Chì hè l'esame di ammissione è licenziamentu, à chì serve è quandu fà

Cuntenutu
L'esami di ammissione è di licenziamentu sò esami chì devenu esse dumandati da a sucietà per valutà a situazione generale di salute è verificà se a persona hè in grado di svolgere una certa funzione o se hà acquistatu una situazione per via di u travagliu. Questi esami sò fatti da un duttore specializatu in medicina di u travagliu.
Questi esami sò previsti da a legge è i costi sò a responsabilità di u datore di lavoro, oltre à pianificà l'esami. S'elli ùn sò micca fatti, a sucietà hè sottumessa à u pagamentu di una multa.
Oltre à l'esami di ammissione è di licenziamentu, esaminazioni periodiche devenu esse effettuate per valutà a situazione di salute di a persona durante u periodu travagliatu, cù a pussibilità di curregge e situazioni chì puderebbenu esse sorti durante quellu periodu. Esami periodichi devenu esse effettuati durante u periodu di travagliu, quandu ci hè un cambiamentu di funzione è quandu l'impiigatu torna à u travagliu, per via di vacanze o di permessu.

Chì vale per
L'esame di ammissione è di licenziamentu deve esse effettuatu prima di l'ingressu è prima di a fine di l'impiegu in modu chì sia l'impiigatu sia u patrone sianu salvi.
Esame di ammissione
L'esame d'ammissione deve esse dumandatu da a sucietà prima di assumere o firmà a carta di travagliu è hà per scopu di verificà e cundizioni sanitarie generali di l'impiigatu è di verificà s'ellu hè capace di fà certe attività. Cusì, u duttore deve eseguisce e seguenti procedure:
- Intervista, in quale hè valutata a storia familiare di malatie è cundizioni prufessiunali chì a persona hè stata esposta in travaglii precedenti;
- Misurazione di a pressione sanguigna;
- Verificà a frequenza cardiaca;
- Valutazione di a postura;
- Valutazione psiculugica;
- Esami cumplementari, chì varienu secondu l'attività chì serà realizata, cum'è visione, audizione, forza è esami fisici.
Hè illegale di fà test di HIV, sterilità è gravidanza in l'esame di ammissione, è ancu in l'esame di licenziazione, chì a prestazione di questi esami hè cunsiderata una pratica discriminatoria è ùn deve micca esse usata cum'è criteriu per ammette o licenzia una persona.
Dopu à a realizazione di sti testi, u duttore emette un Certificatu Medicu di Capacità Funzionale, chì cuntene informazioni nantu à l'impiigatu è i risultati di i testi, indicendu se a persona hè capace o micca di fà l'attività relative à l'impiegu. Stu certificatu deve esse presentatu da a cumpagnia cù l'altri documenti di l'impiegatu.
Esame di terminazione
L'esame di licenziamentu deve esse effettuatu prima chì l'impiigatu dimissi per verificà s'ellu ci sò state cundizioni di travagliu è determinà cusì se a persona hè adatta per esse licenziata.
L'esami di licenziamentu sò listessi à l'esami di ammissione è, dopu l'esame fattu, u duttore emette u Certificatu di Salute Occupazionale (ASO), chì cuntene tutti i dati di u lavoratore, a pusizione occupata in l'impresa è u statu di salute di u lavoratore dopu svolgendu attività in l'impresa. Cusì, hè pussibule di verificà s'ellu ci hè statu u sviluppu di qualsiasi malattia o svantaghju, per esempiu, per via di a pusizione occupata.
Se si trova una situazione di travagliu, l'ASO afferma chì a persona ùn hè micca adatta per u licenziamentu, è deve restà in a cumpagnia finu à chì a situazione sia risolta è un novu esame di licenziazione sia effettuatu.
L'esame di licenziamentu deve esse effettuatu quandu l'ultimu esame medicu periodicu hè statu fattu per più di 90 o 135 ghjorni, secondu u gradu di risicu di l'attività svolta. Questu esame, tuttavia, ùn hè micca ubligatoriu in casi di licenziamentu per causa ghjusta, lascendu l'esame da esse effettuatu à a discrezione di a cumpagnia.