Caldu è Freddu: Sicurezza à a Temperatura Estrema
Cuntenutu
- Temperature di calore estreme
- I sintomi
- Trattamentu
- Prevenzione
- Fattori di risicu
- Temperature estreme fredde
- I sintomi
- Trattamentu
- Prevenzione
- Fattori di risicu
Panoramica
Se avete intenzione di viaghjà à l'aria aperta, siate pronti à trattà tutte e specie di tempu. Questu pò significà ghjorni assai piovosi o ghjorni estremamente secchi, è da l'ore di ghjornu più caldi à e notte più fredde.
U corpu umanu hà una temperatura di core normale trà 97˚F è 99˚F, ma in media, una temperatura normale di u corpu hè 98.6˚F (37˚C). Per mantene sta temperatura senza l'aiutu di dispositivi di riscaldamentu o raffreddamentu, l'ambiente circostante deve esse à circa 82˚F (28˚C). I vestiti ùn sò micca solu per l'aspettu - sò necessarii per mantene u caldu. Di solitu si pò aggruppà in più strati durante i mesi più freddi, è pudete aduprà ventilatori o condizionatori d'aria in mesi più caldi per mantene una temperatura di core sana.
In certi casi, pudete truvà voi stessi in un ambiente cù temperature estreme. Hè cruciale per sapè ciò chì cuncerna a salute chì pudete fà affruntà è cumu per evità qualsiasi prublemi di salute in relazione à a temperatura.
Temperature di calore estreme
Prima, nutate chì a lettura di a temperatura nantu à un termometru ùn hè micca necessariamente a temperatura chì duverebbe preoccupassi. L'umidità relativa in u vostru ambiente pò influenzà a temperatura chì si sente in realtà, chjamata "temperatura apparente". Alcuni esempi di scenarii includenu:
- Se a temperatura di l'aria dice 85˚F (29˚C), ma ùn ci hè nulla di umidità, a temperatura si senterà in realtà cum'è 78˚F (26 ˚C).
- Se a temperatura di l'aria leghje 85˚F (29˚C), cù 80 per centu di umidità, si senterà veramente cum'è 97˚F (36˚C).
L'alta temperatura ambientale pò esse periculosa per u vostru corpu. In a gamma di 90˚ è 105˚F (32˚ è 40˚C), pudete sperimentà crampi di calore è esaurimentu. Trà 105˚ è 130˚F (40˚ è 54˚C), a stanchezza di calore hè più probabile. Duvete limità e vostre attività à questa gamma. Una temperatura ambientale di più di 130˚F (54˚C) porta spessu à colpu di calore.
Altre malatie relative à u calore includenu:
- stanchezza di u calore
- colpu di calore
- crampi musculari
- gonfiore di calore
- svenimentu
I sintomi
I sintomi di malatie cunnesse à u calore dipendenu da u tippu è da a gravità di a malatia.
Alcuni sintomi cumuni di esaurimentu termicu includenu:
- sudendu assai
- stanchezza o fatica
- marei o stumacatura
- scurazione o sensazione di sturdimentu quandu si stà in piedi
- pulsu debule ma veloce
- sensazioni di nausea
- vomitu
I sintomi di colpu di calore includenu:
- pelle rossa chì si sente calda à u toccu
- pulse forte è veloce
- perde a cuscenza
- temperatura interna di u corpu sopra à 103˚F (39˚C)
Trattamentu
Sì qualchissia perde a cuscenza è mostra unu o più di i sintomi di stanchezza di calore o colpu di calore, chjamate 911 subitu.
Per trattà l'esaurimentu di u calore, pruvate à tene vi frescu cù panni freddi è umidi intornu à u vostru corpu è pigliate pianu pianu picculi sorsi d'acqua finu à chì i sintomi cumincianu à svanisce. Pruvate à esce da u calore. Truvate un locu cù aria condizionata o una temperatura più bassa (soprattuttu fora di u sole direttu). Riposa nantu à un lettu o un lettu.
Per trattà u colpu di calore, copritevi cun panni freddi è umidi o fate un bagnu fretu per nurmalizà a temperatura di u vostru corpu. Esce da u calore subitu in un locu cù una temperatura più bassa. Ùn beie nunda finchè tù (o a persona chì soffre di colpu di calore) ricevi assistenza medica.
Prevenzione
Stà bè idratatu per evità megliu e malatie da u calore. Bei abbastanza liquidi per chì a to urina sia di culore chjaru o chjaru. Ùn fidatevi solu à a sete cum'è guida per quantu liquidu duvete beie. Quandu perdite assai liquidi o sudate abbondantemente, assicuratevi di rimpiazzà ancu l'elettroliti.
Indossa indumenti adatti à u vostru ambiente. I vestiti chì sò troppu spessi o troppu caldi ponu prestu fà diventà surriscaldatu. Se vi sentite troppu caldu, allentate i vostri vestiti o cacciate l'eccessu di vestiti finu à chì vi sentite abbastanza frescu. Purtate un filtru solare quandu hè pussibule per evità e scottature, chì face più difficiule per u vostru corpu à sbarrazzassi di u calore eccessivu.
Pruvate à evità i lochi chì ponu diventà estremamente caldi, cum'è in vittura. Ùn lasciate mai un'altra persona, zitellu, o animale domesticu, ancu per brevi periodi di tempu.
Fattori di risicu
I fattori di risicu cumuni chì ponu causà voi di esse più suscettibili à e malatie legate à u calore sò:
- esse menu di 4 o più di 65
- l'esposizione à u clima bruscu cambia da u fretu à u caldu
- esse sovrappesu o obesu
- piglià medicazione cum'è diuretici è antihistaminici
- aduprendu droghe illecite cume a cocaina
- esposizione à un altu indice di calore (misurazione sia di calore sia di umidità)
Temperature estreme fredde
Cum'è cù e temperature elevate, ùn cuntate micca solu nantu à a lettura di u termometru di l'aria ambientale per misurà e temperature fredde. A velocità di u ventu è l'umidità esterna di u corpu pò causà un fretu chì cambia drammaticamente a velocità di raffreddamentu di u vostru corpu è cumu si sente. In tempi estremamente freddi, in particulare cù un fattore di raffreddamentu di u ventu elevatu, pudete sperimentà rapidamente l'iniziu di l'ipotermia. Falà in acqua fredda pò ancu resultà in ipotermia d'immersione.
Alcune malatie cunnesse à u fretu includenu:
- ipotermia
- frostbite
- pede di trincea (o "pede d'immersione")
- chilblains
- Fenomenu di Raynaud
- bugni induciuti da u fretu
In più di queste malatie, u clima invernale pò causà inconvenienti maiò per i viaghjatori. Siate sempre pronti à trattà cù a neve intensa è u fretu stremu, ch'ellu sia in strada o in casa.
I sintomi
Quandu u vostru corpu scende prima sottu à 98,6˚F (37˚C), pudete sperimentà:
- tremendu
- una frequenza cardiaca aumentata
- una leggera diminuzione di a coordinazione
- una voglia aumentata di urinare
Quandu a temperatura di u vostru corpu hè trà 91,4˚ è 85,2˚F (33˚ è 30˚C), puderete:
- diminuisce o smette di tremà
- cascà in un stupore
- sentite dorme
- esse incapace di marchjà
- sperimentate alternanze rapide trà frequenza cardiaca rapida è respira troppu pianu
- respiru pocu fondu
Trà 85,2˚ è 71,6˚F (30˚C è 22˚C), sperimenterete:
- respiru minimu
- poveru à nisun riflessu
- incapacità di movesi o di risponde à stimuli
- bassa pressione sanguigna
- forse coma
Una temperatura di u corpu inferiore à 71,6˚F (22˚C) pò fà chì i musculi diventanu rigidi, a pressione sanguigna diventa estremamente bassa o ancu assente, i tassi di u core è di a respirazione diminuiscenu, è pò infine purtà à a morte.
Trattamentu
Sì qualchissia passa, mostra parechji sintomi elencati sopra, è hà una temperatura corporea di 95˚F (35˚C) o inferiore, chjamate 911 immediatamente. Eseguite CPR se a persona ùn respira o ùn hà micca un pulse.
Per trattà l'ipotermia, esce da u fretu u più prestu pussibule è in un ambiente più caldu. Eliminate ogni vestitu umidu o bagnatu è cuminciate à scaldà e zone medie di u vostru corpu, cumprese a testa, u collu è u pettu, cù un cuscinettu di riscaldamentu o contr'à a pelle di qualchissia cù una temperatura normale di u corpu. Bei qualcosa di caldu per aumentà gradualmente a temperatura di u vostru corpu, ma ùn avete nunda alcolicu.
Ancu dopu à cumincià à sente torna u caldu, stà asciuttu è teniti invultatu in una manta calda. Cercate subitu assistenza medica per minimizà i danni à u vostru corpu.
Per trattà i frostbite, immergite a zona influenzata in acqua calda micca più calda di 105˚F (40˚C) è avvolgerla in una garza. Mantene i diti o dite affettati da i frostbite separati l'unu da l'altru per evità di sfregà e zone contru à l'altru. Ùn sfregate, aduprate, o camminate nantu à a pelle frostbitten, chì pò causà danni tissuti. Vede u vostru duttore se ùn pudete micca sente nunda nantu à a vostra pelle glaciale dopu à 30 minuti.
Prevenzione
Hè di primura per prutege chiunque sperimenta i primi sintomi di ipotermia. Sè pussibule, sguassate immediatamente da u friddu. Ùn circate micca à scaldà una persona chì soffre d'ipotermia seria cun eserciziu vigoru o strofinamentu, chì questu pò purtà à altri prublemi.
Per prevene e malatie cunnesse à u fretu, pigliate una o più di ste misure quandu a temperatura cumencia à calà:
- manghjà manghjà impurtanti di modu regulare è beie molta acqua
- evite e bevande cù alcolu o caffeina
- fermanu dentru à vicinu à una fonte di calore
- portate un cappellu, una cuffia, o qualcosa di simile in capu per mantene u calore è guanti o guanti nantu à e vostre mani
- portanu più strati di vestiti
- aduprate lozione è balsamu per labbra per prevene a secchezza di a vostra pelle è di e labbre
- purtà panni in più per cambià in casu d'esse umidu o bagnatu
- purtà occhiali da sole quandu neva o hè estremamente luminosu fora per evità a cecità di a neve
Fattori di risicu
I fattori cumuni di risicu per l'ipotermia è i frostbite includenu:
- esse menu di 4 o più di 65
- cunsumendu alcolu, caffeina, o tabaccu
- essendu disidratatu
- esponendu a pelle à temperature estremamente fredde, soprattuttu quandu esercite è sudate
- diventendu umidi o bagnati à temperature fredde