Hydronephrosis: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Possibili cause di idronefrosi
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Possibili complicazioni di l'idronefrosi
L'idronefrosi hè a dilatazione di u rene chì accade quandu l'urina ùn pò passà à a vescica è dunque si accumula in u rene. Quandu sta situazione accade, u rene ùn pò micca funzionà nurmalmente è, cusì, a so funzione diminuisce, è pò esse un risicu di sviluppà una insufficienza renale.
In generale, l'idronefrosi apparisce cum'è una complicazione di un'altra malattia, cume i calcoli renali o un tumore in e vie urinarie, è si consiglia di cunsultà u nefrologu o u medicu generale per identificà a causa di u prublema è inizià u trattamentu adeguatu, per evità sequenze più gravi.
In a maiò parte di i casi, l'idronefrosi tocca solu unu di i reni, ma hè ancu pussibule di soffre d'idronefrosi bilaterale, in cui i sintomi ponu apparì più rapidamente è esse più intensi, chì i dui reni sò influenzati.
Principali sintomi
I primi sintomi di idronefrosi sò più lievi è di solitu includenu una voglia di urinare spessu è una voglia improvvisa di urinare. Tuttavia, cù u tempu, altri segni ponu apparì, cume:
- Dolore constante in u ventre superiore è in a schiena;
- Nausea è vomitu;
- Dolore quandu urinate;
- Sensazione di una vejiga piena ancu dopu urinà;
- Difficultà à urinate;
- Riduzzione di u vulume di urina;
- Febbra bassa.
Inoltre, e persone cun idronefrosi anu ancu un risicu aumentatu di sviluppà infezioni urinarie, chì sò accumpagnate da altri sintomi cum'è brusgiatura quandu urinendu, urina turbia, dolori di schiena è brividi, per esempiu. Vede un elencu più cumpletu di sintomi d'infezzione di e vie urinarie.
Ogni volta chì si suspetta un prublema urinariu, hè impurtante andà à u ginecologu, nefrologu o urologu per fà testi diagnostichi, cume ecografia, test di urina o analisi di sangue, per identificà una causa pussibile è inizia u trattamentu adattu.
Possibili cause di idronefrosi
L'idronefrosi di solitu si pone quandu ci hè un bloccu in l'uretere, chì sò i canali chì portanu l'urina da u rene à a vescica, impedendu u passaghju di l'urina. Alcune situazioni chì ponu causà questu bloccu sò calcoli renali, tumori in i vie urinarie o prostata allargata in l'omi, per esempiu.
Inoltre, l'idronefrosi hè ancu assai frequente durante a gravidanza, chì a crescita di u fetu in l'internu di l'utru pò finisce per pressà e vie urinarie è impedisce u passaghju di l'urina, chì cumencia à accumulassi in u rene.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'idronefrosi cunsiste à rimuovere l'urina accumulata è eliminà a causa di a malattia, affinchì l'urina possa scorre liberamente versu a vescica è lascià u rene, riducendu u gonfiore. Cusì, u trattamentu pò varià secondu a causa di l'idronefrosi:
- Pietra di rene: u duttore pò ricumandà una ecografia o una chirurgia per caccià a petra, secondu e dimensioni;
- Allargamentu di a Prostata in l'omi: una piccula rete pò esse posta à l'internu di l'urinariu per alleviare a pressione causata da a prutata è permette u flussu di l'urina;
- Infezzioni urinarii: pò esse trattatu solu cù l'usu di un antibioticu, cum'è Ciprofloxacino.
In casu di tumori, pò esse necessariu avè una chirurgia per rimuovere a massa, è pò esse necessariu sottumessu trattamentu cù chemio o radioterapia, per esempiu. Capite megliu cumu si tratta un tumore di a vescica.
Normalmente, u rene si ripiglia in circa 6 settimane dopu à l'iniziu di u trattamentu, senza risicu di nuove lesioni nantu à l'organu altru ch'è quelli chì sò digià apparsu finu à u mumentu di u trattamentu.
Possibili complicazioni di l'idronefrosi
Quandu l'idronefrosi ùn hè micca trattata currettamente, u gonfiore di u rene provoca picculi danni chì impediscenu u funziunamentu di l'organu. Cusì, cù u tempu, ponu sorgere squilibri di minerali impurtanti in u corpu, oltre à infezioni renali gravi è un risicu elevatu di sviluppà insufficienza renale.