Fangu di a vesícula
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi di u fangu di a cistifellea?
- Chì causa i fanghi di a cistifellea?
- Cumu hè diagnosticatu u fangu di a cistifellea?
- U fangu di a cistifellea pò causà complicazioni?
- Cumu hè trattatu u fangu di a cistifellea?
- Chì ci sò e prospettive per i fanghi di a cistifellea?
Cosa hè u fangu di a cistifellea?
A cistifellea si trova trà l'intestini è u fegatu. Inmagazzina a bile da u fegatu finu à u mumentu di liberallu in l'intestini per aiutà à a digestione.
Sì a cistifellea ùn si svacca micca cumpletamente, e particelle in a bile - cum'è u colesterolu o i sali di calciu - ponu ingrussà per via di stà in a cistifellea troppu longu. Diventanu eventualmente fanghi biliari, chì sò comunemente chjamati fanghi di cistifellea.
Chì sò i sintomi di u fangu di a cistifellea?
Alcune persone chì anu u fangu di a cistifellea ùn mostreranu sintomi è ùn sanu mai ch'elli l'anu. Altri sperimenteranu sintomi cunzistenti cù una cistifellea inflamata o pietre di cistifellea. U sintomu primariu hè spessu u dolore addominale, in particulare in a parte superiore destra sottu à e coste. Stu dulore pò cresce pocu dopu un pastu.
Altri sintomi ponu include:
- dulore di pettu
- dulore à a spalla diritta
- nausea è vomitu
- sgabelli cum'è argilla
Chì causa i fanghi di a cistifellea?
U fangu di a cistifellea si forma quandu a bile resta in a cistifellea per troppu longu. U mucus da a cistifellea pò mischjassi cù u colesterolu è i sali di calciu, cumbinendu per creà i fanghi.
U fangu di a cistifellea pare esse più cumunu durante a gravidanza, soprattuttu se seguite una dieta stretta.
Mentre u fangu di a cistifellea ùn hè micca un prublema cumunu, ci sò certe persone chì anu un risicu più altu per sviluppà lu. I gruppi chì sò in un risicu più altu includenu:
- e donne, chì anu tassi più alti di prublemi di cistifellea chè l'omi
- persone cun ascendenza nativa americana
- e persone chì piglianu nutrizione attraversu un IV o un'altra alternativa à l'alimentu
- e persone chì sò criticamente malate
- e persone cun diabete
- e persone chì eranu assai in sovrappeso è perdenu pesu assai prestu
- e persone chì anu avutu un trasplante d'organu
Cumu hè diagnosticatu u fangu di a cistifellea?
Sè avete avutu u dolore addominale, u vostru duttore dumandarà nantu à a vostra storia medica è i vostri sintomi. Tandu feranu un esame fisicu, appughjendu nant'à i lochi sfarenti di u vostru addome. S'elli suspettanu chì a vostra cistifellea pò esse a surghjente di u dulore, prubabilmente urdineranu un'ecografia addominale, chì pò ripiglià i calcoli biliari cù una precisione rimarchevuli.
Se u vostru duttore vi diagnostica cù calcoli biliari o fangu di a cistifellea dopu l'ultrasu, ponu fà testi per determinà a causa di u fangu. Questu includerà probabilmente un test di sangue, chì pò esaminà u vostru colesterolu è i livelli di sodiu. U vostru duttore pò ancu fà analisi di sangue per assicurà chì u vostru fegatu funziona currettamente.
Qualchì volta i duttori truveranu u vostru fangu di a cistifellea per accidente mentre guardanu i risultati di una tomografia CT o di un ultrasuone chì hè stata urdinata per qualcosa d'altru.
U fangu di a cistifellea pò causà complicazioni?
A volte, u fangu di a cistifellea si risolverà senza causà sintomi o bisognu di trattamentu. In altre situazioni pò purtà à calculi biliari. I calcoli biliari ponu esse dolorosi è causà dolore addominale superiore, è ponu necessità di chirurgia. In certi casi, sti calcoli biliari ponu causà una ostruzione in u canali biliari. Questa hè una emergenza medica è richiede trattamentu immediata.
U fangu di a cistifellea pò causà o cuntribuisce à a colecistite, o à una cistifellea infiammata. Se a vostra cistifellea causa dolore frequente o crònicu, u vostru duttore probabilmente raccomanderà di rimuovere completamente a cistifellea.
In casi assai severi, una cistifellea infiammata pò causà erosione in u muru di a cistifellea, purtendu à una perforazione chì perde u cuntenutu di a cistifellea in a cavità addominale. Questu hè più cumuni in adulti maiori.
U fangu di a cistifellea pò ancu causà pancreatite acuta, o infiammazione di u pancreas. Questa pò causà l'enzimi per esse attivi in u pancreas invece di l'intestini, purtendu à inflammazioni. L'infiammazione pò causà una risposta sistemica, purtendu à shock o ancu a morte. Questa pò accade se u fangu di a cistifellea o i calcoli biliari bloccanu u conduttu pancreaticu.
Cumu hè trattatu u fangu di a cistifellea?
Se u vostru fangu di a cistifellea ùn causa micca sintomi, hè pussibule chì nisun trattamentu serà necessariu. Una volta chì a causa sottostante si schiarisce, u fangu sparisce spessu.
U vostru duttore pò prescrive medicazione per aiutà à dissolve i fanghi o qualsiasi calcoli biliari in i quali puderia purtà.
In certi casi, quandu u fangu provoca dolore, infiammazione o calcoli biliari, u vostru duttore pò raccomandà di rimuovere a cistifellea in tuttu.
Se u fangu di a cistifellea hè un prublema recurrente, pudete avè bisognu di fà cambiamenti di stile di vita per prevene prublemi futuri. Manghjendu una dieta bassa in grassu, bassu in colesterolu è bassu in sodiu, pudete riduce a probabilità di sviluppà fanghi in u futuru.
Chì ci sò e prospettive per i fanghi di a cistifellea?
Parechje persone cun fanghi di a cistifellea ùn sapranu mai mancu ch'elli l'anu avutu, soprattuttu in i casi induve a causa hè solu temporanea. Se u fangu di a cistifellea porta à più complicazioni o provoca dolore crònicu, u vostru duttore pò raccomandà di rimuovere a cistifellea in tuttu. U fangu di a cistifellea ùn hè tipicamente micca un prublema, a menu chì ùn sia sperimentatu per un longu periodu di tempu, o chì cause sintomi.
Per prevene u fangu di a cistifellea, pruvate à manghjà una dieta sana è equilibrata, bassa in sodiu, grassi è colesterolu.