Scuprite chì malatie a fototerapia pò trattà
Cuntenutu
- Indicazioni è contraindicazioni
- Cumu funziona
- Fototerapia in neonati
- A fototerapia pò causà u cancheru?
A fototerapia consiste in l'usu di luci speciali cum'è una forma di trattamentu, essendu ampiamente aduprata in i neonati chì nascenu cù itterizia, un tonu giallu nantu à a pelle, ma chì pò ancu esse utile per luttà contr'à e rughe è e macchie di a pelle, in più di malatie cum'è psoriasis, eczema vitiligo, per esempiu.
A fototerapia pò ancu esse aduprata da i fisioterapeuti per prumove u ringiovanimentu è cumbatte e piccule macchie di pelle chì ponu esse causate da u sole. In e sessioni, un tipu speciale di luce hè adupratu, a Luce Emessa da Diode (LED) chì stimula o inibisce l'attività cellulare.
Solu imagine illustrativaIndicazioni è contraindicazioni
A fototerapia hè indicata per u trattamentu di situazioni cum'è:
- Iperbilirubinemia di u neonatu;
- Limfoma cutanatu à cellule T;
- Psoriasis è parapsoriasis;
- Sclerodermia;
- Lichen planus;
- Caspa;
- Eczema crònicu;
- Urticaria crònica;
- Purpura:
- Ringiovanimentu è eliminazione di macchie nantu à a faccia è e mani.
Per trattà queste è altre malatie, u dermatologu pò raccomandà 2 o 3 sessioni à a settimana. Tuttavia, sta tecnica ùn deve micca esse usata durante a gravidanza o quandu l'aumentu di bilirubina in u novu hè causatu da prublemi di rene o di fegatu, in casu di porfiria, albinismu, lupus eritematosu è pemphigus. E persone chì anu avutu u cancheru o membri di a famiglia stretta cum'è genitori, nanni o fratelli cun u cancheru ùn devenu ancu esse sottumessi à stu tipu di trattamentu, è ancu e persone chì anu usatu arsenicu o chì sò stati esposti à radiazioni ionizanti, è in casu di cataratta o afakia.
Cumu funziona
A fototerapia hà una azzione antiinfiammatoria è immunosoppressiva, oltre à esse utile per riduce a sovrapproduzione di cellule in lochi specifici di a pelle. A volte, per arricchisce l'effetti di a fototerapia, u duttore pò prescrive l'usu di medicinali cum'è retinoidi, metotrexatu o ciclosporina prima di esposizione à a luce.
Durante u trattamentu, a persona deve restà cù a zona trattata esposta à a luce, pruteggendu l'ochji cù una specie di patch d'ochji chì deve esse mantenutu per tuttu u trattamentu.
Fototerapia in neonati
U zitellu chì hè natu cun iperbilirubinemia deve generalmente stà in un presepiu speciale, sottuponendu fototerapia per eliminà l'eccessu di bilirubina per l'urina. E cause di questu eccessu ponu esse ligate à l'usu di medicinali durante a gravidanza, cume diazepan, ossitocina durante a nascita è ancu in casu di consegna normale aduprendu pinze o ventose, o quandu ci hè un sanguinamentu pesante.
U neonatu hè di solitu piazzatu sottu à un lume biancu o turchinu, chì pò esse piazzatu à 30 o 50 cm luntanu da a so pelle, cù l'ochji currettamente cuperti cun una benda specifica, per u tempu determinatu da u pediatra.
A fototerapia hè particularmente adatta à i zitelli chì sò nati cù un culore assai giallu perchè impedisce l'accumulu di bilirubina in eccessu in u cervellu è pò causà cambiamenti serii.
A fototerapia pò causà u cancheru?
A fototerapia deve esse usata solu sottu cunsiglii medichi, rispettendu e so raccomandazioni riguardanti u numeru di sessioni è u tempu di ognuna per chì questu sia un metudu sicuru di trattamentu. Ancu s'ellu ùn hè micca cumunu, a fototerapia pò aumentà u risicu di sviluppà un cancheru di a pelle, cum'è u melanoma, quandu hè adupratu per lunghi periodi, in e persone suscettibili, cum'è quelli chì anu casi di melanoma in famiglia.
Apparentemente, l'usu di a fototerapia per trattà l'iperbilirubinemia è altri disordini di a pelle ùn causa micca u cancheru perchè questu ùn pò mai esse pruvatu in a ricerca scientifica.