Autore: Judy Howell
Data Di Creazione: 6 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 22 Ghjugnu 2024
Anonim
#MedTalk - I contraccettivi ormonali : LA PILLOLA
Video: #MedTalk - I contraccettivi ormonali : LA PILLOLA

Cuntenutu

Una mammografia hè una maghjina di raggi X di u vostru senu chì hè aduprata per rilevà u cancheru. Hè un test impurtante perchè pò rilevà u cancheru di u senu in i so primi stadii prima di avè alcun segnu, cum'è un buccu di senu. Questu hè impurtante perchè u primu cancheru di u senu hè rilevatu, u più curabile hè.

Sicondu a Società Americana di Cancer, e donne cun un risicu mediu di cancheru di u senu devenu cumincià à riceve mammografie annuali à 45 anni. Sè avete più di 40 anni, ma più chjucu di 45, pudete cumincià à riceve mammografie ogni annu se vulete.

À 55 anni, hè cunsigliatu chì tutte e donne anu una mammugrafia ogni dui anni. Ma, se preferite, pudete sceglie d'avè una mammografia ogni annu.

Leghjite puru per amparà di più nantu à i tippi di mammogrammi, quantu dura una mammografia, è cosa aspettà durante a procedura è dopu.


Screening vs mammogrammi diagnostichi

Ci hè dui tippi di mammogrammi. Fighjemu un ochju vicinu à ognunu.

Mammogramma di screening

Una mammografia di screening hè fatta quandu ùn avete micca prublemi o preoccupazioni per i vostri seni. Hè u tippu di mammografia chì si face durante u vostru screening annuale o biennale. Pò rilevà a presenza di cancheru di senu in assenza di segni o sintomi.

Questu hè u tipu di mammogramma chì hè descrittu in più dettagliu in questu articulu.

Mammogramma diagnostica

Una mammografia diagnostica guarda una zona specifica di u vostru senu. Hè fattu per parechje ragioni:

  • per valutà una zona di u vostru senu chì hà un pezzu o altri segni chì pudianu indicà un cancheru
  • per valutà in più una zona suspettuosa vista nantu à una mammografia di screening
  • per rivalutà una zona trattata per u cancheru
  • quandu qualcosa cume l'implanti mamarii oscuranu l'imaghjini nantu à una mammografia di screening regulare

Quantu dura una mammografia tipica?

Da u check-in à a partenza di l'installazione, tuttu u prucessu per uttene una mammografia richiede tipicamente circa 30 minuti.


U tempu pò varià per parechje ragioni, cumprese:

  • quantu stai in sala d'attesa
  • quantu ci vole à compie u questionariu pre-esame
  • quantu ci vole à spugliassi davanti à a prucedura è vestiti torna dopu
  • u tempu chì ci vole à u tecnicu per posizionà i vostri seni currettamente
  • se una maghjina deve esse ripresa perchè ùn include micca tuttu u pettu o l'imagine ùn era micca abbastanza chjara

A mammografia stessa di solitu piglia circa 10 minuti.

Perchè u vostru tessutu pettu deve esse cumpressu per uttene una bona maghjina, chì pò causà qualchì disagiu, pudete vulete cunsiderà u mumentu di u mese chì pianificate una mammografia.

I vostri seni sò generalmente più teneri durante è ghjustu prima di u vostru periodu. Cusì, pudete vulete pianificà a vostra mammografia 2 settimane prima o 1 settimana dopu à u periodu menstruale.

Cosa ci vole à aspittà durante una mammografia

Dopu avè verificatu in l'installazione di imaging, pudete stà in a sala d'attesa finu à chì site chjamatu per a vostra mammografia. Vi pò esse dumandatu di compilà un questionariu mentre aspettate.


Dopu, un tecnicu ti chjamerà torna in una stanza cù una macchina mammografica. Se ùn avete micca digià riempitu un questionariu, u tecnicu vi dumanderà di fà. Questa forma hà dumande nantu à:

  • a vostra storia medica
  • medicazione chì pigliate
  • qualsiasi prublemi o prublemi cù i vostri seni
  • storia persunale o famigliale di cancheru di u senu o di l'ovaru

U tecnicu cunfirmerà ancu chì ùn site micca incinta.

Vi sarà dumandatu di spugliate da a cintura dopu chì u tecnicu abbandunessi a stanza. Puderete un vestitu di cuttuni. L'apertura deve esse in fronte.

Averete ancu bisognu di caccià collane è altri ghjuvelli. U deodorante è u talcu pò interferisce cù l'imaghjini, allora vi sarà dumandatu di asciucà li se si ne porta.

Chì succede durante una mammografia?

  1. Una volta chì site in a cammisa, vi sarà dumandatu di stà accantu à a macchina mammografica. Puderete dopu caccià un bracciu da u vestitu.
  2. U tecnicu pusiziunerà u vostru pettu nantu à una piastra piatta è poi abbasserà un'altra piastra per cumpressà è sparghje u vostru tessutu pettu. Questu pò esse scomudu, ma durerà solu pochi secondi.
  3. Una volta chì u to pettu hè pusizionatu trà i piatti, vi sarà dumandatu di trattene u to fiatu. Mentre chì trattene u fiatu, u tecnicu piglierà rapidamente a radiografia. U piattu hà da caccià u to pettu.
  4. U tecnicu vi ripusiziunerà in modu chì una seconda maghjina di u senu possa esse ottenuta da un angulu diversu. Questa sequenza hè ripetuta per l'altru pettu.

U tecnicu lasciarà a stanza per verificà i raggi X. Se una maghjina ùn mostra micca adeguatamente tuttu u pettu, duverà esse ripresa. Quandu tutte e immagini sò accettabili, pudete vestiti è lascià l'installazione.

Chì ci hè a differenza trà una mammografia 2-D è 3-D?

Una mammugrafia tradiziunale bidimensionale (2-D) produce duie immagini di ogni pettu. Una maghjina hè da u latu è l'altra hè da a cima.

Sì u vostru tissutu pettu ùn hè micca spargugliatu cumpletamente o cumpressu abbastanza, si pò sovrappone. L'immagine di u tessutu sovrappostu pò esse difficiule da valutà per u radiologu, rendendu più facili da mancare anomalie. U listessu prublema pò accade se u tessutu di u senu hè densu.

Una mammogramma tridimensionale (3-D) (tomosintesi) piglia più immagini di ogni pettu, creendu una maghjina 3-D. U radiologu pò scorrere per e immagini, ciò chì facilita a visione di anomalie ancu quandu u tessutu mammariu hè densu.

E immagini multiple eliminanu u prublema di a sovrapposizione di tessuti ma aumentanu u tempu necessariu per fà una mammografia.

Un studiu recente hà suggeritu chì e mammogrammi 3-D eranu megliu cà e mammogrammi 2-D per e donne di 65 anni è più. E mammugrafie 3-D anu trovu menu spazii chì s'assumigliavanu à u cancheru ma eranu in realtà nurmali chè e mammogrammi 2-D.

E mammografie 3-D ponu ancu truvà più tumori cà e mammogrammi 2-D.

Ancu se a Società Americana di Chirurgi di Senu preferisce mammografie 3-D per tutte e donne di più di 40 anni, e mammografie 2-D sò sempre aduprate più spessu perchè parechje cumpagnie d'assicuranza ùn coprenu micca u costu extra di 3-D.

Quantu ci vulerà à ottene i risultati?

Quasi tutte e mammografie sò fatte in modu digitale, cusì l'imaghjini sò salvate in modu elettronicu invece di in film.Ciò significa chì e immagini ponu esse viste da u radiologu nantu à un urdinatore mentre sò state prese.

Tuttavia, di solitu ci vole un ghjornu o dui per u radiologu per fighjà l'imaghjini è dopu un altru paru di ghjorni per chì a dicta di u radiologu sia scritta. Questu significa chì u vostru duttore primariu hà spessu i risultati in daretu 3 à 4 ghjorni dopu a mammografia.

A maiò parte di i duttori o di i fornitori di assistenza sanitaria vi contatteranu subitu se si trova un'anormalità in modo da pudè pianificà una mammografia diagnostica o altri testi per valutalla.

Quandu a vostra mammografia hè normale, u vostru duttore pò cuntattà subitu. In a maiò parte di i casi, u vostru duttore vi mandarà per mail i risultati, ciò chì significa chì puderia piglià uni pochi di ghjorni per riceve i risultati.

In tuttu, duvete avè i vostri risultati in una settimana o duie di avè una mammogramma, ma questu pò varià.

Parlendu cù u vostru duttore o fornitore di assistenza sanitaria vi darà a migliore idea di cume è quandu aspettà i vostri risultati.

Chì accade se i risultati mostranu un'anormalità?

Hè impurtante di ricurdà chì una mammografia anormale ùn significa micca chì avete un cancheru. Sicondu a Società Americana di Cancer, menu di 1 in 10 donne cù una mammografia anormale anu u cancer.

Eppuru, una mammografia anormale deve esse investigata per assicurassi chì ùn sia micca u cancer.

Se una anormalità si vede nantu à a vostra mammografia, vi sarà dumandatu di vultà per prove supplementari. Questu hè spessu fattu u più prestu pussibule per chì u trattamentu pò cumincià subitu se hè necessariu.

Un seguitu implica tipicamente una mammografia diagnostica chì prende immagini dettagliate di a zona anormale. Altri testi ponu include:

  • valutendu a zona anormale cù un ultrasound
  • rivalutazione di l'area anormale cù una scansione MRI perchè a radiografia ùn era micca conclusiva o hè necessaria una ulteriore imaging
  • rimuovere chirurgicamente un picculu pezzu di tessutu da guardà sottu à un microscopiu (biopsia chirurgica)
  • caccià un picculu pezzu di tissutu attraversu una agulla per esaminà sottu un microscopiu (biopsia core-agulla)

U fondu

Una mammografia hè un test di screening impurtante per u cancheru di u senu. Hè un studiu simplice di imaghjini chì generalmente dura circa 30 minuti. Di solitu avete i risultati in una settimana o duie.

A maiò parte di u tempu, una anormalità vista nantu à una mammografia ùn hè micca u cancheru. Quandu u cancheru si trova cù una mammogramma, hè spessu in un stadiu assai iniziale, quandu hè u più curabile.

Articuli Interessanti

Agar agar in capsule

Agar agar in capsule

Agar-agar in cap ule, chjamatu ancu olu da agar o agaro e, hè un upplementu alimentariu chì aiuta à perde u pe u è à regulà l'inte tinali, chì porta à una e...
Chì hè a neurastenia è cumu si tratta

Chì hè a neurastenia è cumu si tratta

Neura thenia hè un di ordine p iculugicu, a cau a di u quale ùn hè micca chjaru è caratterizatu da un indebulimentu di u i tema nervo u, dendu per e empiu debolezza, tanchezza emot...