Genziana: à chì serve è cumu aduprà
Cuntenutu
A Genziana, cunnisciuta ancu cum'è Genziana, Genziana gialla è Genziana più grande, hè una pianta medicinale ampiamente aduprata in u trattamentu di i prublemi digestivi è si pò truvà in i butteghe di alimenti salutarii è in a manipulazione di e farmacie.
U nome scientificu di genziana hè Gentiana lutea è hà proprietà antidiabetiche, antiemetiche, antiinfiammatorie, antimicrobiche, digestive, lassative, toniche è antiparassitarie.
Per chì ghjè a Genziana
A causa di e varie proprietà di a genziana, sta pianta medicinale pò esse aduprata per:
- Aiutu in u trattamentu di l'allergii;
- Migliurà a digestione è trattà a diarrea;
- Sollievu a nausea è u vomitu;
- Sollievu i sintomi di ardori di stomacu è gastrite;
- Aiutà à u trattamentu di i vermi intestinali;
- Aiutu in u trattamentu di a diabetes;
- Sollievu i sintomi di u dolore reumaticu, a gotta è a debolezza generale.
Inoltre, a sustanza chì dà à a pianta un gustu amaru, stimula e papille gustative è cusì aumenta l'appetitu.
Cumu aduprà
E parti aduprate di genziana sò e so foglie è e so radiche per fà u tè, chì deve esse pigliatu prima di manghjà. Unu di i modi più simplici per cunsumà genziana hè attraversu u tè. Per fà questu, basta à aghjunghje 1 cucchiaina di radice di genziana in 1 tazza d'acqua bollente è lasciate per circa 5 à 10 minuti. Dopu, stinzate è beie 2 à 3 volte à ghjornu.
Effetti secondari è contraindicazioni
L'effetti secundarii di a genziana apparsu quandu sta pianta hè cunsumata in grande quantità, cù mal di testa, vomitu è fastidiu gastrointestinale.
A Genziana hè contraindicata in gravidanza, per i pazienti ipertensivi, predisposti à mal di testa, o cù ulcere di stomacu.