Principali sintomi di l'ernia femorale, cause è cumu si face u trattamentu
Cuntenutu
- Cause pussibili
- Principali sintomi di l'ernia femorale
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Cume trattà l'ernia femorale
Una ernia femorale hè un pezzu chì apparisce nantu à a coscia, vicinu à l'inguina, per via di u spiazzamentu di una parte di u grassu da l'abdomen è l'intestinu à a regione inguinale. Hè più cumunu in e donne, di solitu ùn hà sintomi è ùn hè micca assai frequente. Questa ernia apparisce in u canali femurale, chì si trova ghjustu sottu à l'inguine, in quale l'arteria femorale è a vena è alcuni nervi sò presenti.
U diagnosticu di l'ernia femorale hè fattu per esaminazione fisica è ultrasuone realizatu da u duttore, in quale sò osservate e caratteristiche di l'ernia, cum'è a dimensione è s'ellu ci hè un gonfiore in a regione. Di solitu l'ernia femorale, quandu hè diagnosticata, hè monitorata periodicamente da u duttore per monitorà i sintomi.
Cause pussibili
L'ernia femorale ùn hà micca una causa specifica, ma si verifica soprattuttu quandu ci hè una cundizione chì aumenta a pressione in l'abdomen, cum'è in u casu di e persone chì alzanu assai pesu, anu sovrappesu, fumanu, anu tosse frequente o stinzia cronica anu più probabilità di sviluppà stu tipu di ernia. L'ernia femorale ùn hè micca cumuna, ma accade più spessu in donne anziane o dopu a gravidanza. Capite megliu perchè e ernie nascenu.
Principali sintomi di l'ernia femorale
L'ernia femorale hè di solitu asintomatica, è di solitu si presenta solu cum'è una protrusione in a coscia vicinu à l'inguine, ma i sintomi ponu apparisce secondu a dimensione, in particulare u disagiu quandu si alza, faci un sforzu o porta pesu.
Inoltre, l'ernia pò prevene u flussu di sangue versu l'intestinu, caratterizendu una grave situazione di ernia femorale chjamata strangolazione o ostruzione intestinale, chì i sintomi sò:
- Vumitu;
- Nausea;
- Dolore addominale;
- Gassi eccessivi;
- Stinzia o diarrea;
- Crampi.
Se l'ernia ùn hè micca corretta per mezu di una chirurgia, a persona pò esse in periculu di vita, postu chì ci hè un flussu di sangue compromessu. Dunque, quandu i primi sintomi cumpariscenu, hè impurtante andà à u duttore per cunfirmà u diagnosticu.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di l'ernia femorale pò esse fattu da u medicu generale per mezu di un esame fisicu per osservazione è palpazione di a regione. L'ultrasonografia pò ancu esse usata per cunfirmà u diagnosticu è osservà megliu l'ernia.
U diagnosticu differenziale hè fattu per l'ernia inguinale, chì hè un pezzu chì appare in l'inguine, per via di a surtita di una parte di l'intestinu, è hè più frequente in l'omi. Amparate più nantu à l'ernia inguinale.
Cume trattà l'ernia femorale
U trattamentu di l'ernia femorale hè stabilitu da u duttore è dipende da a dimensione di l'ernia è di u disagiu risentitu da a persona. Se l'ernia hè chjuca è ùn causa micca disconfortu, hè raccomandatu chì ci sia un monitoru periodicu da u duttore è chì a chirurgia sia pianificata per curregge l'ernia, sempre osservendu s'ellu ci hè sintomi è risicu di strangulazione.
In situazioni induve l'ernia hè grande è provoca assai fastidiu, l'indicazione hè di corregge l'ernia femorale per mezu di una chirurgia, chì stu tipu d'ernia hà grandi possibilità di strangulamentu. Dopu à a prucedura, l'ernia hè improbabile chì riprisenta. Vede cumu a chirurgia di l'ernia hè fatta.