Prurigo nodulare: chì hè, cause, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
U prurigo nodulare, ancu cunnisciutu cum'è prurigo nodulare di Hyde, hè un disordine cutaneu raru è crònicu caratterizatu da l'apparizione di noduli cutanei pruriginosi chì ponu lascià macchie è cicatrici nantu à a pelle.
Stu cambiamentu ùn hè micca cuntagiosu è si face u più spessu in donne di più di 50 anni, cumparendu soprattuttu in i bracci è in e gambe, ma pò cumparisce ancu in altre regioni di u corpu cum'è u pettu è u ventre.
A causa di prurigo nodulare ùn hè ancu assai chjara, però si crede chì pò esse attivatu da u stress o esse u risultatu di una malattia autoimmune, è hè impurtante per u dermatologu identificà a causa in modo chì u trattamentu più adeguatu pò esse indicatu.
Principali sintomi
U sintomu principale di sta malatia hè l'apparizione di lesioni in a regione di i bracci è di e gambe, chì anu e caratteristiche seguenti:
- Lezioni nodulari irregulari trà 0,5 è 1,5 cm di dimensione;
- Lesioni viole o brunasche;
- Puderanu regioni secche, cù tagli o crepe;
- Anu una protrusione, essendu elevati in relazione à a pelle;
- Si ponu sviluppà in piccule ferite chì sviluppanu piccule cruste.
Un altru sintimu assai impurtante chì si pone hè a pelle pruriginosa intornu à queste lesioni, chì tende à esse assai intensa è difficiule da cuntrullà. Inoltre, hè cumunu di osservà parechje lesioni in u stessu locu chì sò separate da uni pochi centimetri, è ponu apparisce nantu à e gambe, i bracci è u troncu.
Cause di prurigo nodulare
E cause di prurigo nodulare ùn sò micca ben stabilite, ma si crede chì l'apparizione di e lesioni pò esse scatenata da u stress, da i muzziconi di zanzara o da l'allergii à u cuntattu, risultendu in l'apparizione di lesioni è pruriti.
Altre cundizioni chì ponu ancu esse ligate à u sviluppu di prurigo nodulare sò a pelle secca, dermatite, disordini autoimmuni è tiroide, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per u prurigu nodulare deve esse fattu secondu a guida di u dermatologu è hà per scopu di cuntrullà i sintomi, cù una cumbinazione di medicinali da applicà direttamente nantu à a pelle o da aduprà in forma orale o iniettabile.
Generalmente, i rimedii topichi applicati sò unguenti chì cuntenenu corticosteroidi o capsaicina, un antidoloricu d'attualità chì anestetizza a zona è allevia i sintomi di prurigine è di disagiu. Inoltre, l'iniezioni sò spessu fatte cù medicinali cum'è Triamcinolone o Xylocaine chì anu azzione antiinfiammatoria è anestetica.
In certi casi, quandu a presenza di segni indicativi di infezzione hè ancu verificata, l'usu di l'antibiotici pò esse raccomandatu da u duttore.