Acromegalia è gigantisimu: sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
U Gigantisimu hè una malattia rara in a quale u corpu produce eccessu di ormone di crescita, chì hè di solitu duvutu à a presenza di un tumore benignu in a ghiandula pituitaria, cunnisciutu cum'è adenoma pituitaria, chì face chì l'organi è e parti di u corpu crescenu di più cà u normale.
Quandu a malatia nasce da a nascita, hè cunnisciuta cum'è gigantisimu, tuttavia, se a malattia nasce in età adulta, di solitu intornu à l'età di 30 o 50 anni, hè cunnisciuta cum'è acromegalia.
In i dui casi, a malatia hè causata da un cambiamentu in a glutula pituitaria, a situazione di u cervellu chì produce l'ormone di crescita, è cusì u trattamentu hè fattu per riduce a produzzione ormonale, chì pò esse fatta per mezu di chirurgia., L'usu di medicinali o radiazioni, per esempiu.
Principali sintomi
L'Adulti cù acromegalia o i zitelli cun gigantisimu anu di solitu più grande di e mani, pedi è labbra più grandi di u normale, è ancu faccende grossi. Inoltre, l'ormone di crescita in eccessu pò ancu causà:
- Tingling o ardente in e mani è in i pedi;
- Glucosiu eccessivu in u sangue;
- Alta pressione;
- Dolore è gonfiore in e articulazioni;
- Doppia visione;
- Mandibula allargata;
- Cambiamentu di locomozione;
- Crescita di a lingua;
- Pubertà tardiva;
- Cicli menstruali irregulari;
- Stanchezza eccessiva.
Inoltre, cume ci hè a possibilità chì l'ormone di crescita in eccessu sia produttu da un tumore benignu in a ghiandola pituitaria, altri sintomi cume mal di testa regulare, prublemi di visione o diminuzione di u desideriu sessuale, per esempiu, ponu ancu nasce.
Chì sò e cumplicazioni
Alcune di e complicazioni chì sta alterazione pò purtà à u paziente sò:
- Diabetes;
- Apnea di u sonnu;
- Pèrdita di vista;
- Aumenta a dimensione di u core;
A causa di u risicu di queste complicazioni, hè impurtante andà à u duttore se suspettate chì sta malattia o cambiamenti di crescita.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Quandu ci hè un suspettu di avè gigantismu, un test di sangue deve esse fattu per valutà i livelli di IGF-1, una proteina chì hè aumentata quandu i livelli di ormoni di crescita sò ancu sopra u normale, indicendu acromegalia o gigantismu.
Dopu l'esame, soprattuttu in u casu di l'adultu, una tomografia CT pò ancu esse urdinata, per esempiu, per identificà s'ellu ci hè un tumore in a glutula pituitaria chì pò alterà a so funzione. In certi casi, u duttore pò urdinà a misura di e concentrazioni di ormoni di crescita.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di u gigantisimu varia secondu ciò chì causa l'eccessu di l'ormone di crescita. Cusì, se ci hè un tumore in a glutula pituitaria, di solitu si consiglia di avè una chirurgia per rimuovere u tumore è ristabilisce a produzzione curretta di ormoni.
Tuttavia, se ùn ci hè alcuna ragione per cambià a funzione pituitaria o se a chirurgia ùn funziona, u duttore pò indicà solu l'usu di radiazioni o di medicinali, cume analoghi di somatostatina o agonisti di dopamina, per esempiu, chì devenu esse aduprati durante a vita per tene i livelli ormonali sottu cuntrollu.