Riflessu Gastrocolicu
Cuntenutu
- Cause
- Sindrome di l'intestione irritabile (IBS)
- Malattia infiammatoria di l'intestione (IBD)
- Riflessu gastrocolicu in i zitelli
- Outlook
Panoramica
U riflessu gastrocolicu ùn hè micca una cundizione o una malattia, ma piuttostu unu di i riflessi naturali di u vostru corpu. Signala u vostru colonu per sviutà l'alimentu una volta chì ghjunghje à u stomacu per fà spaziu per più cibu.
Tuttavia, per alcune persone chì u riflessu entra in overdrive, li manda à corre à u bagnu subitu dopu avè manghjatu. Pò esse cum'è "l'alimentu passa direttamente per elli", è pò esse accumpagnatu da dolore, crampi, diarrea o stinzia.
Quellu riflessu gastrocolicu esageratu ùn hè micca una cundizione in sè. Hè tipicamente un sintomu di sindrome di l'intestione irritabile (IBS) in adulti. In i zitelli, hè cumpletamente nurmale. Continuate à leghje per amparà di più nantu à u vostru riflessu gastrocolicu, cumu hè influenzatu da IBS, è cumu pudete esse in gradu di cuntrullallu.
Cause
Sindrome di l'intestione irritabile (IBS)
E persone cun un riflessu gastrocolicu eccessivu ponu avè IBS. IBS ùn hè micca una malattia specifica, ma piuttostu una raccolta di sintomi, chì ponu esse aggravati da certi alimenti o da u stress. I sintomi di IBS pò varià, ma spessu includenu:
- gonfiore
- gasu
- stinzia, diarrea, o tramindui
- crampi
- dulore addominale
U riflessu gastrocolicu pò esse rinfurzatu in quelli cun IBS da a quantità è i tippi di alimenti chì manghjanu. L'alimenti cumuni cumuni includenu:
- granu
- casgili
- agrumi
- cibi ricchi di fibre, cum'è fasgioli o cavuli
Mentre ùn ci hè micca una cura per l'IBS, i trattamenti per aiutà à alleviare i sintomi ponu includere i seguenti cambiamenti di stile di vita:
- esercitendu di più
- limitendu a caffeina
- manghjendu pasti più chjuchi
- evitendu cibi fritti o piccanti
- minimizendu u stress
- piglià probiotici
- beie assai liquidi
- dorme abbastanza
Sì i sintomi ùn migliuranu micca cù i cambiamenti di stile di vita, u vostru duttore pò prescrive medicazione o raccomandà cunsiglii. Mentre l'IBS hè principalmente una situazione benigna, se i sintomi sò più seri, duvete circà l'assistenza medica immediata per escludere altre condizioni, cum'è u cancer di colon. Quelli sintomi includenu:
- perdita di pesu senza spiegazione
- diarrea chì vi sveglia da u vostru sonnu
- sanguinamentu rectale
- vomitu o nausea senza spiegazione
- dulore persistente di stomacu chì ùn hè micca allevatu dopu avè passatu gasu o avè un muvimentu intestinale
Malattia infiammatoria di l'intestione (IBD)
Sì vi truvate spessu cù u muvimentu intestinale subitu dopu à manghjà, un'altra causa sottostante puderia esse IBD (malattia di Crohn o colite ulcerosa). Mentre a malattia di Crohn pò implicà qualsiasi parte di u vostru trattu gastrointestinale, a colite ulcerativa affetta solu u vostru colon. I sintomi ponu varià è cambià cù u tempu. Altri sintomi di IBD ponu include:
- diarrea
- crampi addominali
- sangue in e vostre feci
- frebba
- fatigue
- perdita di l'appetitu
- perdita di pesu
- sintendu cume se e vostre viscere ùn sianu viote dopu à un muvimentu intestinale
- urgenza di defecà
Mentre ùn hè micca chjaru ciò chì provoca IBD, hè pensatu per esse influenzatu da una cumminazione di fattori, cumpresu u vostru sistema immune, genetica è l'ambiente. In certi casi, sia a malattia di Crohn sia a colite ulcerosa pò purtà à complicazioni periculose per a vita, dunque hè impurtante cercà u trattamentu u più prestu pussibule. U trattamentu pò include:
- cambiamenti dietetichi
- medicazione
- cirurgia
Riflessu gastrocolicu in i zitelli
A maiò parte di i zitelli anu un riflessu gastrocolicu attivu chì li face avè un muvimentu intestinale subitu dopu avè manghjatu - o ancu manghjendu - per e so prime settimane di vita. Questu hè sopratuttu veru per i zitelli allattati è hè perfettamente normale. Cù u tempu, u riflessu diventa menu attivu è u tempu trà manghjà è e so feci diminuirà.
Outlook
Se di tantu in tantu si ritrova improvvisamente bisognu di defecà subitu dopu manghjatu, ùn ci hè probabilmente nunda da inchietassi. Sì, però, diventa un avvenimentu regulare, duvete cercà trattamentu medicu per pruvà à determinà a causa sottostante è truvà opzioni di trattamentu efficace.