Cosa hè Impetigo, Sintomi è Trasmissione
Cuntenutu
- Principali sintomi
- 1. Impetigiu cumunu / micca bullosu
- 2. Impetigulu bulosu
- 3. Ectima
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Chì provoca l'impetigiu
- Cumu accade a trasmissione
- Cumu hè fattu u trattamentu
L'impetigo hè un'infezzione cutanea estremamente contagiosa, chì hè causata da batteri è porta à l'apparizione di piccule ferite chì cuntenenu pus è una conchiglia dura, chì pò esse d'oru o di culore di mele.
U tippu più cumunu di impetigiu hè micca bullosu, è in questu casu, e piaghe tendenu à apparisce nantu à u nasu è intornu à e labbra, tuttavia, altri tippi di impetigiu si manifestanu in i bracci o in e gambe è in i pedi. Impetigo hè ancu chjamatu popularmente un impinge.
Principali sintomi
Ci sò diversi tipi di impetigiu chì anu caratteristiche è sintomi ligeramente diversi:
1. Impetigiu cumunu / micca bullosu
- Ferite simili à i muzziconi di zanzara;
- Petite lesioni cutanee cù pus;
- Ferite chì evolucionanu in croste d'oru o di culore di meli.
Questu hè u tippu più cumunu di a malattia è di solitu ci vole circa 1 settimana per chì tutti i sintomi apparischinu, in particulare in e zone intornu à u nasu è a bocca.
2. Impetigulu bulosu
- Petite ferite rosse cum'è sting;
- Lesioni chì evolucionanu rapidamente in bolle cù liquidu giallu;
- Pruritu è rossu in a pelle intornu à e vesciche;
- Emergenza di croste gialle;
- Febbra sopra à 38 ° C, malessere generale è mancanza d'appetitu.
L'impetigo bullosu hè u secondu tippu u più cumunu è apparisce soprattuttu nantu à e bracce, e ghjambe, u pettu è u ventre, essendu raru in faccia.
3. Ectima
- Ferite aperte cù pus;
- Emergenza di grandi croste giallastre;
- Rossu intornu à e croste.
Questu hè u tippu più seriu di impetigiu perchè affetta i strati più profondi di a pelle, in particulare nantu à e gambe è i pedi. In questu modu, u trattamentu dura più è pò lasciare piccule cicatrici nantu à a pelle.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di impetigiu hè generalmente fattu da un dermatologu o da un pediatre, in u casu di u zitellu, solu per mezu di a valutazione di e lesioni è di a storia clinica.
Tuttavia, in certi casi, altri testi ponu ancu esse necessarii per identificà u tippu di batteri, ma questu hè di solitu necessariu solu in u casu di una infezione chì si pone assai spessu o quandu u trattamentu ùn hà micca l'effettu previstu.
Chì provoca l'impetigiu
L'impetigo hè causatu da batteri Streptococcus pyogenes o Staphylococcus aureus Affettanu i strati più superficiali di a pelle, è ancu se chiunque pò sviluppà a malattia, hè più cumunu in situazioni di sistemi immunitari indeboliti. Hè per questa ragione chì hè più frequente in zitelli, anziani è persone cun malatie autoimmune.
Sti batteri abitanu nurmalmente in a pelle, ma un morsu d'insettu, tagliatu o graffiatu pò fà li ghjunghje à i strati più intimi chì causanu l'infezzione.
Cumu accade a trasmissione
Sta malatia di a pelle hè assai contagiosa perchè i batteri sò facilmente trasmessi per u cuntattu cù u pus liberatu da e lesioni. Cusì, hè cunsigliatu chì u zitellu, o l'adultu, stà in casa finu à 2 ghjorni dopu avè principiatu u trattamentu, per evità di infettà altre persone.
Inoltre, durante u trattamentu hè assai impurtante piglià alcune precauzioni cum'è:
- Ùn sparte micca linzoli, asciugamani o altri ogetti chì sò in cuntattu cù a zona interessata;
- Mantene e ferite cuperte di garza pulita o di vestiti;
- Evite di tuccà o di ficcà ferite, lesioni o croste;
- Lavate e mani spessu, soprattuttu prima di entre in cuntattu cù altre persone;
Inoltre, in u casu di i zitelli è di i zitelli hè assai impurtante di lascià li ghjucà solu cù ghjoculi lavabili, postu chì devenu esse lavati 48 ore dopu l'iniziu di u trattamentu per impedisce chì l'infezione si riprisenta per via di batteri chì si trovanu à a superficia di i ghjoculi.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per sta malatia deve esse guidatu da un pediatre, in casu di zitelli è zitelli, o da un dermatologu, in casu di adulti, ma di solitu si face cù l'applicazione di unguenti antibiotici nantu à a lesione.
In certi casi, pò esse necessariu ammorbidisce e croste cù acqua calda prima di applicà u prufume per migliurà l'effetti di u trattamentu. Scuprite chì rimedii sò più usati è ciò chì duvete fà per assicurà un trattamentu currettu di l'impetu.
In i casi induve u trattamentu ùn hà alcun effettu, u duttore pò ancu urdinà testi di laboratorio per identificà u tippu di batteri chì causanu a malattia è adattà l'antibioticu adupratu.