza di respiru.
Stu vermu infecta a ghjente attraversu a pelle, in forma di larva, è si sparghje per u corpu finu à chì ghjunghje à l'intestinu, induve cresce è si riproduce. Per evità sta infezzione, si consiglia di evità di camminà scalzi in carrughju è di lavà bè i cibi prima di manghjà, è u trattamentu si face cù pasticchi vermifugi, cum'è Albendazole è Ivermectin.
Vede subitu ciò chì hè a forte iloidiasi è verificate i sintomi di altre infezioni parasitiche:
Principali sintomi
Quandu u sistema immunitariu ùn hè micca compromessu o quandu u numeru di parassiti hè assai bassu, i sintomi di solitu ùn cumpariscenu micca. Tuttavia, in certi casi, soprattuttu quandu u numeru di parassiti hè assai grande, sintomi cum'è:
- Macchi rossi nantu à a pelle, chì cumpariscenu quandu e larve penetrenu in a pelle o quandu si movenu per ella;
- Diarrea, flatulenza, dolore addominale, nausea è poviru appetitu nascenu quandu i parassiti sò in u stomacu è in l'intestinu;
- Tosse secca, mancanza di respiru o attacchi d'asma, quandu a larva provoca infjammazione in i pulmoni quandu passa per questa regione.
E persone cun sistemi immunitari compromessi, cum'è e persone cù u SIDA o a malnutrizione, per esempiu, sviluppanu spessu a forma a più severa di l'infezzione, chì si manifesta cù febbre sopra i 38 ° C, dolore severu in u ventre, diarrea persistente, vomitu, mancanza di respiru, tosse cù secrezione o ancu sangue.
Inoltre, cum'è questu parassita hè capace di perforà u muru intestinale, hè prubabile chì i batteri intestinali sianu trasportati in altre parte di u corpu, resultendu in infezioni generalizate, per esempiu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
A Strongyloidiasis hè diagnosticata esaminendu feci, identificendu e larve, ma per a cunferma, pò esse spessu necessariu ripetere l'esame parechje volte finu à chì u parassita sia truvatu.
Ciculu di vita di Strongyloides stercoralis
E larve infettive di i parassiti, chjamate ancu larve filarioidi, sò prisenti in terra, soprattuttu in u terrenu cù rena è fangu, è sò capaci di penetrà in u corpu attraversu a pelle, ancu s'ellu ùn ci hè ferita. Dopu si sparghjenu per u sangue finu à ghjunghje in i pulmoni. In questa regione, e larve si mischjanu cun mucus è secrezioni respiratorii, è ghjunghjenu à u stomacu è l'intestinu quandu queste secrezioni sò inghjuttite.
In l'intestinu, i parassiti trovanu lochi favurevuli per cresce è ripruducesi, duve ghjunghjenu a dimensione di sin'à 2,5 mm, è liberanu ova chì danu origine à larve nove. A Strongyloidiasis hè trasmessa da e persone, principalmente, ma ancu da i cani è i misgi, chì liberanu larve in l'ambiente per mezu di e feci.
Altre forme d'infezzione sò l'ingestione d'acqua è cibu contaminatu cù larve o feci di persone cuntaminate. U periodu trà a contaminazione finu à a liberazione di larve per e feci è l'apparizione di i sintomi pò varià trà 14 è 28 ghjorni.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a forteyloidiasis hè di solitu fattu cù farmaci antiparassitichi, in tablet, guidati da u medicu generale, cume:
- Albendazole;
- Thiabendazole;
- Nitazoxanide;
- Ivermectina.
Hè cunsigliatu chì sti medicamenti sò prescritti da u medicu generale, chì selezziunerà u megliu medicamentu per ogni persona, secondu l'età, u pesu, a presenza di altre malatie è l'usu di altri medicamenti. Inoltre, queste droghe devenu esse evitate durante a gravidanza.
Per migliurà l'effettu è eliminà tutti i parassiti, l'ideale hè di ripete e dosi dopu à 10 ghjorni, postu chì a persona pò ripiglià l'infezzione cù e larve chì esce da e feci.
Prevenzione di Strongyloidiasis
A prevenzione di a forte iloidiasi pò esse fatta per mezu di misure semplici, cume:
- Ùn marchjà micca scalzu, soprattuttu in terra cun rena è fangu;
- Lavate bè l'alimentu prima di manghjà;
- Lavate e mani dopu andà à u bagnu;
- Trattate l'infezzione currettamente per evità di ripiglià.
Inoltre, lavà l'area genitale dopu a defecazione hè un bonu modu per impedisce a larva di riinfettà l'organisimu o di trasmette la à altre persone.