Fitness Q è A: Eserciziu durante a menstruazione
Cuntenutu
Q.M'anu dettu chì hè malsanu per esercità durante a menstruazione. Hè vera? E s'ellu mi facciu travagliu, a mo prestazione serà cumprumessa?
A. "Ùn ci hè nisuna ragione per chì e donne ùn devenu micca esercità per tuttu u ciclu menstruale", dice Renata Frankovich, MD, duttore di squadra per l'Università di Ottawa in Canada. "Ùn ci hè micca risichi o effetti avversi". In fatti, Frankovich dice, per parechje donne, l'eserciziu pò aiutà à minimizzà i sintomi premenstruali, cum'è l'umore è i prublemi di u sonnu, è ancu a fatigue.
U prublema di rendiment hè più cumplicatu, dice Frankovich, chì hà rivisu 115 studii per un documentu publicatu in Clinical Sports Medicine in u 2000. "Sapemu chì e donne anu stabilitu record mundiali è vintu medaglie d'oru in tutte e fasi di u ciclu menstruali in ogni tipu di sport. . Ma hè difficiule di predichendu cumu una donna particulari hà da esse realizatu ".
A rivista di Frankovich ùn hà pigliatu alcuna tendenza consistente, ma ella dice chì i studii eranu difficiuli da paragunà perchè anu utilizatu diversi metudi per determinà e varie fasi di u ciclu menstruale è perchè i sughjetti eranu di livelli di fitness variabili. Inoltre, dice, ci sò parechji fattori chì influenzanu e prestazioni - cumpresu l'esperienza è a motivazione - chì ùn ponu micca esse cuntrullati in a ricerca.
U fondu: "Un atleta recreativu ùn deve esse preoccupatu di quale ora di u mese hè", dice Frankovich. Atleti d'elite, quantunque, puderanu vulè tene un diariu di cumu si sentenu in certi momenti di u mese è piglià pillule di cuntrollu di nascita per chì i so cicli menstruali sò prevedibili. "Alcune donne si stancanu assai prima di u so periodu", dice Frankovich. "Puderanu vulete tempu chì cù una settimana di recuperazione è poi spinghje a so furmazione quandu si sentenu forti".