Sangue in u latte maternu: Cosa significa?
Cuntenutu
- Cause di sangue in u latte maternu
- 1. Capezzoli cracked
- 2. Engorgement vascular
- 3. Capillari rutti
- 4. Papilloma intraduttale benignu
- 5. Mastite
- Passi prossimi
- Q:
- A:
Se sceglite di allattà à u senu u vostru criaturu, puderete aspettà uni pochi di sbalzi in strada. Puderete cunnosce a pussibilità di ingorgimentu di i seni induve i vostri seni si riempenu di latte, è pudete esse cusciente di prublemi di serratura. Questi prublemi ponu esse fastidiosi, ma ùn ponu micca esse alarmanti cum'è truvà sangue in u latte maternu.
Alcune mamme chì allattanu à u senu panicu è pensanu chì ci hè un prublema medicu seriu dopu avè vistu u sangue in u so latte. Ma truvà sangue in u latte maternu ùn indica micca sempre un prublema seriu.
In fatti, questu hè cumunu in e mamme chì allattanu per a prima volta. E macchie di sangue ponu apparisce in u vostru latte pompatu, o u vostru zitellu pò avè una piccula quantità di sangue in bocca dopu allattà.
Probabilmente ùn avete bisognu di smette di allattà u zitellu o di vede u vostru duttore. Ma aiuta à ricunnosce e cause cumune di sangue in u latte maternu.
Cause di sangue in u latte maternu
1. Capezzoli cracked
I capezzoli incrinati ponu esse un effetti latu di l'allattamentu. In un mondu perfettu, i criaturi aghjunghjenu i capezzoli senza sforzu è l'allattamentu ùn hà micca complicazioni. Ma sfurtunatamente, l'allattamentu pò esse difficiule per a mamma è u zitellu. Se u vostru zitellu ùn si ferma micca bè, questu pò irrità i vostri seni è causà cracking è dolore. U sanguinamentu hè u risultatu di sta crepa.
L'allattamentu ùn si suppone micca scumudu. Se avete i capezzoli cracked, cambià a pusizione di u to babbu pò rende più faciule l'aghjunghje. S'ellu ùn aiuta micca, una altra opzione hè cunsultà un cunsultante in allattamentu per supportu. Questi prufessiunali ponu amparà à allattà è aiutà à risolve i prublemi cumuni di allattamentu. I vostri capezzoli cumincianu à guarisce una volta chì avete risoltu i prublemi di serratura.
Eccu cunsiglii per alleviate l'inconfortu è u dolore mentre u cracking di u capezzolu guarisce:
- allattà da un pettu chì ùn hè micca dolente o tenere
- piglià un analgésicu cum'è acetaminofene
- applica una cumpressa fresca o calda à i vostri capezzoli dopu allattà
- ùn aspittà micca chì u to criaturu abbia troppu fame di manghjà (pò fà chì u to criaturu si nutrisca più aggressivamente)
- portate una cunchiglia di pettu ind'u bra per prutege i vostri capezzoli
- applicà lanolina purificata à i capezzoli dopu ogni alimentazione
2. Engorgement vascular
U sangue in u latte maternu pò ancu esse causatu da u sindrome di pipa arrugginita, o da l'ingorgu vascolare. Questu risultatu da un aumentu di u flussu di sangue à i seni pocu dopu a nascita. U vostru primu latte o calostru pò avè un culore arrugginitu, aranciu o rusulinu.
Ùn ci hè micca trattamentu specificu per l'ingorgi vascolari. L'emorragia sparisce di solitu in una settimana da a nascita.
3. Capillari rutti
I vostri seni anu picculi vini sanguini. A volte, sti vini sanguini si rompenu per via di una ferita o di un traumu. Sè state sprimendu u latte maternu, sia à manu sia cù una pompa materna, siate dolce. L'espressione hè un modu per caccià u latte da i vostri seni senza allattà.
Se aduprate e vostre mani per sprime, cupiate i vostri seni cù una mano è sprime delicatamente per liberà u latte. Stringhje solu u to pettu, micca u to nipple. Pudete sprime in una buttiglia per sviutà i vostri seni. Sì u vostru flussu di latte ferma o rallenta, ùn la forza micca. Invece, cambia à l'altru pettu. Sè vo site troppu ruvidu quandu manighjà i vostri seni è rompi un vasu di sangue, u sangue pò fughje in u latte maternu.
Quandu si usa una pompa di senu, seguitate e istruzioni è aduprate a pompa di senu currettamente per evità di dannighjà i vostri seni. E pompe elettriche permettenu di adattà a velocità è l'aspirazione. Sceglite una velocità è l'aspirazione chì sia cunfortu è chì ùn irriti u to pettu.
4. Papilloma intraduttale benignu
A volte, u sanguinamentu hè causatu da picculi tumori benigni nantu à u rivestimentu di i vostri canali di latte. Queste crescita ponu sanguinà è causà sangue in u latte maternu. Se toccate i vostri seni, pudete sentite una piccula crescita daretu o accantu à u tettone.
Rilevà un pezzu pò esse spaventosu, ma avè un papilloma intraduttale unicu ùn hè micca assuciatu à un risicu più elevatu di cancheru di u senu. U risicu per u cancheru aumenta se avete più papillomi.
5. Mastite
A mastite hè un tipu d'infezzione di u senu chì pò accade mentre allatta. A cundizione pò causà diversi sintomi, cumprese:
- gonfiore
- rossu
- dulore di pettu
- frebba
- brividi
Alcune donne anu ancu una secrezione di capezzoli cù mastite, è strisce di sangue apparsu in u so latte maternu. Stu tipu d'infezzione hè scatenatu da una cumulazione di latte in i seni. Si pò sviluppà à causa di alimentazioni mancate o di un imbrancamentu impropriu.
A mastite hè curabile. Ripusassi assai è stà idratatu pò aiutà à migliurà a cundizione, è ancu à piglià un analgèsicu senza prescrizzione cum'è acetaminofene per riduce u dolore è a frebba.
Và bè di allattà à u senu u vostru zitellu mentre aspettate chì a cundizione migliuri. Intantu, portate panni sciolti per evità irrità i seni è i capezzoli. Cunsultate un duttore se a vostra cundizione ùn migliurà cù u trattamentu in casa. U vostru duttore pò prescrive un antibioticu per cancellà l'infezzione.
Per prevene a mastite, allattate u vostru zitellu più spessu. Pudete vulete pianificà un appuntamentu cù un cunsultante in allattamentu se u vostru zitellu hà prublemi à chjappà nantu à i vostri seni. Pudete ancu riduce a mastite lascendu à u vostru zitellu allattà finu à u so cuntentu.
Passi prossimi
Truvà u sangue in u latte maternu pò esse spaventosu, soprattuttu sì site una mamma chì allatta per a prima volta. Ma tenite à mente chì questu hè un prublema cumunu. A maiò parte di i casi di sangue in u latte maternu sò curabili è ùn anu micca bisognu d'assistenza medica.
Se si nota u sangue mentre allatta, pompi, o sprime per più di una settimana, vedi un duttore. In rari casi, u sangue in u latte maternu pò esse un sintimu di cancheru di u senu.
Di solitu hè OK di cuntinuà a vostra rutina di allattamentu cù piccule quantità di sangue in u latte maternu. Ma sì avete una malattia chì si pò trasmette à u vostru zitellu per via di u sangue, cum'è l'epatite C, smette di allattà quandu avete vistu u sangue è cunsultate u vostru duttore.
Q:
Chì ci sò alcune ragioni per chì u vostru duttore puderia raccomandà antibiotici per u sangue in u latte maternu?
A:
Un duttore pò ricumandà antibiotici per u sangue in u latte maternu se sperimentate u dolore è u rossu in u senu cun febbre, brividi, dolori di u corpu, è altri sintomi simili à l'influenza. Sti sintomi ponu significà una infezzione più seria chì averà bisognu di un cursu d'antibiotici di 10 à 14 ghjorni.
Alana Biggers, MD, MPHA Answers rapprisentanu l'opinioni di i nostri esperti medichi. Tuttu u cuntenutu hè strettamente informativu è ùn deve micca esse cunsideratu cunsigliu medicu.