Fobia suciale: chì ghjè, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
A fobia suciale, chjamata ancu disordine d'ansietà suciale, hè un disordine psiculugicu induve a persona si sente assai ansiosa in situazioni suciali nurmali cum'è parlà o manghjà in lochi publichi, andà in lochi affollati, andà in una festa o avè una intervista. esempiu.
In questu disordine a persona hè insicura è preoccupata per a so prestazione o ciò chì puderebbenu pensà à ellu, allora evita situazioni in cui pò esse ghjudicatu da altre persone. Ci hè dui tippi principali di sta fobia:
- Fobia suciale generalizata: a persona teme guasi tutte e situazione suciale, cum'è parlà, datassi, sorte in lochi publichi, parlà, manghjà, scrive in publicu, frà altri;
- Fobia suciale ristretta o di prestazione: a persona hà paura di qualchì situazione suciale specifica chì dipende da a so prestazione, cum'è parlà à parechje persone o esegue nantu à una scena, per esempiu.
Stu tipu di fobia hè curabile se u trattamentu hè effettuatu currettamente è, dunque, hè cunsigliatu di cunsultà un psicologu o un psichiatra.
Principali sintomi
I sintomi di fobia suciale includenu:
- Palpitazioni;
- Mancanza di respira;
- Sturdimentu;
- Sudore;
- Visione sfocata;
- Tremori;
- Stuttering o difficultà à parlà;
- Face rossa;
- Nausea è vomitu;
- Olvidendu ciò chì si pò dì o fà.
L'apparizione di a fobia suciale hè incerta è graduale, rendendu difficiule per u paziente d'identificà quandu u prublema hà iniziatu. Tuttavia, a maiò parte di u tempu si verifica in a zitiddina o l'adulescenza.
Chì Cause Fobia
E cause di a fobia suciale ponu esse liate à:
- Esperienza traumatizante precedente in publicu;
- Scantu di esposizione suciale;
- Critica;
- Righjettu;
- Bassa autostima;
- Parenti troppu prutettori;
- Poche opportunità suciale.
Queste situazioni diminuiscenu a fiducia di a persona è producenu una forte insicurezza, causendu à unu di dubità di e so proprie capacità per svolge qualsiasi funzione in publicu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a fobia suciale hè generalmente guidatu da un psicologu è hè iniziatu cù una terapia comportamentale cognitiva, in cui a persona impara à cuntrullà i sintomi di l'ansietà, à sfidà i penseri chì li rendenu ansiosi, rimpiazzenduli cù penseri adeguati è positivi, situazioni di vita per superà e so paure è praticà e so cumpetenze suciale cum'è gruppu.
Tuttavia, quandu a terapia ùn basta micca, u psicologu pò riferisce a persona à un psichiatra, induve droghe ansiolitiche o antidepressive ponu esse prescritti, chì aiutanu à ottene risultati migliori. Tuttavia, l'ideale hè sempre di pruvà a terapia cù u psicologu prima di optà per l'usu di medicazione.