Gravidanza molare: chì hè, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
A gravidanza molare, chjamata dinò una gravidanza di primavera o idatiforme, hè una cundizione rara chì si verifica durante a gravidanza per via di cambiamenti in l'utru, causati da a multiplicazione di cellule anormali in a placenta.
Sta cundizione pò esse parziale o cumpleta, secondu a dimensione di u tessutu anormale in l'utru è ùn hà alcuna causa definitiva, ma pò accade principalmente per via di a fecundazione di dui sperma in u stessu ovu, pruvucendu à u fetu à avè solu cellule da u babbu.
U tessutu anormale chì cresce in l'utru pare parechji grappoli di uva è provoca malformazioni in a placenta è in u fetu, causendu un aborto spontiale è, in rari casi, e cellule di stu tessutu si sparghjenu è portanu à u sviluppu di un tipu di cancru, chjamatu di choriocarcinoma gestazionale.
Principali segni è sintomi
I sintomi di a gravidanza molare ponu esse simili à quelli di una gravidanza nurmale, cum'è u ritardu menstruale, ma dopu à a 6a settimana di gravidanza ci ponu esse:
- Allargamentu esageratu di l'utru;
- Sanguinamentu vaginale di culore rossu chjaru o marrone scuru;
- Vomitu intensu;
- Alta pressione;
- Dolore addominale è di schiena.
Dopu avè fattu qualchi test, l'ostetricu pò ancu nutà altri sintomi di gravidanza molare, cum'è anemia, aumentu eccessivu di ormoni tiroidiali è beta-HCG, cisti in l'ovari, lentu sviluppu di u fetu è pre-eclampsia. Scuprite più ciò chì hè pre-eclampsia è cumu identificallu.
Cause pussibili
E cause di a gravidanza molare ùn sò ancu cumpletamente capite, ma si crede chì si deve à cambiamenti genetichi chì accadenu quandu l'ovu hè fecundatu da dui sperma à u listessu tempu o quandu un sperma imperfettu feconda in un ovu sanu.
A gravidanza molare hè una cundizione rara, pò accade à qualsiasi donna, tuttavia, hè una alterazione più cumuna in donne sottu à 20 anni o più di 35 anni.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di a gravidanza molare hè fattu cù l'ultrasound transvaginali, cum'è l'ultrasound normale ùn hè micca sempre capaci di identificà u cambiamentu in l'utru, è sta cundizione hè di solitu diagnosticata trà a sesta è a nona settimana di gestazione.
Inoltre, l'ostetricu raccomanderà ancu analisi di sangue per valutà i livelli di l'hormone Beta-HCG, chì in questi casi sò in quantità assai elevate è se sospettate altre malatie, pudete raccomandà di fà altri testi cum'è urina, CT o MRI .
Opzioni di trattamentu
U trattamentu di a gravidanza molare hè basatu annantu à a realizazione di una prucedura chjamata curettage, chì cunsiste à sucià l'internu di l'utru per rimuovere u tessutu anormale. In casi più rari, ancu dopu à curettage, e cellule anormali ponu rimanere in l'utru è dà origine à un tipu di cancru, chjamatu choriocarcinoma gestazionale, è in queste situazioni, pò esse necessariu avè una chirurgia, aduprà droghe di chimioterapia o sottumessi à radioterapia.
Inoltre, se u duttore trova chì u gruppu di sangue di a donna hè negativu, pò indicà l'applicazione di una medicina, chjamata matergam, affinchì l'anticorpi specifici ùn si sviluppinu, evitendu cumplicazioni quandu a donna torna à incinta, cum'è l'eritroblastosi fetale, per esempiu . Amparate più nantu à l'eritroblastosi fetale è cumu si faci u trattamentu.