Sintomi di ipotiroïdismu, cause principali è cumu hè u trattamentu
Cuntenutu
- Segnali è sintomi
- Cause principali
- Cumu sapè se hè ipotiroidisimu
- Quale hà bisognu d'avè esami di tiroide
- Ipotiroïdismu in gravidanza
- Cume trattà l'ipotiroïdismu
- Segni di migliurazione è di peghju
L'ipotiroïdismu hè una di e malatie endocrine più cumune è hè carattarizatu da una bassa attività tiroidea, chì u face pruduce menu ormoni di ciò chì hè necessariu per u funziunamentu ottimale di tutte e funzioni di u corpu, purtendu à l'apparizione di certi sintomi cun stanchezza eccessiva, diminuzione di a frequenza cardiaca , ingrossu, perdita di capelli è pelle secca.
Stu cambiamentu hè più cumunu in e donne di più di 40 anni, chì anu membri di a famiglia stretta cù ipotiroïdismu, chì anu dighjà cacciatu una parte o tutta a tiroide o chì anu ricevutu qualchì tippu di radiazioni in capu o in collu. U trattamentu di l'ipotiroïdismu hà per scopu di regulà i livelli di ormoni tiroidiali è cusì allevia i sintomi, è l'usu di l'ormoni sintetici, cum'è a Levotiroxina, per esempiu, hè generalmente indicatu da l'endocrinologu.
Segnali è sintomi
I segni è i sintomi chì ponu indicà una bassa funzione tiroidea ponu appare lentamente annantu à l'anni secondu a diminuzione di i livelli di ormoni tiroidiali, T3 è T4. I segni è sintomi principali di l'ipotiroïdismu sò:
- Cefalee, in i musculi è in l'articuli;
- Menstruazione irregulare, chì pò rende difficiule a gravidanza;
- Unghji fragili, fragili è pelle aspra è secca;
- Ochji, in a regione di e palpebre, gonfie;
- Perdita di i capelli senza causa apparente è capelli più fini, secchi è sordi;
- Heartbeat più lente di u normale;
- Stanchezza eccessiva;
- Difficultà di cuncentrazione, poca memoria;
- Diminuzione di a libido;
- Aumento di pesu senza ragione apparente.
Inoltre, in certi casi a persona pò sperimentà cambiamenti di personalità, depressione è demenza, tuttavia questi sintomi si verificanu in e persone chì anu livelli assai bassi di T3 è T4.
In u casu di i zitelli, l'ipotiroïdismu pò ancu interferisce cù u sviluppu, cusì chì in l'adulescenza, a pubertà pò esse ritardata è una statura corta, per esempiu. Inoltre, in u casu di l'ipotiroïdismu congenitu, se u zitellu ùn hè micca rilevatu finu à a prima settimana dopu a nascita, u zitellu pò avè cambiamenti neurologichi, cù u risicu di sviluppà un ritardu mentale. Vede più nantu à l'ipotiroïdismu congenitu.
Cause principali
A causa più cumuna di l'ipotiroïdismu hè a Tiroidite di Hashimoto, chì hè una malatia autoimmune, in a quale l'anticorpi cumincianu à attaccà a glàndula tiroidea, cum'è s'ellu hè dannusu per u corpu stessu. Inoltre, l'ipotiroïdismu pò accade per via di una carenza di iodu, chì hè una cundizione cunnisciuta cum'è bocchiu, in u quale ci hè un aumentu di e dimensioni di a tiroide, ma menu quantità di T3 è T4 per via di a diminuzione di a cuncentrazione di iodu.
U trattamentu contr'à l'ipertiroïdismu o l'usu di droghe cum'è carbonate di litiu, amiodarone, propiltiouracil è metimazole pò ancu purtà à l'ipotiroïdismu, è hè impurtante cunsultà l'endocrinologu sì unu di i sintomi hè identificatu in modu chì a sospensione di u medicamentu o u rimpiazzamentu.
E persone chì anu pigliatu medicazione per a tiroide per perde u pesu ponu ancu sviluppà ipotiroïdismu perchè una volta chì questi ormoni sò dighjà presenti in u sangue, a tiroide pò fermà o diminuisce a so pruduzzione naturale.
In più di queste cause, l'ipotiroïdismu pò ancu cumparisce durante a gravidanza o in u periodu postpartum chì tende à vultà à a normalità subitu dopu. Inoltre, hè impurtante ricurdà chì sta malattia diminuisce a fertilità di a donna, causendu prublemi per restà incinta. Vede più nantu à l'ipotiroïdismu è a gravidanza.
Cumu sapè se hè ipotiroidisimu
Per sapè s'ellu hè ipotiroïdismu, l'endocrinologu valuta i segni è i sintomi presentati da a persona è indica l'esecuzione di analisi di sangue per verificà a quantità di ormoni circolanti relativi à a tiroide.
Cusì, a dosa di T3 è T4 hè indicata, chì sò generalmente diminuite in ipotiroïdismu, è a dosa di TSH, chì hè aumentata. In u casu di l'ipotiroïdismu subclinicu, si ponu osservà livelli normali di T4 è aumentu di TSH. Vede più nantu à i testi chì valutanu a tiroide.
Inoltre, u duttore pò raccomandà di fà ricerche d'anticorpi, di cartografia tiroidea è di ultrasuoni tiroidiali quandu i noduli sò nutati durante a palpazione di a tiroide. Hè ancu pussibule per a persona di fà un autoesame di a tiroide per identificà qualsiasi cambiamenti, in particulare i noduli. Amparate à fà l'autoesame di a tiroide.
Quale hà bisognu d'avè esami di tiroide
Oltre à e persone chì mostranu segni è sintomi chì ponu indicà l'ipotiroïdismu, sti testi devenu ancu esse realizati da:
Donne di più di 50 anni | Quale hà avutu a radioterapia à a testa o à u collu | Persone cun diabete di tip 1 |
Durante a gravidanza | Quale hè statu operatu di tiroide | Persone cù malatie autoimmune |
Sì avete un goitru | Sì avete casi di malatia tiroidea in famiglia | In casu di fallimentu cardiacu |
Quale hè a sindrome di Down | Quale hè a Sindrome di Turner | Pruduzione di latte fora di a gravidanza o senza allattà |
Ipotiroïdismu in gravidanza
L'ipotiroïdismu, se ùn hè micca bè cuntrullatu, pò impedisce a pussibilità di rimanere incinta è avè ripercussioni sia per a mamma sia per u zitellu. Pò accade dinò in u periodu postpartum, pochi mesi dopu a nascita di u zitellu, in modu transitoriu è chì hà ancu bisognu di cura cù u trattamentu.
Cusì, hè normale chì durante l'assistenza prenatale, u duttore ordini esami T3, T4 è TSH per valutà a funzione tiroidea è cuntinuà à monitorà in u postpartum cumu sò i valori di ormoni tiroidei è se ci hè bisognu di aduprà medicamenti. torna à a nurmalità. Scuprite chì sò i risichi di l'ipotiroïdismu in gravidanza.
Cume trattà l'ipotiroïdismu
U trattamentu per l'ipotiroïdismu hè relativamente simplice è deve esse fattu per mezu di a sostituzione ormonale cù l'assunzione di ormoni sintetici, Levothyroxine, chì cuntene l'hormone T4, è chì deve esse pigliatu à stomacu vuotu, almenu 30 minuti prima di piglià a colazione. chì a digestione di l'alimentu ùn diminuisca a so efficacia. A dosa di u medicamentu deve esse prescritta da l'endocrinologu è pò varià per tuttu u trattamentu secondu i livelli di T3 è T4 chì circulanu in u sangue.
6 settimane dopu à l'iniziu di l'usu di u medicamentu, u duttore pò verificà i sintomi di a persona è urdinà un test TSH per vede s'ellu hè necessariu adattà a dosa di u medicamentu finu à chì a quantità di T4 libera sia normalizata. Dopu, i test per valutà a tiroide devenu esse effettuati una o duie volte à l'annu, per vede s'ellu hè necessariu aghjustà a dosa di u medicamentu.
In più di l'usu di medicazione, hè impurtante chì a persona controlli i livelli di colesterolu in u sangue, evitendu u cunsumu di grassi, manghjendu una dieta chì aiuta u fegatu à funzionà currettamente è evitendu u stress eccessivu, perchè pregiudica a secrezione di ormoni da u tiroide. In certi casi, a cunsultazione cù un nutrizzionista pò ancu esse raccomandata per chì u trattamentu nutrizionale cù supplementazione di iodu pò aiutà à riduce i sintomi di l'ipotiroïdismu.
In u casu di l'ipotiroïdismu subclinicu, quandu ùn ci sò sintomi implicati, u duttore pò raccomandà l'usu di medicinali perchè ponu aiutà à riduce u risicu di prublemi cardiovascolari, chì ponu esse impurtanti per e persone chì anu sovrappesu o chì anu colesterolu altu o diabete .
Vede cumu manghjà pò migliurà a funzione tiroidea in u video seguente.
Segni di migliurazione è di peghju
I segni di migliurazione di l'ipotiroïdismu apparisce più o menu 2 settimane dopu à l'iniziu di u trattamentu, cù una riduzzione di a stanchezza è una migliurazione di l'umore. Inoltre, u trattamentu à longu andà di l'ipotiroïdismu aiuta ancu à cuntrullà u pesu è à riduce i livelli di colesterolu in u sangue.
I segni di peghju apparisce quandu u trattamentu ùn hè micca effettuatu currettamente o quandu a dosa di Levothyroxine ùn hè micca adatta, cù insonnia, appetitu aumentatu, palpitazioni è tremori, per esempiu.