Hidradenitis suppurativa (acne inversu): sintomi principali è cumu trattà
Cuntenutu
L'idradenite suppurativa, cunnisciuta ancu cum'è acne inversa, hè una malattia rara di a pelle chì face cumparisce grumi dulurosi sottu à a pelle, chì pò rompe è causà un cattivu odore, lascendu una cicatrice nantu à a pelle quandu spariscenu.
Ancu se stu prublema pò cumparisce in ogni regione di u corpu, hè più cumunu in i lochi cù i capelli induve a pelle si frotta, cum'è in l'ascelle, inguine, natiche o sottu à i seni, per esempiu.
Benchè l'idradenite ùn abbia alcuna cura, pò esse cuntrullata cù medicinali è unguenti per prevene l'apparizione di novi grumi è l'apparizione di ulteriori complicazioni.
Principali sintomi
I sintomi ponu appare à ogni età, però sò più frequenti dopu à l'età di 20 è includenu:
- Inflammazione di a pelle cù grumi di varie dimensioni o punti neri;
- Rossu intensu in l'area affettata;
- Dolore intensu è custante;
- Sudazione eccessiva in a regione;
- Formazione di canali sottu à e petre.
In certi casi, i grumi ponu rompe è liberà pus, causendu l'apparizione di un cattivu odore in a zona, in più di causà più dolore.
I grumi ponu piglià parechje settimane è ancu mesi per sparisce, essendu più grandi è più dolorosi in e persone chì sò in sovrappeso, constantemente stressate o chì sò in un periodu di cambiamenti ormonali maiò, cum'è a pubertà o a gravidanza.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Dopu l'apparizione di sti sintomi, senza migliurà in 2 settimane, hè cunsigliatu di cunsultà un dermatologu per cunfirmà u diagnosticu solu osservendu a zona interessata, per inizià u trattamentu adattatu è alleviare i sintomi.
Pò esse ancu necessariu fà una biopsia di a pelle, per a so analisi è per l'analisi di u pus risultatu da e lesioni.
Quandu hè fatta prima, u diagnosticu pò aiutà à riduce a probabilità di aggravamentu di a malattia, è ancu l'apparizione di complicazioni cume cicatrici profonde chì ponu ostacà u muvimentu di u membru affettu è causà contratture frequenti, per esempiu.
Cumu trattà
U trattamentu per l'idradenite suppurativa, ancu se ùn guarisce micca a malattia, aiuta à alleviare i sintomi è à prevene a so apparizione cusì spessu, diminuendu ancu e probabilità di avè complicazioni.
Alcuni di i modi più usati per trattà l'idradenite includenu:
- Pillule o unguenti antibiotici, cum'è Tetraciclina, Clindomicina o Eritromicina: eliminanu i batteri da a pelle, prevenendu una infezzione di u situ chì pò aggravà e cumplicazioni;
- Unguenti cù vitamina A, cum'è Hipoglós o Hipoderme: aiutanu a pelle à guarì più prestu;
- Iniezioni corticoidis, cum'è Prednisolone o Triamcinolone: riduce l'infiammazione di i grumi, allevendu gonfiore, dolore è rossu;
- Allevia di u dolore, cum'è Paracetamol o Ibuprofen: aiuta à alleviare l'inconfortu è u dolore.
Inoltre, u dermatologu pò ancu prescrive alcuni rimedii chì aiutanu à diminuisce l'azione di u sistema immunitariu, cume Infliximab o Adalimumab, cume evitanu l'effettu di una proteina chì pare aggravà i casi di idradenite.
Inoltre, ogni fattore di risicu chì pò esse a causa di l'idradenitis suppurativa deve esse evitata u più pussibule. In e regioni induve cresce i capelli, cum'è l'ascelle è l'inguine, hè raccomandata a depilazione laser, evitendu i metudi chì danneghjanu a pelle, è ancu i deodoranti chì causanu irritazione. Hè ancu cunsigliatu di portà abiti sciolti, mantene un pesu sanu, evità diete iperglicemiche è l'usu di l'alcol è di a sigaretta.
In i casi più gravi, in i quali i sintomi sò più intensi è ci hè un gonfiore esageratu, infezioni o furmazione di canali, u duttore pò cunsiglià ancu una chirurgia per rimuovere i grumi è a pelle affettata. In questi casi, hè necessariu avè un trasplante di pelle, chì hè generalmente rimossu da altre parti di u corpu.