Diabete di Tipu 2 è Gastroparesi
Cuntenutu
Panoramica
A gastroparesi, chjamata dinò svuotamentu gastricu ritardatu, hè un disordine di u trattu digestivu chì face manghjà u restu in u stomacu per un periudu di tempu più longu cà a media. Questu accade perchè i nervi chì muvianu l'alimentu attraversu u trattu digestivu sò dannighjati, cusì i musculi ùn funzionanu micca currettamente. Di conseguenza, l'alimentu si trova in u stomacu senza digerimentu. A causa più cumuna di gastroparesi hè u diabete. Si pò sviluppà è prugressà cù u tempu, in particulare in quelli chì anu un nivellu di zuccherinu in sangue incontrollatu.
I sintomi
I seguenti sò sintomi di gastroparesi:
- ardore di stomacu
- nausea
- vomitu di alimenti micca digeriti
- prima pienezza dopu un picculu pastu
- perdita di pesu
- gonfiore
- perdita di l'appetitu
- livelli di glucosiu in sangue chì sò difficiuli da stabilizà
- spasmi di stomacu
- reflux acidu
I sintomi di gastroparesi ponu esse minori o severi, secondu i danni à u nervu vagu, un nervu craniale longu chì si estende da u troncu cerebrale à l'organi addominali, cumprese quelli di u trattu digestivu. I sintomi ponu accende in ogni mumentu, ma sò più cumuni dopu u cunsumu di alimenti ricchi di fibre o ricchi di grassi, chì sò tutti lenti à digerisce.
Fattori di risicu
E donne cun diabete anu un risicu elevatu per sviluppà gastroparesi. Altre cundizioni ponu aggravà u vostru risicu di sviluppà u disordine, cumprese chirurgie addominali precedenti o una storia di disordini alimentari.
Malatie è condizioni diverse da a diabete ponu causà gastroparesi, cume:
- infezioni virali
- malatia di reflux acidu
- disordini di u musculu lisciu
Altre malatie ponu causà sintomi di gastroparesi, cumprese:
- Malatia di Parkinson
- pancreatitis crònica
- fibrosi cistica
- malatie renale
- Sindromu di Turner
Calchì volta ùn si pò truvà nisuna causa cunnisciuta, ancu dopu à prucessi estensivi.
Cause
E persone chì anu gastroparesi anu dannu à u nervu vagu. Què pregiudica a funzione nervosa è a digestione perchè l'impulsi necessarii per scuzzulà l'alimentu sò rallentati o fermati. A gastroparesi hè difficiule da diagnosticà è cusì spessu ùn hè diagnosticata. U in e persone cun diabete di tip 1 varieghja da 27 à 58 per centu è per quelli cun diabete di tip 2 hè stimatu à 30 per centu.
A gastroparesi hè più cumuna in e persone chì anu livelli alti è incontrollati di glucosiu in sangue per un longu periodu di tempu. Periudi prolongati di altu glucosiu in u sangue causanu danni à i nervi in tuttu u corpu. Cronici livelli di zuccheru in sangue danneghjanu ancu i vasi sanguigni chì furniscenu i nervi è l'organi di u corpu cù nutrimentu è ossigenu, cumpresu u nervu vagu è u trattu digestivu, entrambi chì ultimamente portanu à gastroparesi.
Perchè a gastroparesi hè una malattia prugressiva, è alcuni di i so sintomi cum'è brusgii cronichi o nausea sembranu cumuni, pudete micca capì chì avete u disordine.
Cumplicazioni
Quandu l'alimentu ùn hè micca digeritu nurmalmente, pò stà in u stomacu, causendu sintomi di pienezza è di gonfiore. L'alimentu micca digeritu pò ancu formà massi solidi chjamati bezoars chì ponu cuntribuisce à:
- nausea
- vomitu
- ostruzione di l'intestinu chjucu
A gastroparesi presenta prublemi impurtanti per e persone cun diabete perchè i ritardi in a digestione rendenu difficile u cuntrollu di u glucosiu in sangue. A malatia face u prucessu di digestione difficiule da seguità, cusì e letture di glucosiu ponu fluttuà. Se avete letture erratiche di glucosiu, spartiteli cù u vostru duttore, cun tutti l'altri sintomi chì sperimentate.
A gastroparesi hè una malattia cronica, è avè u disordine pò sentasi schiacciante. Passà per u prucessu di fà cambiamenti dietetichi è pruvà à cuntrullà i livelli di zuccheru in sangue mentre si sente malatu è nauseati finu à u vomitu hè esauriente. Quelli cù gastroparesi spessu si sentenu frustrati è depressi.
Prevenzione è trattamentu
E persone cun gastroparesi anu da evità di manghjà alimenti ricchi di fibre è ricchi di grassi, postu chì piglianu più tempu per digerì. Questi includenu:
- cibi crudi
- frutti è ligumi più alti in fibra cum'è u brocciu
- ricchi prudutti casgili, cum'è u latte interu è u ghjacciu
- bevande gassate
I duttori cunsiglianu ancu di manghjà pasti più chjucu per tuttu u ghjornu, è cibi mischiati, se necessariu. Hè impurtante di mantene si ancu idratatu bè, soprattuttu sì avete vomitu.
U vostru duttore hà ancu prubabilmente adattà u vostru regime di insulina in quantu hè necessariu. Puderanu cunsiglià i seguenti:
- piglià insulina più spessu o cambià u tipu d'insulina chì pigliate
- piglià insulina dopu à pranzi, invece di prima
- cuntrollà i livelli di glucosiu in sangue spessu dopu avè manghjatu è pigliatu insulina quandu hè necessariu
U vostru duttore puderà dà struzzioni più specifiche nantu à cumu è quandu piglià a vostra insulina.
A stimulazione elettrica gastrica hè un trattamentu pussibule per i casi severi di gastroparesi. In questa procedura, un dispositivu hè impiantatu chirurgicamente in u vostru addome è furnisce impulsi elettrichi à i nervi è i musculi lisci di a parte inferiore di u vostru stomacu. Questu pò riduce a nausea è u vomitu.
In i casi severi, i malati di gastroparesi à longu andà ponu aduprà tubi d'alimentazione è alimenti liquidi per nutrimentu.
Outlook
Ùn ci hè micca cura per a gastroparesi. Hè una cundizione cronica. Tuttavia, pò esse gestitu cù successu cù cambiamenti dietetichi, farmaci, è un cuntrollu adeguatu di u glucosiu in sangue. Duvete fà alcuni cambiamenti, ma pudete cuntinuà à guidà una vita sana è soddisfacente.