Chì causa è cumu trattà l'ipernatremia
Cuntenutu
Ipernatremia hè definita cum'è un aumentu di a quantità di sodiu in u sangue, essendu sopra u limitu massimu, chì hè 145mEq / L. Stu cambiamentu si faci quandu una malattia causa una perdita eccessiva d'acqua, o quandu una grande quantità di sodiu hè cunsumata, cù una perdita di equilibriu trà a quantità di sale è acqua in u sangue.
U trattamentu per sta alterazione deve esse guidatu da u duttore secondu a so causa è a quantità di sale in u sangue di ogni persona, è di solitu cunsiste in un aumentu di u cunsumu d'acqua, chì pò esse per bocca o, in casi più gravi, cù u seru in vena.
Chì causa l'ipernatremia
A maiò parte di u tempu, l'ipernatremia accade per via di a perdita di eccessu d'acqua da u corpu, causendu a disidratazione, situazione chì hè più cumuna in e persone lette o in ospedale per via di qualchì malattia, in cui ci hè una funzione renale compromessa. Pò dinò nasce in casi di:
- Diarrea, cumunu in infezioni intestinali o usu di lassativi;
- Vumitu eccessivu, causatu da gastroenterite o gravidanza, per esempiu;
- Sudore abbundante, chì accade in casu di eserciziu intensu, frebba o troppu calore.
- Malatie chì vi facenu urinare assai, cum'è a diabetes insipidus, causata da malatie in u cervellu o in i reni, o ancu da l'usu di medicinali. Amparate più nantu à cumu identificà è trattà a diabete insipidu.
- Brucia maiòperchè altera l'equilibriu di a pelle in a pruduzzione di sudore.
Inoltre, e persone chì ùn bevanu micca acqua tutta a ghjurnata, in particulare e persone anziane o dipendenti chì ùn ponu micca accede à i fluidi, sò più propensi à sviluppà stu disordine.
Un'altra causa impurtante per l'ipernatremia hè u cunsumu eccessivu di sodiu tutta a ghjurnata, in e persone predisposte, cume cunsumà alimenti ricchi di sale. Vede chì cibi sò ricchi di sodiu è sapete chì fà per riduce a vostra assunzione di sale.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu pò esse fattu in casa, in casi più lievi, cù un ingressu aumentatu di fluidi, in particulare acqua. Generalmente, beie una grande quantità d'acqua hè abbastanza per trattà a malattia, ma in i casi di persone chì ùn ponu micca beie liquidi o quandu ci hè una situazione assai grave, u duttore cunsiglierà di rimpiazzà l'acqua cù menu serum salinu, in quantità è velocità richieste per ogni casu.
Questa currezzione hè ancu fatta cù cura per ùn causà un cambiamentu improvvisu in a cumpusizione di u sangue, per via di u risicu di edema cerebrale è, in più, ci vole à fà casu à ùn abbassà troppu i livelli di sodiu perchè, se troppu bassu, ancu hè dannosu. Vede ancu e cause è u trattamentu di u bassu sodiu, chì hè l'iponatremia.
Hè ancu necessariu trattà è curregge ciò chì causa u sbilanciu di u sangue, cume trattà a causa di l'infezioni intestinali, piglià seru casanu in casu di diarrea è vomitu, o l'usu di vasopressina, chì hè una medicina raccomandata per alcuni casi di diabete insipidu.
Segnali è sintomi
Ipernatremia pò causà un aumentu di sete o, cum'è accade a maiò parte di u tempu, ùn causa micca sintomi. Tuttavia, quandu l'alterazione di sodiu hè assai severa o accade improvvisamente, l'eccessu di sale provoca a contrazione di e cellule cerebrali è ponu apparisce segni è sintomi, cume:
- Somnolenza;
- Debbulezza;
- Aumentati riflessi musculari;
- Cunfusione mentale;
- Pigliazione;
- Cù u.
Ipernatremia hè identificata da un test di sangue, in u quale a dose di sodiu, identificata ancu cum'è Na, hè sopra 145mEq / L. A valutazione di a concentrazione di sodiu in l'urina, o osmolarità urinaria, aiuta ancu à identificà a cumpusizione di l'urina è à identificà a causa di l'ipernatremia.