Esame BERA: chì hè, per chì serve è cumu si face
Cuntenutu
L'esame BERA, cunnisciutu ancu BAEP o Potenziale Evucatu Auditivu di u Cervellu, hè un esame chì valuta tuttu u sistema uditariu, verificendu a presenza di perdita uditiva, chì pò accade per via di ferita à a cochlea, nervu uditivu o troncu cerebrale.
Ancu se pò esse effettuatu nantu à l'adulti, u test BERA hè fattu più spessu nantu à i zitelli è i zitelli, soprattuttu quandu ci hè un risicu di perdita di uditu per via di e condizioni genetiche o quandu ci hè un risultu alteratu in u test di l'arechja, chì hè un test effettuatu subitu dopu à a nascita è chì valuta a capacità uditiva di u neonatu. Capite cumu si face u test di l'arechja è i risultati.
Inoltre, stu test pò esse urdinatu ancu in i zitelli chì anu ritardatu u sviluppu di a lingua, chì questu ritardu pò esse un segnu di prublemi uditivi. Amparate à identificà se u vostru zitellu ùn stà micca à sente bè.
Per chì ghjè l'esame
L'esame BERA hè indicatu principalmente per valutà u sviluppu è a risposta uditiva di i zitelli, i neonati prematuri, i zitelli autistici o quelli chì anu alterazioni genetiche, cum'è a Sindrome di Down.
Inoltre, u test pò ancu esse fattu per diagnosticà a perdita di uditu in adulti, investigà a causa di l'acufene, rilevà a presenza di tumori chì implicanu i nervi uditivi o per monitorà i pazienti ospedalizati o in coma.
Cumu l'esame hè fattu
L'esame dura trà 30 è 40 minuti è di solitu si face mentre dorme, postu chì hè un esame assai sensibile è, dunque, ogni muvimentu pò interferisce cù u risultatu di l'esame. Se u zitellu si move assai durante u sonnu, u duttore pò cunsigliallu di sedà u zitellu per a durata di l'esame, per assicurà chì ùn ci sia micca muvimentu è chì u risultatu ùn sia alteratu.
L'esame cunsiste à mette l'elettrodi daretu à l'arechja è nantu à u fronte, in più di un auriculare chì hè incaricatu di pruduce soni chì attiveranu u troncu cerebrale è i nervi uditivi, generendu spichi in elettricità secondu l'intensità di u stimulu, chì sò catturati da l'elettrodu è interpretatu da u duttore da l'onde sonore registrate da l'attrezzatura.
L'esame BERA ùn richiede alcuna preparazione speciale è hè una procedura non invasiva chì ùn causa alcun dolore o disagiu.