Autore: Charles Brown
Data Di Creazione: 1 Febbraiu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 22 Nuvembre 2024
Anonim
PROTOCOLLO PROTESI TOTALE ANCA
Video: PROTOCOLLO PROTESI TOTALE ANCA

Cuntenutu

A fisioterapia deve principià u primu ghjornu dopu à l'artroplastia di l'anca è duverà cuntinuà per 6-12 mesi per ristabilisce u muvimentu normale di l'anca, mantene a forza è a gamma di muvimentu, diminuisce u dolore, impedisce l'iniziu di complicazioni cum'è u spustamentu di a protesi o a formazione di coaguli è preparassi per vultà à l'attività di u ghjornu.

Frà l'esercizii aduprati per a riabilitazione dopu l'artroplastia di l'anca ci sò: allungamentu, esercizii attivi, rinfurzamentu, propriocepzione, allenamentu di andatura è idroterapia. Ma e risorse di l'elettroterapia cume a tensione, l'ultrasu è l'onde corte ponu ancu esse aduprate, è ancu pacchetti di ghiacciu per cuntrullà u dolore è l'infiammazione.

Esercizii dopu a protesi d'anca

L'esercizii dopu a protesi d'anca devenu esse guidati da u fisioterapeuta perchè ponu varià da una persona à l'altra, secondu u tippu di prutesi aduprata. Servenu per rinfurzà i musculi, migliurà u muvimentu di l'anche è aumentanu a circulazione sanguigna, impedendu a furmazione di coaguli. Alcuni esempi di esercizii chì u fisioterapeuta pò indicà sò:


In i primi ghjorni

  • Eserciziu 1: Mentiratu, move i pedi in altu è in ghjò, mantenendu e gambe dritte, per circa 5 à 10 secondi
  • Eserciziu 2: Fate falà u calcagnu di a gamba operata versu u culo, piegendu u ghjinochju, micca più di 90º, mantenendu u calcagnu nantu à u lettu
  • Eserciziu 3: Fate l'eserciziu di u ponte alzendu i fianchi di u lettu
  • Eserciziu 4: Pulsà i musculi di a coscia contr'à u lettu, mantenendu i vostri ghjinochji dritti per circa 5 à 10 secondi
  • Eserciziu 5: Alzate a perna operata, finu à 10 cm luntanu da u lettu, mantenendula diritta
  • Eserciziu 6: Pone una palla trà i vostri ghjinochji è presse a palla, rinfurzendu i musculi adduttori

Da a 2a settimana

Dopu à a dimissione, à u ritornu in casa, hè impurtante di cuntinuà à fà l'esercizii sottu a surveglianza di u fisioterapeuta. Quandu a persona guadagna più forza, menu dolore è limitazione, altri esercizii ponu esse introdotti, cume:


  • Eserciziu 1: Appughjatu nantu à una sedia, stende u ghjinochju di a gamba operata, senza supera l'altezza di l'anca, per 10 secondi
  • Eserciziu 2: Stendu nantu à una sedia, alza a gamba cù a protesi, senza supera l'altezza di l'anca
  • Eserciziu 3: Stendu nantu à una sedia, alza a gamba cù a protesi indietro è torna à a pusizione iniziale, senza move i fianchi

Da 2 mesi

  • Eserciziu 1: Cammina (nantu à a barra di supportu) per 10 minuti
  • Eserciziu 2: Caminate (nantu à a barra di supportu) in daretu per 10 minuti
  • Eserciziu 2: Squat cù a palla appughjata à u muru
  • Eserciziu 4: Passu o bicicletta ferma nantu à u bancu altu

Queste esercitazioni aiutanu à mantene a forza è a gamma di muvimentu, rinfurzanu i musculi, acceleranu a recuperazione è si preparanu per un ritornu à l'attività quotidiana. Tuttavia, altri esercizii ponu esse effettuati, cum'è necessariu. L'esercizii devenu esse fatti 2-3 volte à ghjornu è in casu di dulore, u fisioterapeuta pò aduprà compresse fredde à a fine di u trattamentu.


Da 4 mesi

L'esercizii ponu prugressi, diventendu più difficiuli, cù stinchi di 1,5 kg in più di l'allenamentu di a andatura, bicicletta di resistenza, propriocepzione nantu à u trampolinu è equilibriu bipedale. Altri esercizii cum'è mini trot, mini squats ponu ancu esse realizati.

Da 6 mesi

Pudete aumentà a carica progressivamente cume l'esercizii diventanu più faciuli. U pesu di 3 kg nantu à ogni caviglia deve esse tolleratu dighjà, in più di corse corte cù arresti improvvisi, salti è presse per e gambe.

Esercizii in l'acqua

L'esercitazioni d'acqua ponu esse effettuate 10 ghjorni dopu a chirurgia è ponu esse effettuate in una piscina di idroterapia cù l'acqua à l'altura di u torace, è a temperatura di l'acqua trà 24 è 33ºC. Cusì, hè pussibule avè un rilassamentu è una diminuzione di u spasmu musculare, finu à un aumentu di a soglia di u dolore, trà altri benefici. E piccule apparecchiature galleggianti ponu esse aduprate, cume a cavità, u collu cervicale, a palma, a stinca è a tavula.

Stende

E esercitazioni di stretching ponu esse effettuate da u 1u ghjornu postoperatoriu, passivamente, cù l'aiutu di u fisioterapeuta. Ogni stretchu duverà durà da 30 secondi à 1 minutu è sò impurtanti per mantene a gamma di muvimentu. L'allungamentu hè raccomandatu per tutti i gruppi musculari in e gambe è in u gluteu.

Quandu marchjà liberamente torna

Inizialmente a persona hà bisognu à camminà cù stampelle o un marchjatore, è u tempu varia secondu u tippu di chirurgia effettuata:

  • Prutesi cementata: stà senza sustegnu dopu 6 settimane di chirurgia
  • Prutesi senza cimentu: stà è marchjà senza aiutu 3 mesi dopu a chirurgia.

Quandu hè permessu di stà senza supportu, esercizii per rinfurzà i musculi cum'è mini squats, resistenza cù banda elastica è cavigliere di pocu pesu devenu esse realizati. Aumenta progressivamente cù esercizii di supportu unilaterali, cume intensificà.

A Nostra Scelta

Inserzione velata

Inserzione velata

L'in erzione velata hè un prublema in a cunne ione di u cordone umbilicale à a placenta, riducendu a nutrizione di u zitellu durante a gravidanza, chì pò cau à equelazioni...
Sclerite: chì hè, sintomi, cause è trattamentu

Sclerite: chì hè, sintomi, cause è trattamentu

A clerite hè una malattia caratterizata da l'infiammazione di a clera, chì hè u tratu magru di te utu chì copre a parte bianca di l'ochju, purtendu à l'apparizione...