Ripetizione di l'epatite C: Chì sò i Rischi?
Cuntenutu
- Panoramica
- Trattamentu per u VHC
- Ripetizione di l'epatite C
- Fattori di risicu per a reinfezzione
- Prevenzione
- Purtà si
Panoramica
L'epatite C pò esse acuta o cronica. In questu ultimu casu, u virus di l'epatite C (HCV) ferma in u corpu è pò purtà à infezioni chì ponu durà in u corsu di a vita.
Sicondu i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie (CDC), trà e persone chì cuntrattenu HCV sviluppanu epatite cronica.
A bona nutizia hè chì l'HCV hè più curabile avà chè mai, ciò chì spiega u so altu tassu di curazione. In fattu, una volta chì site cunsideratu guaritu, u risicu mediu di recurrenza hè menu di l'unu per centu.
Ancu se i trattamenti sò megliu, hè sempre pussibule di cuntrae una nova infezzione in u futuru. Sì avete una storia di hep C o micca, hè impurtante di piglià precauzioni per prevene l'HCV.
Trattamentu per u VHC
L'epatite C hè trattata cù medicazione antivirali chjamati droghe inibitori di proteasi. Pigliatu à bocca, sti medicamenti anu fattu una longa strada in termini di efficacia è facilità d'usu.
E droghe per l'epatite C funzionanu impedendu à l'HCV di ripruduce in u corpu. Cù u tempu, u virus saldarà da ellu stessu per chì l'infezzione possa dopu schjarisce.
U cursu mediu di trattamentu per l'epatite C hè una droga antivirale orale presa per almenu. A volte u trattamentu pò andà finu à 6 mesi. Dopu stu puntu, u vostru duttore farà testi periodichi per cunfirmà chì u VHC hè cumpletamente sparitu.
Per chì u vostru duttore vi cunsidereghja "guaritu" di l'epatite C, duvete ottene un statu immunologicu cunnisciutu cum'è risposta virologica sustenuta (SVR). Si riferisce à a quantità di HCV in u vostru sistema.
U virus deve ghjunghje à livelli abbastanza bassi chì i testi ùn ponu micca rilevallu in u sangue per 12 settimane dopu chì avete finitu u vostru trattamentu. Quandu succede questu, site cunsideratu cum'è in SVR, o site guaritu.
Una volta chì u vostru duttore hà determinatu chì avete arrivatu à SVR, continueranu à monitorà u vostru sangue per almenu un annu. Questu hè fattu per assicurà chì l'infezzione ùn sia micca tornata. E analisi regulare di sangue ponu ancu verificà pussibuli danni à u fegatu.
Ripetizione di l'epatite C
Circa u 99 per centu di e persone chì ottenenu SVR sò guariti di l'epatite C per a vita. U risicu di u ritornu di l'epatite C dopu a SVR hè estremamente raru. Inoltre, una volta ghjuntu à SVR, ùn site micca in periculu di trasmette HCV à l'altri.
In certi casi, i vostri sintomi di l'epatite C ponu accade torna prima di ghjunghje à SVR. Ma questu ùn hè micca cunsideratu una recurrenza perchè l'infezzione ùn hè micca guarita per cumincià. Una spiegazione più prubabile per a recurrenza hè una nova infezzione in tuttu.
Fattori di risicu per a reinfezzione
Ancu sì site guaritu, o sì entratu in SVR da u trattamentu precedente di l'epatite C, questu ùn significa micca chì siate immune à e nuove infezioni in u futuru. L'antivirali aiutanu à sbarrazzassi di e infezioni esistenti da VHC. A cuntrariu di certi altri tippi di virus, avè epatite C in u passatu ùn significa micca chì site allora immune à HCV per u restu di a vostra vita.
Pudete esse in un risicu aumentatu di cuntrattà HCV se:
- sò nati trà u 1945 è u 1965
- hà ricevutu una trasfusione di sangue o un trasplante d'organu prima di u 1992
- sò nati da una mamma cun epatite C
- avè HIV
- travaglià in un ambiente sanitariu induve pudete esse esposti à u sangue di l'altri
- avè una storia di prigiò
- anu usatu, o adupranu attualmente, droghe illecite
Prevenzione
Attualmente, ùn ci hè micca vaccinazione dispunibile per l'epatite C. L'unicu modu per evità di cuntrainte l'HCV hè per mezu di misure preventive.
Pudete aiutà à prevene nuove infezioni da epatite C evitendu i seguenti:
- avè sessu senza preservativu o altru metudu di barriera
- spartendu aghi è siringhe
- aduprendu droghe iniettate
- fà tatuaggi o piercings fatti in casa
- spartendu razziali è spazzole à denti
- feriti cù aghi in l'uffizii di u duttore è l'uspitali
HCV pò causà alcuni sintomi. Ma a maiò parte di i casi di epatite C ùn sò micca rilevabili finu à chì l'infezzione righjunghji un stadiu avanzatu è cumincia à influenzà u fegatu.
Pò piglià per un test di anticorpi HCV per diventà pusitivi dopu a vostra esposizione iniziale. Questu significa chì puderete trasmette inconsapevolmente HCV à l'altri prima di cunnosce a vostra propria infezzione.
Tenite à mente chì SVR ùn ti prutege micca da i danni à u fegatu chì sustenite per via di a vostra infezzione iniziale da VHC. Sì avete qualchì cirrosi sottostante (cicatrici di u fegatu), u vostru duttore pò avè bisognu di monitorà a vostra funzione epatica per ulteriori segni di malattia. Un trasplante di fegatu ùn impedisce mancu infezioni future.
Purtà si
I trattamenti di l'epatite C chì i circadori anu sviluppatu in l'ultimu decenniu sò assai più efficaci chè mai. A maiò parte di a ghjente pò esse guarita di a so cundizione in parechji mesi. Inoltre, u risicu di ricurrenza dopu avè arrivatu à SVR hè raru.
Ma hè sempre pussibule di cuntrattà una nova infezzione da VHC in u futuru. Hè per quessa hè impurtante aiutà à riduce u vostru risicu per cuntrae u virus. Sì avete qualchì fattore di risicu sopra, parlate cù u vostru duttore nantu à ciò chì pudete fà per aiutà à prevene l'epatite C in u vostru avvene.