5 testi chì cunfermanu a ménopause
Cuntenutu
- Testi chì cunfermanu a ménopause
- 1. FSH
- 2. LH
- 3. Cortisolu
- 4. Prolattina
- 5. hCG
- Esame di farmacia di a menopausa
Per cunfirmà a menopausa, u ginecologu indica l'esecuzione di alcuni test di sangue, cume a misurazione di FSH, LH, prolactina. Se a ménopause hè cunfirmata, u duttore pò ricumandà chì una densitometria ossea sia fatta per valutà a parte ossea di a donna.
A cunferma di a menopausa hè fatta micca solu da i risultati di l'esami, ma ancu per mezu di a valutazione di i segni è sintomi presentati, cum'è vampate, cambiamenti d'umore è assenza di menstruazione. Verificate più segni è sintomi indicativi di a menopausa.
Testi chì cunfermanu a ménopause
U segnu indicativu principale chì a donna entra in menopausa hè l'irregularità menstruale, essendu più frequente in donne trà 45 è 55 anni. Per cunfirmà se a mancanza di menstruazione hè, in realtà, indicativa di a menopausa, u ginecologu pò raccomandà l'esecuzione di analisi di sangue, i principali sò:
1. FSH
FSH, o ormone stimulante di u follicle, hè un ormone chì a so funzione hè di prumove a maturazione di l'ove durante l'età fertile è, dunque, hè cunsideratu un ormone ligatu à a fertilità. I valori di FSH varienu secondu u periodu di u ciclu menstruale è l'età di a donna.
Questu hè unu di i principali esami richiesti da u ginecologu per determinà a menopausa, perchè durante stu periodu alti livelli di ormone sò verificati, indicendu chì ci hè una diminuzione di a funzione ovarica. Vede più nantu à l'esame FSH.
2. LH
Cum'è FSH, LH, chjamatu ancu ormone luteinizante, hè un ormone rispunsevule in e donne per l'ovulazione è a produzzione di progesterone, ancu ligatu à a capacità riproduttiva. A concentrazione di LH varieghja secondu a fase di u ciclu menstruale, cù valori più alti osservati durante u periodu ovulatoriu.
Di solitu, valori LH assai alti sò indicativi di a menopausa, soprattuttu s'ellu ci hè ancu un aumentu di FSH.
3. Cortisolu
Cortisol hè un ormone pruduttu naturalmente da u corpu per aiutà u corpu à cuntrullà u stress è riduce l'infiammazione. Tuttavia, quandu questu ormone hè in concentrazioni più alte in u sangue, pò causà qualchì dannu à a salute, cumprese cambiamenti in u ciclu menstruale per via di a disregulazione di l'ormoni femminili, pruvucendu a donna à passà periodi senza menstruazione.
Dunque, per investigà i cambiamenti in u ciclu menstruale presentati da a donna, u duttore pò dumandà a misura di cortisol per verificà s'ellu hè un segnu di menopausa o hè in realtà una conseguenza di cambiamenti ormonali causati da alti livelli di cortisol. Amparate più nantu à u cortisol altu.
4. Prolattina
A prolattina hè un ormone incaricatu di stimulà e ghiandole mammarie à pruduce latte durante a gravidanza è l'allattamentu, in più di esse impurtante per regulà altri ormoni femminili, interferendu cù l'ovulazione è a menstruazione.
Aumentazione di i livelli di prolattina in u sangue fora di a gravidanza pò purtà à l'apparizione di certi segni è sintomi, cume difficultà à rimanere incinta, menstruazione irregulare o assenza di menstruazione è sintomi di menopausa, è hè dunque indicatu da u ginecologu per cunfirmà a menopausa .
Verificate tuttu ciò chì tocca à u test di prolactina.
5. hCG
HCG hè un ormone pruduttu durante a gravidanza è a so funzione hè di mantene lu, evitendu a sfocatura di l'endometriu, chì hè ciò chì accade durante a menstruazione. Quandu investigheghja a menopausa, u vostru duttore pò cunsigliallu di misurà a vostra hCG in u sangue o in l'urina per verificà se u vostru periodu ùn hè micca dovutu à a gravidanza o à cambiamenti ormonali chì sò indicativi di a menopausa.
Esame di farmacia di a menopausa
Hè pussibule di fà un esame rapidu di farmacia per rilevà a menopausa è chì hà per scopu di rilevà a quantità di l'hormone FSH in l'urina, è u test deve esse effettuatu cume:
- Mettite l'urina in una buttiglia pulita è secca;
- Inserite a striscia test in u flacone per circa 3 secondi;
- Aspettate 5 minuti è valutate u risultatu.
L'urina pò esse raccolta à ogni mumentu di a ghjurnata è u risultatu pusitivu hè datu quandu 2 linee apparsu in u test, una di e quali hè di culore più scuru cà a linea di cuntrollu. In casu di un risultatu pusitivu, a donna pò esse in ménopause o pre-ménopause, è deve cunsultà un ginecologu per a cunferma è u trattamentu se necessariu. A maiò parte di u tempu, questu hè fattu cù a sostituzione ormonale. Capite cumu hè u trattamentu di a menopausa.