Addensamentu endometriale: chì hè, cause è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cause pussibili
- Tipi principali di iperplasia
- 1. Iperplasia endometriale non atipica
- 2. Iperplasia atipica di l'endometriu
- Chì ghjè u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
L'ispessimentu endometriale, cunnisciutu ancu cum'è iperplasia endometriale, consiste in aumentà u spessore di u tessutu chì riveste l'internu di l'utru, per via di una esposizione eccessiva à l'estrogeni, chì pò accade in donne chì ùn ovulanu micca ogni mese o chì sò sottoposte à terapia terapia di sostituzione ormonale. fattu solu cù l'estrogenu.
L'iperplasia endometriale ùn hè micca sempre liata à u cancheru, ma ci hè un risicu, soprattuttu in donne chì sò esposte à un altu livellu di estrogeni, chì anu un altru fattore di risicu cum'è obesità è diabete o chì soffrenu di malatie di u fegatu o di i reni, per esempiu.
Locu induve u spessore aumenta
Principali sintomi
I sintomi chì ponu accade in i casi di ispessimentu endometriale sò principalmente sanguinamenti uterini anormali, coliche addominali gravi, menu di 21 ghjorni trà ogni menstruazione, è un ligeru aumentu di e dimensioni di l'utru, nutatu da ultrasuoni.
Cause pussibili
L'iperplasia endometriale hè causata da una esposizione eccessiva à l'ormone estrogeni è di solitu una quantità insufficiente di progesterone. Stu sbilanciu ormonale in e donne pò esse causatu da e situazioni seguenti:
- U ciculu irregulare o l'ovulazione ùn accade micca ogni mese;
- Sindrome di l'ovariu polichisticu;
- Terapia di rimpiazzamentu ormonale, aduprendu solu estrogeni;
- Presenza di un tumore in l'ovariu;
- Menopause, in quale u corpu ferma a produzzione di progesteronu;
- Obesità.
U più grande risicu di sviluppà iperplasia endometriale si faci trà 40 è 60 anni.
Tipi principali di iperplasia
I tippi principali di iperplasia endometriale sò:
1. Iperplasia endometriale non atipica
L'iperplasia endometriale non atipica hè un tipu di ispessimentu di l'endometriu chì ùn implica micca cellule precancerose.
2. Iperplasia atipica di l'endometriu
L'iperplasia endometriale atipica hè una lesione endometriale leggermente più seria di quelle precedenti è pò esse legata à u sviluppu di u cancheru endometriale. U trattamentu varierà secondu u stadiu di a malatia, è in certi casi, pò esse necessariu di rimuovere l'utru.
Chì ghjè u diagnosticu
A diagnosi di iperplasia endometriale pò esse fatta da un ginecologu attraversu l'analisi di i sintomi presentati è un ultrasu transvaginale. Scuprite ciò chì hè l'ultrasound transvaginali è cumu si face.
Inoltre, u duttore pò ancu fà una isteroscopia, chì cunsiste à inserisce un dispositivu cù una fotocamera in l'utru, per vede s'ellu ci hè qualcosa di anormale, è / o eseguisce una biopsia, in cui un picculu campione hè presu da u tissutu endometriale per analisi ulteriore.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di l'iperplasia endometriale dipenderà da u tippu d'iperplasia chì a donna hà è da a so gravità, ma l'opzioni terapeutiche includenu curettage di u tessutu endometriale o l'usu di medicinali cum'è progesterone o progestogeni sintetici per via orale, intramuscolare o intrauterina.
Dopu à u trattamentu, hè cunsigliatu di fà una biopsia di u tessutu endometriale per verificà u successu di u trattamentu.