Epatite B in gravidanza: vaccinu, rischi è trattamentu
Cuntenutu
- Quandu uttene u vaccinu contra l'epatite B.
- Cume trattà l'epatite B in gravidanza
- Rischi di l'epatite B in gravidanza
- 1. Per e pregnant
- 2. Per u zitellu
- Cumu assicurà chì u zitellu ùn sia micca contaminatu
- Segni è sintomi di l'epatite B in gravidanza
L'epatite B in gravidanza pò esse periculosa, soprattuttu per u zitellu, postu chì ci hè un risicu elevatu chì a donna incinta infetti u zitellu à u mumentu di a consegna.
Tuttavia, a contaminazione pò esse evitata se una donna riceve un vaccinu contra l'epatite B prima di stà incinta, o dopu u secondu trimestre di gravidanza. Inoltre, in e prime 12 ore dopu a nascita, u zitellu deve avè a vaccinazione è l'iniezioni di immunoglobulina per luttà contr'à u virus è cusì ùn sviluppà l'epatite B.
L'epatite B durante a gravidanza pò esse diagnosticata per mezu di un test di sangue HbsAg è anti-HBc, chì facenu parte di l'assistenza prenatale obbligatoria. Dopu avè cunfirmatu chì a donna incinta hè infetta, deve cunsultà un epatologu per indicà u trattamentu adattatu, chì pò esse fattu solu cù u riposu è a dieta o cù rimedi adatti per u fegatu, secondu a gravità è u stadiu di a malatia.
Quandu uttene u vaccinu contra l'epatite B.
Tutte e donne chì ùn anu micca avutu u vaccinu contra l'epatite B è chì sò in periculu di sviluppà a malatia devenu piglià u vaccinu prima di stà incinta per prutege si è u zitellu.
E donne incinte chì ùn anu mai avutu u vaccinu o chì anu un calendariu incompletu, ponu piglià stu vaccinu durante a gravidanza, da 13 settimane di gestazione, postu chì hè sicuru.
Amparate più nantu à u vaccinu contra l'epatite B.
Cume trattà l'epatite B in gravidanza
U trattamentu di l'epatite B acuta in gravidanza include riposu, idratazione è una dieta bassa in grassu, chì aiutanu à a ripresa di u fegatu. Per prevene a contaminazione di u zitellu, u duttore pò suggerisce vaccini è immunoglobuline.
In casu di epatite B cronica in gravidanza, ancu se a donna incinta ùn hà alcun sintomi, u duttore pò prescrive l'usu di alcune dosi di un antivirale chjamatu Lamivudina per riduce u risicu di contaminazione di u zitellu.
Insemi cù Lamivudine, u duttore pò ancu prescrive iniezioni di immunoglobuline per a donna incinta da piglià in l'ultimi mesi di gravidanza, per diminuisce a carica virale in u sangue è cusì diminuisce u risicu di infettà u zitellu. Tuttavia, sta decisione hè presa da l'epatologu, chì hè u specialistu chì deve indicà u megliu trattamentu.
Rischi di l'epatite B in gravidanza
I rischi di l'epatite B in gravidanza ponu accade sia per a donna incinta sia per u zitellu:
1. Per e pregnant
A donna incinta, quandu ùn hè micca sottumessa à u trattamentu contr'à l'epatite B è ùn seguita micca e linee guida di l'epatologu, pò sviluppà gravi malatie epatiche, cume cirrosi epatica o cancru epaticu, soffrenu danni chì ponu esse irreversibili.
2. Per u zitellu
L'epatite B in gravidanza hè generalmente trasmessa à u zitellu à u mumentu di a consegna, per cuntattu cù u sangue di a mamma, è in casi più rari, hè ancu pussibule di cuntaminà attraversu a placenta. Dunque, pocu dopu a nascita, u zitellu deve riceve una dosa di u vaccinu contra l'epatite B è una iniezione di immunoglobulina in 12 ore dopu a consegna è duie altre dosi di u vaccinu in u 1u è 6u mesi di vita.
L'allattamentu pò esse fattu nurmalmente, chì u virus di l'epatite B ùn passa micca da u latte maternu. Amparate più nantu à l'allattamentu.
Cumu assicurà chì u zitellu ùn sia micca contaminatu
Per assicurà chì u zitellu, u zitellu di una mamma cun epatite B acuta o cronica, ùn sia micca cuntaminatu, si raccomanda à a mamma di seguità u trattamentu prupostu da u duttore è chì u zitellu, subitu dopu à a nascita, ricevi u vaccinu contra l'epatite B è iniezioni di immunoglobulina specifica contr'à l'epatite B.
Circa u 95% di i zitelli chì sò trattati cusì à a nascita ùn sò micca infettati da u virus di l'epatite B.
Segni è sintomi di l'epatite B in gravidanza
I segni è sintomi di l'epatite B acuta in gravidanza includenu:
- Pelli è ochji gialli;
- Malatia di u muvimentu;
- Vumitu;
- Stanchezza;
- Dolore in l'addome, in particulare in a parte superiore destra, induve si trova u fegatu;
- Frebba;
- Mancanza d'appitittu;
- Sgabelli Chjaru, cum'è stuccu;
- Urina scura, cum'è u culore di u coke.
In l'epatite B cronica, a donna incinta ùn hà di solitu sintomi, ancu se sta situazione hà ancu rischi per u zitellu.
Amparate tuttu nantu à l'epatite B.