4 modi principali per uttene u SIDA è l'HIV
Cuntenutu
- 1. Rapportu sessuale senza preservativu
- 2. Spartendu aghi o siringhe
- 3. Trasmissione da mamma à figliolu
- 4. Trasplante d'organi o donazione di sangue
- Cumu ùn pudete micca piglià l'HIV
- Induve esse testatu per HIV
L'AIDS hè a forma attiva di a malatia causata da u virus HIV, quandu u sistema immunitariu hè dighjà severamente compromessu. Dopu l'infezzione da HIV, u SIDA pò durà parechji anni prima di sviluppassi, soprattuttu se u trattamentu currettu per cuntrullà u sviluppu di u virus in u corpu ùn hè micca statu fattu.
U megliu modu per evità u SIDA hè di evità esse infettati da u virus HIV. Per esse contaminatu da stu virus hè necessariu chì vene in cuntattu direttu cù l'organisimu, per mezu di fluidi corporei, cum'è sperma, fluidi vaginali, latte materno, sangue o fluidi pre-ejaculatori, è questu hè pussibule durante e ferite sessuale orali nantu à u pelle cum'è tagli o brusgiature in bocca o gengive o infezioni in gola o bocca infiammate. Ùn ci hè micca evidenza di a presenza di u virus HIV in saliva, sudore o lacrime.
Alcuni di i modi chì portanu un risicu aumentatu di piglià HIV sò:
1. Rapportu sessuale senza preservativu
U risicu di cuntene l'HIV cun sessu senza prutezzione hè abbastanza altu, soprattuttu in casi di sessu anale o vaginale. Hè perchè in questi lochi ci sò membrane mucose assai fragili chì ponu soffre di piccule ferite chì ùn ponu micca esse fatte, ma chì ponu entrà in cuntattu direttu cù i fluidi sessuali, chì portanu l'HIV.
Tuttavia, è ancu se hè più raru, l'HIV pò ancu esse trasmessu per mezu di u sessu orale, soprattuttu s'ellu ci hè una ferita in bocca, cum'è un herpes labiale, per esempiu.
Inoltre, l'HIV ùn passa micca solu per u sperma, pò esse prisente in i fluidi lubrificanti. Cusì, u preservativu deve esse tenutu in ogni forma di rapportu sessuale è da u principiu
2. Spartendu aghi o siringhe
Questa hè una di e forme di cuntagione cù u più altu risicu, postu chì l'aghi è e siringhe entranu in u corpu di e duie persone, cuntattendu direttamente cù u sangue. Siccomu u sangue trasmette HIV, se a prima persona chì hà adupratu l'agulla o a siringa hè infetta, pò trasmette facilmente u virus à a prossima persona. Inoltre, u spartimentu di l'agulla pò ancu causà parechje altre malatie è ancu infezioni gravi.
Cusì, e persone chì anu bisognu di aduprà aghi o siringhe spessu, cum'è i diabetichi, devenu sempre aduprà una nova agulla, chì ùn hè stata aduprata prima.
3. Trasmissione da mamma à figliolu
Una donna incinta cun HIV pò trasmette u virus à u so zitellu, soprattuttu quandu ùn hè micca sottumessu à u trattamentu di a malattia cù i medicamenti indicati secondu i protocolli, indicati da u duttore, per riduce a carica virale. U virus pò passà durante a gravidanza attraversu a placenta, durante a consegna per via di u cuntattu di u neonatu cù u sangue di a mamma è o dopu durante l'allattamentu. Cusì, e donne in gravidanza HIV + devenu piglià currettamente u trattamentu quand'ellu hè cunsigliatu, per riduce a carica virale è diminuisce e probabilità di passà u virus à u fetu o à u nascitu, in più di a consegna cesariana per riduce a probabilità di cuntattu di sangue. evitendu l'allattamentu per ùn cuntrae u virus per mezu di u latte maternu.
Amparate più nantu à cume si passa a trasmissione da mamma à figliolu è cumu evitalla.
4. Trasplante d'organi o donazione di sangue
Ancu s'ellu hè estremamente raru, per via di a sicurezza aumentata è di a valutazione di i campioni in laboratorii specializati, u virus HIV pò ancu esse trasmessu à e persone chì ricevenu organi o sangue da una altra persona infettata da HIV.
Stu risicu hè più grande in i paesi menu sviluppati è cun menu standard di biosicurezza è di cuntrollu di e infezioni.
Vede e regule per a donazione d'organi è chì pò donà sangue in modu sicuru.
Cumu ùn pudete micca piglià l'HIV
Ancu se ci sò parechje situazioni chì ponu passà u virus HIV, per via di u cuntattu cù i fluidi corporei, ci sò altri chì ùn passanu micca u virus, cum'è:
- Esse vicinu à un traspurtadore di u virus AIDS, salutallu cù un abbracciu o un basgiu;
- Rapportu intimu è masturbazione cù un preservativu;
- Usu di listessi piatti, stuvigli è / o biccheri;
- Secrezioni innocu cum'è sudore, saliva o lacrime;
- Usu di u listessu materiale igienicu persunale cum'è sapone, asciugamani o linzoli.
U VIH ùn hè ancu trasmessu per mezu di morsi d'insetti, per l'aria o per l'acqua di a piscina o di u mare.
Se suspettate di esse statu infettatu, vedi quali sò i sintomi di u SIDA:
Vede ancu i primi segni chì ponu indicà una infezzjoni da HIV.
Induve esse testatu per HIV
U test di HIV pò esse fattu gratuitamente in ogni Centru di Pruvenza di SIDA è di Cunsigliu o in centri di salute, situati in diverse zone di u paese, in modu anonimu.
Per sapè induve piglià u test di u SIDA è uttene più infurmazioni nantu à a malattia è i risultati di i testi, pudete chjamà Sanità Gratuita: 136, chì travaglia 24 ore à ghjornu è Toll-Aids: 0800 16 25 50. In certi lochi , u test pò ancu esse fattu fora di e zone sanitarie, ma hè raccomandatu chì sia effettuatu in lochi chì offrenu sicurezza in i risultati. Vede cumu funziona a prova di HIV in casa.