9 Modi per Riduce u Risicu di una UTI
Cuntenutu
- Ci sò alcune persone in un risicu più altu di uttene una UTI?
- 9 manere di prevene una UTI
- 1. Asciugà davanti à daretu
- 2. Bei assai liquidi
- 3. Evita di tene u to pipì
- 4. Urinate prima è dopu u sessu
- 5. Evite i prudutti prufumati
- 6. Esplora l'opzioni di cuntrollu di nascita
- 7. Pigliate pruibiotici
- 8. Uttenite antibiotici
- 9. Cunsuma cranberries
- Prevenzione UTI è adulti anziani
- Prevenzione UTI in i zitelli è i zitelli
- Quandu per vede un duttore
- U fondu
Una infezzione urinaria (UTI) accade quandu si sviluppa una infezzione in u vostru sistema urinariu. Affetta u più spessu e vie urinarie inferiori, chì includenu a vescica è l'uretra.
Sì avete una UTI, avete probabilmente un persistente bisognu di urinate. Altri sintomi cumuni includenu brusgiate quandu si piscia è urina torbida.
UTI sò cumuni, ma hè pussibule minimizà u risicu di ottene unu. In questu articulu, spiegheremu i passi chì pudete fà per abbassà a vostra probabilità d'avè una UTI, è ancu modi per riduce u risicu per e persone di tutte l'età.
Ci sò alcune persone in un risicu più altu di uttene una UTI?
E donne anu più UTI chì l'omi. Questu hè perchè e donne anu una uretra più corta - u tubu chì porta l'urina fora di a vejiga. Questu permette à i batteri di entrà più facilmente in l'uretra è in a vescica.
Inoltre, l'apertura uretrale di una donna hè più vicina à l'anu, induve a maiò parte di UTI E.coli batteri si trovanu.
Altri fattori chì ponu aumentà ulteriormente u risicu di UTI includenu:
- attività sessuale frequente
- novi partenarii sessuali
- certi tipi di cuntrollu di nascita
- ménopause
Sia in l'omi sia in e donne, i fattori di risicu UTI includenu:
- un sistema immunitariu indebulitu
- anomalie di e vie urinarie
- blocchi in e vie urinarie, cume i calcoli renali o una prostata allargata
- usu di u cateteru
- cirurgia urinaria
9 manere di prevene una UTI
UTI ùn ponu micca sempre esse evitati, ma hè pussibule di riduce u risicu di ottene unu. Eccu nove metudi di prevenzione chì ponu aiutà à scansà una UTI.
1. Asciugà davanti à daretu
Siccomu u rectu hè una fonte principale di E.coli, hè megliu per asciucà i vostri genitali da davanti à daretu dopu aduprà u bagnu. Questa abitudine riduce u risicu di portà E.coli da l'annu à l'uretra.
Hè ancu più impurtante di fà questu sè avete a diarrea. Avè diarrea pò rende difficiule à cuntrullà i muvimenti intestinali, chì ponu aumentà a probabilità di E.coli sparghjendu à l'uretra.
2. Bei assai liquidi
Stà idratatu tutta a ghjurnata. Questu vi farà piscià più spessu, chì scorri i batteri fora di e vostre vie urinarie.
L'acqua hè a megliu scelta. Scopu di 6 à 8 bichjeri à ghjornu. S'ellu hè difficiule per voi di beie tanta acqua, pudete ancu aumentà a vostra assunzione di liquidi bevendu acqua spumante, tisana decaffeinata, latte, o frullati fatti cù frutti è ligumi.
Pruvate à limità o evità l'alcol è e bevande caffeinate, chì ponu irrità a vescica.
3. Evita di tene u to pipì
Evite tene in l'urina, chì pò favurisce a crescita batterica. Pruvate micca d'aspittà più di 3 à 4 ore per piscià, è svuotate cumpletamente a vostra vescica ogni volta.
Questu hè ancu più impurtante sè site incinta chì a gravidanza vi mette in un risicu aumentatu per una UTI. Tenendu u vostru pipì pò ancu aumentà u risicu.
4. Urinate prima è dopu u sessu
L'attività sessuale aumenta e possibilità di uttene una UTI, soprattuttu sì sì una donna. Hè perchè i batteri ponu facilmente entra in l'uretra durante u sessu.
Per riduce u vostru risicu, pisci immediatamente prima è dopu u sessu. L'idea hè di lavà i batteri chì ponu causà UTI.
Hè ancu una bona idea di lavà delicatamente a vostra zona genitale prima di u sessu. Questu pò aiutà à mantene l'area pulita è à riduce a probabilità di batteri chì si sparghjenu in a vostra uretra.
5. Evite i prudutti prufumati
A vagina cuntene naturalmente più di 50 microbi diversi, assai di i quali sò un tipu di batteri chjamati Lactobacilli. Queste batterie aiutanu à mantene a vagina sana è u livellu di pH equilibratu.
I prudutti femminili parfumati ponu disturbà questu equilibriu, permettendu à i batteri dannosi di cresce. Questu pò esse in UTI, vaginosi batterica è infezioni di levadura.
Evite aduprà prudutti cum'è:
- douches
- tamponi o tamponi prufumati
- pulveri prufumati
- spray di deodorante
Olii di bagnu parfumati, saponi è bagni à bulle ponu ancu irrità l'area genitale è causà un sbilanciu in batteri vaginali.
6. Esplora l'opzioni di cuntrollu di nascita
Alcuni tipi di cuntrollu di nascita puderanu prumove una crescita di batteri nocivi. Questu include:
- diafragmi
- preservativi micca lubrificati
- spermicidi
- preservativi spermicidi
Se pensate chì u vostru cuntrollu di nascita hè causante UTI, parlate cù u vostru duttore. Puderanu attraversà e diverse opzioni è aiutanu à truvà un metudu alternativu chì hè adattatu per voi.
7. Pigliate pruibiotici
I probiotici sò microorganismi vivi chì ponu aumentà e bone batteri intestinali. Puderanu ancu aiutà à prumove a crescita di e bone batteri in e vie urinarie. Questu puderia aiutà à prutegevi da uttene una UTI.
Generalmente, Lactobacillie ceppi sò stati assuciati à UTI menu frequenti. Ci hè parechje manere in cui pudete piglià probiotici per aumentà a salute di e vostre vie urinarie, cumprese:
- manghjà cibi fermentati, cum'è yogurt, kefir, crauti, o tempeh
- piglià supplementi probiotici
- aduprendu suppositori probiotici
8. Uttenite antibiotici
Se avete UTI chì ùn rispundenu micca bè à u trattamentu o continuanu à vultà, u vostru duttore pò cunsigliarle una piccula dosi di ghjornu di antibiotici orali. Questu pò aiutà à prevene una UTI cuntrullendu i batteri dannosi.
Probabilmente duverete piglià l'antibiotici dopu à u sessu o quandu avete nutatu i sintomi UTI per a prima volta. U svantaghju, tuttavia, hè chì l'usu prolungatu di antibiotici pò purtà à resistenza à l'antibiotici. U vostru duttore pò determinà se questu hè u metudu di prevenzione per voi.
9. Cunsuma cranberries
I Cranberries sò un rimediu casanu tradiziunale per prevene i UTI. A bacca hà cumposti chjamati proantocianidini chì ponu impedisce E.coli da aderisce à i tessuti in u trattu urinariu.
Si pensa ancu chì a vitamina C in i cranberries pò aumentà l'acidità di l'urina, chì puderia riduce a crescita eccessiva di cattivi batteri.
A ricerca scientifica mostra risultati cuntrastanti. Certi studii anu truvatu chì l'estratti di cranberry reduce a frequenza di UTI, mentre chì altri ùn anu micca truvatu u listessu effetti.
Ancu s'ellu ùn hè micca chjaru se i mirtilli ponu prevene UTI, hè un rimediu à pocu risicu. Se vulete cunsumà cranberries, sceglite u suchju di zuccheru puru senza zuccherinu invece di cocktail zuccherati di cranberry. Pudete ancu manghjà cranberries freschi o congelati.
Prevenzione UTI è adulti anziani
L'adulti anziani sò ancu in un risicu più altu di uttene una UTI. Questu hè spessu per:
- cambiamenti ligati à l'età in a funzione immune
- incontinenza di a vejiga o di l'intestinu
- usu di u cateteru
- indebulimentu cugnitivu
- ménopause
In più di i metudi di prevenzione spiegati sopra, a terapia di rimpiazzamentu di l'estrogeni pò aiutà à prevene UTI in donne anziane.
A menopausa diminuisce i livelli di estrogeni, chì ponu disturbà l'equilibriu battericu di a vagina. U trattamentu di l'estrogeni, cum'è una crema vaginale à bassa dosi, pò aiutà à ristabilisce questu equilibriu.
Prevenzione UTI in i zitelli è i zitelli
Ùn sò solu l'adulti chì anu UTI. I zitelli è i zitelli ponu ottene anch'elli. Infezioni di a vescica è di i reni sò i tippi più cumuni di UTI tra i zitelli, in particulare e donne.
Insegnà l'abitudini seguenti pò aiutà à prevene UTI in i zitelli:
- piglià pause di bagnu ogni 2 à 3 ore
- sviutendu cumpletamente a vescica
- piglià u tempu mentre pipì
- insegnendu à e zitelle à asciugà da davanti à daretu dopu avè urinatu
- evitendu biancheria intima o vestiti stretti
- evitendu i bagni à bulle
- stà idratatu
Quandu per vede un duttore
A volte, una UTI ùn causa micca segni o sintomi. Sì sì, pudete avè:
- una forte, costante voglia di pipì
- brucia mentre urina
- pisendu solu piccule quantità d'urina
- urina torbida
- urina sanguinosa (rossa, rosa, o di culore cola)
- urina puzzolente
- dulore pelvicu (in donne)
Visite un duttore se avete bisognu di sti sintomi. Probabilmente faranu un test di urina. Se testate pusitivu per una UTI, u vostru duttore probabilmente prescriverà antibiotici.
U fondu
Ci hè parechje manere di riduce u risicu di uttene una UTI. I rimedii naturali includenu abitudini sani di bagnu, urinate prima è dopu u sessu, è piglianu probiotici.
I metudi medichi implicanu antibiotici o una forma diversa di cuntrollu di nascita. E donne perimenopausali è postmenopausali ponu prufittà di a terapia di estrogeni, chì riequilibra i batteri vaginali.
Parlate à u vostru duttore nantu à i migliori modi per prevene una UTI. Pudete discute diverse opzioni è determinà ciò chì funziona megliu per voi.