Cosa hè l'esame HCV, à chì serve è cumu si face
Cuntenutu
U test HCV hè un test di laboratorio indicatu per l'investigazione di l'infezione cù u virus di l'epatite C, HCV. Cusì, per via di questu esame, hè pussibule verificà a presenza di u virus o anticorpi produtti da u corpu contr'à stu virus, l'anti-HCV, essendu, dunque, utile in a diagnosi di l'epatite C.
Questa prova hè simplice, hè fatta da l'analisi di un picculu campionu di sangue è hè di solitu dumandata quandu si sospetta un'infezione da VHC, vale à dì quandu a persona hà avutu cuntattu cù u sangue di una persona infetta, hà avutu sessu senza prutezzione o quandu e siringhe o aghi eranu spartuti, per esempiu, chì sò forme cumune di trasmissione di malatie.
Per chì ghjè
L'esame HCV hè dumandatu da u duttore per investigà l'infezzione da u virus HCV, chì hè incaricatu di l'epatite C. Attraversu l'esame hè pussibule sapè se a persona hè dighjà stata in cuntattu cù u virus o s'ellu hà una infezione attiva. , è dinò a quantità di virus prisente in u corpu, chì pò indicà a gravità di a malatia è esse utile per indicà u trattamentu più adattu.
Cusì, stu test pò esse dumandatu quandu a persona hè esposta à qualsiasi fattore di risicu in relazione à a trasmissione di a malattia, cume:
- Cuntattu cù sangue o secrezioni da una persona infetta;
- Spartera di siringhe o aghi;
- Rapportu sessuale senza prutezzione;
- Associ sessuali multipli;
- Rializazione di tatuaggi o piercings cù materiale potenzialmente contaminatu.
Inoltre, altre situazioni chì sò in leia cù a trasmissione di l'HCV sò spartite lame di rasatura o strumenti di manicure o pedicure, è eseguendu trasfusioni di sangue prima di u 1993. Amparate più nantu à a trasmissione di l'HCV è cumu si deve esse a prevenzione.
Cumu hè fattu
L'esame HCV hè fattu per mezu di l'analisi di un picculu campione di sangue raccoltu in laburatoriu, è ùn hè micca necessariu di fà alcun tippu di preparazione. In laburatoriu, u campione hè trattatu è, secondu l'indicazione di l'esame, duie prove ponu esse effettuate:
- Identificazione virale, in quale un test più specificu hè realizatu per identificà a presenza di u virus in u sangue è a quantità truvata, chì hè un test impurtante per determinà a gravità di a malattia è monitorà a risposta à u trattamentu;
- Dose di anticorpi contr'à u VHC, cunnisciutu ancu cum'è test anti-HCV, in cui l'anticorpu pruduttu da u corpu hè misuratu in risposta à a presenza di u virus. Questa prova, oltre à esse capace di esse aduprata per valutà a risposta à u trattamentu è a gravità di a malattia, permette ancu di sapè cumu l'organisimu reagisce contr'à l'infezzione.
Hè cumunu per u duttore di urdinà entrambi i testi cum'è un modu per avè un diagnosticu più accuratu, in più di pudè indicà ancu altri testi chì aiutanu à valutà a salute di u fegatu, postu chì stu virus pò compromettere u funziunamentu di questu organu , cume u dosaggio enzimaticu TGO epaticu è TGP, PCR è gamma-GT. Amparate più nantu à i testi chì valutanu u fegatu.