Ipoglicemia reattiva: chì hè, sintomi è cumu cunfirmà
Cuntenutu
L'ipoglicemia reattiva, o ipoglicemia postprandiale, hè una malattia caratterizata da una diminuzione di i livelli di glucosiu in sangue finu à 4 ore dopu à un pastu, è hè ancu accumpagnata da sintomi tipichi di l'ipoglicemia, cume mal di testa, tremori è vertigini.
Sta cundizione ùn hè spessu diagnosticata currettamente, essendu cunsiderata solu una situazione d'ipoglicemia cumuna è chì seria ligata à u stress, l'ansietà, u sindrome di l'intestione irritabile, a migraña è l'intolleranze alimentarie, per esempiu. Tuttavia, l'ipoglicemia reattiva deve esse diagnosticata currettamente per chì a so causa sia investigabile è un trattamentu adeguatu pò esse effettuatu, postu chì i cambiamenti dietetichi ùn sò micca sufficienti per trattà l'ipoglicemia reattiva.
Cumu hè fatta a diagnosi di ipoglicemia reattiva
Perchè i sintomi di l'ipoglicemia reattiva sò listessi à quelli di l'ipoglicemia cumuna, u diagnosticu hè spessu fattu di manera sbagliata.
Dunque, per fà u diagnosticu di l'ipoglicemia postprandiale, deve esse cunsiderata a triade Whipple, in a quale a persona deve presentà i fattori seguenti per chì a diagnosi sia conclusa:
- Sintomi di ipoglicemia;
- Concentrazione di glucosiu in sangue misurata in laburatoriu sottu à 50 mg / dL;
- A migliurazione di i sintomi dopu u cunsumu di carboidrati.
Per fà pussibile avè una migliore interpretazione di i sintomi è di i valori ottenuti, si raccomanda chì in casu chì sia investigata l'ipoglicemia reattiva, a persona chì presenta i sintomi deve andà in laboratorio è raccogliere sangue dopu u pastu è stà in postu per circa 5 ore. Hè perchè u miglioramentu di i sintomi di l'ipoglicemia dopu u cunsumu di carboidrati deve esse ancu osservatu, chì deve accadere dopu a raccolta.
Dunque, se basse concentrazioni di sangue di glucosiu in circulazione si trovanu in u test di sangue è in u miglioramentu di i sintomi dopu u cunsumu di carboidrati, l'ipoglicemia postprandiale hè conclusiva, è l'investigazione hè raccomandata affinchì u trattamentu più adeguatu pò esse iniziatu.
Cause principali
L'ipoglicemia reattiva hè una cunsequenza di malatie insolite è, dunque, u diagnosticu di sta situazione hè spessu sbagliatu. E cause principali di l'ipoglicemia reattiva sò l'intolleranza ereditaria à u fruttuosu, u sindromu di chirurgia post-bariatrica è l'insulinoma, chì hè una cundizione caratterizata da una produzione eccessiva di insulina da u pancreas, cù una diminuzione rapida è eccessiva di a quantità di glucosiu in circulazione. Amparate più nantu à l'insulinoma.
Sintomi di ipoglicemia reattiva
I sintomi di l'ipoglicemia reattiva sò in relazione cù a diminuzione di a quantità di glucosiu chì circula in u sangue è, dunque, i sintomi sò listessi à quelli di un'ipoglicemia risultatu da l'usu di alcuni medicinali o dighjunu prolungatu, i principali essendu:
- Mal di testa;
- Fami;
- Tremori;
- Sensazione di malà;
- Sudore fretu;
- Sturdimentu;
- Stanchezza;
- Somnolenza o inquietudine;
- Palpitazioni;
- Difficultà in u ragiunamentu.
Per chì l'ipoglicemia reattiva sia cunfirmata, hè necessariu chì, in più di i sintomi, a persona abbia poche quantità di glucosiu chì circulanu in u sangue dopu à u pastu è un miglioramentu di i sintomi hè verificatu dopu u cunsumu di alimenti zuccherati. L'identificazione di a causa hè impurtante per inizià u trattamentu, chì hè stabilitu da l'endocrinologu secondu a causa.