Fistula anale / perianale: chì hè, sintomi è quandu avè una cirurgia
Cuntenutu
A fistula anale, o perianale, hè un tipu di ferita, chì si forma da l'ultima parte di l'intestinu à a pelle di l'anu, creendu un tunnel strettu chì provoca sintomi cum'è u dolore, rossu è sanguinamentu da l'anu.
Di solitu, a fistula nasce dopu à un ascessu in l'anu, tuttavia, pò ancu esse causata da malatie infiammatorie di l'intestinu, cume a malattia di Crohn o a diverticulite, per esempiu.
U trattamentu hè guasgi sempre fattu cù a chirurgia, allora ogni volta chì una fistula hè suspettata, soprattuttu se avete avutu un ascessu, hè cunsigliatu di cunsultà un proctologu per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu.
Vede chì altre cause cumuni di dolore in l'annu o prurito in a regione puderebbenu esse.
Principali sintomi
I sintomi principali di a fistula anale includenu:
- Rossu o gonfiore di a pelle di l'annu;
- Dolore constante, soprattuttu quandu si stà o si cammina;
- Esciuta di pus o sangue à traversu l'anu;
In più di sti sintomi, u dolore addominale, a diarrea, a perdita di l'appetitu, a diminuzione di u pesu di u corpu è a nausea ponu accade ancu se si verifica infezioni o infiammazioni di a fistula.
In questi casi, hè cunsigliatu di cunsultà un proctologu per diagnosticà u prublema, cù l'osservazione di u situ o a risonanza magnetica, per esempiu, è inizià u trattamentu adattatu.
Cumu hè fattu u trattamentu
Per trattà una fistula anale, è evità complicazioni cum'è infezioni o incontinenza fecale, avete bisognu à avè una chirurgia, chjamata fistulectomia anale, in cui u duttore:
- Fate un tagliu nantu à a fistula per espone tuttu u tunnel trà l'intestinu è a pelle;
- Elimina u tissutu feritu drentu à a fistula;
- Pone un filu speciale in a fistula per prumove a so guarigione;
- Dà punti nantu à u puntu per chjode a ferita.
Per evità u dulore, a cirurgia hè di solitu fatta cù anestesia generale o epidurale è, prima di inizià a procedura, u duttore usa una sonda per esplorà a fistula è valutà s'ellu ci hè solu un tunnel o se hè una fistula cumplessa, in cui ci sò parechji tunelli. In questu casu, pò esse necessariu fà più di una chirurgia per chjude un tunnel à a volta.
In più di a fistulectomia anale, ci sò altri metudi di trattamentu di fistule per via di chirurgia, cum'è innesti, tappi è suture speciali, chjamati setoni, ma queste tecniche dipindenu da u tippu di fistula è da a malattia chì l'anu causata, cume a malattia di Crohn, in chì hè necessariu aduprà medicazione, cum'è Infliximab prima di qualsiasi chirurgia.
Cumu hè a recuperazione
Dopu a cirurgia, hè di solitu necessariu stà in l'uspidale per almenu 24 ore per assicurà chì l'effettu di l'anestesia sia sparitu è chì ùn ci sia micca cumplicazioni, cum'è sanguinamentu o infezzione.
Dopu questu hè pussibule di vultà in casa, ma hè cunsigliatu di ripusà per 2 à 3 ghjorni, prima di vultà à u travagliu. Durante questu periodu, pò esse necessariu piglià antibiotici, cume Amoxicillina cun Clavulonatu, o farmaci antiinflamatori, cume Ibuprofene, prescritti da u duttore, per alleviare u dolore è assicurà chì una infezione ùn esca micca. Per riduce u risicu di l'infezzione, l'igiene di a regione deve esse mantenuta ancu cù acqua è un sapone neutru à pH, in più di cambià u medicamentu, applicendu unguenti cù analgesici almenu 6 volte à ghjornu.
Durante u periodu postoperatoriu hè nurmale chì a ferita sanguineghja un pocu, soprattuttu quandu si pulisce a carta igienica in a regione, tuttavia, se u sanguinamentu hè pesante o s'ellu ci hè un tipu di dolore acutu, hè impurtante di vultà ind'è u duttore.
Inoltre, in a prima settimana hè ancu impurtante di seguità una dieta per evità a stinzia, postu chì l'accumulazione di feci pò aumentà a pressione nantu à i muri di l'anu è impedisce a guarigione. Vede cumu fà stu tipu d'alimentazione.
Quandu andà à u duttore
Hè cunsigliatu di cunsultà immediatamente u proctologu quandu pare:
- Emorragia in l'annu;
- Dolore aumentatu, rossu o gonfiore;
- Febbra sopra à 38ºC;
- Difficultà à urinà.
Inoltre, hè ancu impurtante d'andà à u duttore in casu di stinzia chì ùn smarisce dopu à 3 ghjorni, ancu cù l'usu di lassativi.