Chì pò esse è cumu trattà a ferita in bocca
Cuntenutu
E piaghe in bocca ponu esse causate da tordu, da picculi sbocchi o irritazioni in questa regione, o da infezioni virali o batteriche. L'Herpes labialis hè un esempiu d'infezzione cumuna causata da virus, chì provoca piccule vesciche chì ferenu è pichjanu in a zona di e labbra. Per amparà di più nantu à sta infezzione, fighjate i sintomi di l'herpes è cume curà.
In certi casi rari, soprattuttu quandu l'ulcera persiste per più di 1 settimana, ponu ancu indicà condizioni più gravi, cume lichen planus, sifilide, cancru soffice orale, lupus o ulcere causate da reazione à certi medicinali, cum'è Alendronate, anti - infiammatori o chimioterapii, per esempiu.
Quandu u dolore in bocca nasce, hè necessariu cercà l'assistenza da u duttore o dentistu, affinchì possinu valutà e caratteristiche di a lesione è identificà u mutivu di u cambiamentu. Generalmente, queste lesioni spariscenu in circa 7 à 10 ghjorni, quandu a so causa hè risolta, tuttavia, in situazioni più cumplicate, ponu avè bisognu di trattamentu cù medicinali cum'è antibiotici, corticosteroidi o immunosoppressanti, secondu ogni casu.
Dunque, e cause principali di l'ulcere di a bocca è chì fà in ogni casu sò:
1. Tordulu
A malatia di Canker, chjamata scientificamente a febbre aftosa, hè caratterizata da l'apparizione di una o più ulcere arrotondate chì sò di solitu chjuche è arrotondate. Pò apparisce in ogni locu in bocca, cum'è a labbra, a lingua, a guancia, u palatu o ancu in a gola, pruvucendu tamantu dulore è difficultà à manghjà è à parlà.
L'apparizione di ferita pò esse ligata à i morsi, u cunsumu d'alimenti agrumi, i cambiamenti di u pH di a bocca per via di una cattiva digestione, a mancanza di vitamine o allergie à i medicazione è ancu u stress. In i casi di tordu recurrente, ancu se a so causa ùn hè micca cumpletamente spiegata, pò esse ligata à i squilibri di u sistema immunitariu.
Cumu trattà: a ferita pò guarì senza a necessità di medicazione, è hè indicatu per eliminà e so cause di scatenu. In certi casi, soprattuttu quandu a ferita hè scomoda è dulurosa, l'usu di unguenti anestetici, cume benzocaina, corticosteroidi topichi, cum'è Triamcinolone o Fluocinonide, o agenti curativi, cum'è Policresulene, pò esse indicatu.
Inoltre, hè impurtante migliurà a nutrizione è andà à u duttore per chì si trovi a causa di a diminuzione di l'attività di u sistema immunitariu è, cusì, pò esse pussibule di inizià u trattamentu adattatu.
Scuprite più nantu à i migliori rimedii per trattà l'herpesi è l'opzioni casani.
2. Pappagalli
L'infezioni da virus sò una di e cause principali di l'herpes labiale, principalmente causata da herpes labiale. Questa infezzione hè acquistata da a contaminazione da u virus herpes simplice per via di u cuntattu cù secrezioni da lesioni attive di l'altri.
E lesioni di l'herpes labiale sò caratterizate da piccule vesciche chì sò dolorose è ponu esse accumpagnate da rossi, pruriti è brusgiature, chì di solitu spariscenu in circa 10 à 14 ghjorni.
Cumu trattà: u duttore puderà guidà l'usu di farmaci antivirali, cum'è Acyclovir, in pillule o unguentu, per accelerà u prucessu di guarigione. Per alleviare u dolore o l'inconfortu, pudete ancu indicà preparazioni chì cuntenenu anestetichi.
Scuprite u video seguente per alcuni suggerimenti per curà l'herpes:
Altri tippi di virus chì ponu ancu causà piaghe à a bocca sò HIV, virus Coxsackie, virus Epstein-barr è Cytomegalovirus (CMV), per esempiu. Inoltre, e ferite ponu esse causate da batteri, cum'è quelli chì causanu gingivitis, sifilide o cancheru soffiu, per esempiu. A gingivitis ulcerativa necrotizante hè una forma più severa di gingivitis, chì pò causà lesioni maiò in a regione di a gomma. Amparate più nantu à ciò chì hè è cumu trattà a gingivitis ulcerativa necrotizante.
3. Contusioni
E piccule piaghe di a bocca ponu esse furmate ogni ghjornu, è spessu a causa pò passà inosservata. Alcuni esempii sò quelli furmati da morsi accidenti, una protesi pocu adattata, apparecchi ortodontici o ancu da un spazzolamentu eccessivu.
Alcune persone ponu causà piaghe in bocca cunsumendu cibi assai caldi o freddi, causendu una brusgiatura termica, chì hè più cumuna in lingua o in palatu. Inoltre, una irritazione pò ancu nasce da u cuntattu di a mucosa cù sostanze assai acide o basiche, cume l'acidu acetilsalicilicu, l'acidu tricloroaceticu o alcuni prudutti di cura orale, per esempiu.
Cumu trattà: stu tippu di ferita guarisce di solitu in pochi ghjorni, se a causa hè stata cacciata. U dentistu pò indicà un unguentu chì facilita a guarigione, cum'è Policresulene, per esempiu. Hè ancu cunsigliatu d'aghjustà a protesi o qualsiasi altru apparechju ortodonticu è megliu a tecnica di lavatu di i denti.
In i casi di ferite chì si presentanu spessu, hè impurtante nutà s'ellu ci hè abitudine, cum'è mordiccia è grattugliu o s'ellu ci hè un usu di qualsiasi pruduttu chì pò esse u prublema. S'ellu hè causatu da u stress o l'ansietà, a cunsultazione cù un psicologu pò aiutà à trattà questi prublemi.
4. Altre malatie
Alcune di e malatie sistemiche relative à l'apparizione di piaghe in bocca includenu:
- Malatia di Behçet;
- Lichen planus;
- Pemphigus;
- Eritema multiforme;
- Lupus eritematosu;
- Malatia celiac,
- A malatia di Crohn;
- Cancer.
E malatie autoimmune è gastrointestinali sò cause inquietanti di ferite buccali, è di solitu sò più durevoli è sò assuciati à altri sintomi, cum'è febbre, perdita di pesu, stanchezza, diarrea o altre ferite à u corpu, cum'è in a regione genitale, per esempiu.
Cumu trattà: u trattamentu di ste malatie hè fattu da u reumatologu, gastroenterologu, medicu generale o oncologu, cù medicazione specifiche, chì ponu include corticosteroidi, immunosoppressori o chimioterapia, per esempiu.
Inoltre, e ferite in bocca ponu esse causate da reazzioni à i medicazione, chì causanu infiammazione in u rivestimentu di a bocca è ponu causà ulcerazioni. Alcune droghe associate à questu effettu sò Alendronate, antiinflamatori, chemioterapia, Penicillamina, Sertraline, Losartan, Captopril o Indinavir, per esempiu. U trattamentu hè fattu cù a rimozione o rimpiazzamentu di sti rimedi da u duttore.