Cosa hè l'ipucaliemia, i sintomi, e cause è u trattamentu
Cuntenutu
L'Ipucaliemia, chjamata ancu ipucaliemia, hè una situazione in cui si trovanu poche quantità di potassiu in u sangue, chì pò causà debolezza musculare, crampi è cambiamenti di battiti cardiaci, per esempiu, chì pò accadere per via di l'usu di lassativi, vomiti frequenti o in cunsequenza di aduprà qualchì medicamentu.
U potassiu hè un elettrolitu chì si pò truvà facilmente in vari alimenti, cume banane, semi di zucca, suchju d'aranciu è carote, per esempiu, è hè di primura per u funziunamentu currettu di i musculi è a trasmissione di l'impulsi nervi. A bassa concentrazione di questu elettrolitu in u sangue pò causà certi sintomi è purtà à cunsequenze à longu andà, dunque hè impurtante chì l'ipucaliemia sia identificata è trattata currettamente secondu e indicazioni di u duttore. Amparate più nantu à u putassiu.
Sintomi di ipokaliemia
A diminuzione di a quantità di putassiu in u sangue pò purtà à l'apparizione di alcuni segni è sintomi, postu chì questu elettrolitu hè essenziale per parechje funzioni in u corpu. I sintomi ponu varià da persona à persona è ancu secondu a gravità di l'ipucaliemia, tuttavia, in generale, i sintomi principali sò:
- Crampi;
- Cuntrazzioni musculara involuntaria;
- Debbulezza constante;
- Difficultà à respirà;
- Cambiamentu di a frequenza cardiaca;
- Paralisi, in i casi i più gravi.
A quantità nurmale di putassiu in u sangue hè trà 3,5 mEq / L è 5,5 mEq / L, è pò varià trà i laboratorii. Cusì, quantità menu di 3,5 mEq / L caratterizanu l'ipocalemia.
Cause principali
E cause principali chì portanu à una diminuzione di u potassiu in u sangue sò:
- Vumite è diarrea, chì sò e cause più cumuni di diminuzione di potassiu in u sangue per via di a perdita attraversu u trattu gastrointestinale;
- Usu di qualchi medicamentu, cum'è insulina, salbutamol è teofilina, per esempiu, cumu prumove l'entrata di potassiu in e cellule, cù una diminuzione di a so concentrazione in u sangue;
- Ipertiroidismu, in quale ci hè ancu un spustamentu di putassiu in e cellule;
- Alterazione in i glànduli surrenali, risultendu in una crescita di a produzzione di aldosterone, chì hè un ormone chì regule l'equilibriu trà sodiu è putassiu è chì quandu hè elevatu favurisce l'eliminazione di u potassiu in l'urina, chì si traduce in ipucaliemia;
- Usu di lassativi di modu regulare, postu chì pò purtà à a perdita di elettroliti è pò, à longu andà, causà prublemi di rene è di core;
- Sindrome di Cushing, chì hè una malatìa chì si verifica per via di l'aumentu di a cuncentrazione di cortisolu in u sangue è, di cunsiquenza, ci hè una più grande escrezione di putassiu in l'urina, pruvucendu l'ipucaliemia.
A carenza di potassiu in u sangue hè raramente liata à l'alimentu, postu chì a maiò parte di l'alimenti cunsumati ogni ghjornu anu una quantità adatta di potassiu. Cunnosce l'alimenti ricchi in potassiu.
U diagnosticu di ipucaliemia hè fattu da a misurazione di u putassiu in u sangue è in l'urina, in più di un elettrocardiogramma, postu chì ci pò esse cambiamenti in i battiti di u core. Hè impurtante chì l'ipucaliemia sia currettamente identificata è trattata, postu chì cuncentrazioni assai basse di putassiu in u sangue pò purtà à paralisi musculare è insuffiziu renale, per esempiu, è sta situazione hè abbastanza seria per e persone chì anu prublemi di core.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per u potassiu bassu in u sangue si face secondu a causa di l'ipucaliemia, i sintomi presentati da a persona è a concentrazione di potassiu in u sangue. A maiò parte di u tempu, u medicu generale ricumanda l'usu di un supplementu di potassiu orale, chì deve esse adupratu in dosi chjuche durante un pastu per evità l'irritazione di u sistema gastrointestinale.
In i casi i più gravi, chì hè quandu a concentrazione di potassiu hè uguale o inferiore a 2,0 mEq / L, si consiglia di amministrà u potassiu direttamente in a vena in modu chì i livelli di questu elettrolitu sianu regolati più rapidamente. U potassiu hè ancu indicatu direttamente in a vena quandu ci sò cambiamenti assai grandi in a frequenza cardiaca o quandu ancu cù l'usu di supplementi orali, u livellu di potassiu continua à calà.