7 cause di vagina gonfia è chì fà

Cuntenutu
- 1. Allergii
- 2. Rapportu sessuale intensu
- 3. Gravidanza
- 4. Cisti di Bartholin
- 5. Vulvovaginite
- 6. Candidiasi
- 7. A malatia di Vulvar Crohn
- Quandu andà à u duttore
A vagina pò diventà gonfia per via di alcuni cambiamenti cum'è allergie, infezioni, infiammazioni è cisti, tuttavia, stu sintumu pò ancu cumparisce à a fine di a gravidanza è dopu relazioni intime.
Spessu, u gonfiore in a vagina apparisce cù altri sintomi cume prurito, bruciore, rossu è scarica vaginale gialla o verdi, è in questi casi, hè impurtante cunsultà un ginecologu per scopre a causa di sti sintomi è inizià u trattamentu adattatu.
Cusì, e cundizioni è e malatie chì ponu causà gonfiore in u vaginu sò:
1. Allergii
Cum'è in altre parte di u corpu, a mucosa di a vagina hè cumposta da cellule di difesa chì reagiscenu quandu ricunnoscenu una sostanza cum'è invasiva.Cusì, quandu una persona applica un pruduttu irritante à a vagina, pò causà sta reazione, purtendu à l'apparizione di allergie è causendu sintomi cum'è gonfiori, pruriti è rossi.
Alcuni prudutti cum'è saponi, creme vaginali, vestiti sintetici è olii lubrificanti aromatizzati ponu causà irritazione è causà allergie in a vagina, dunque hè impurtante evità prudutti chì ùn sò micca testati è appruvati da ANVISA.
Cosa da fà: quandu si usa qualsiasi pruduttu in a zona vaginale hè impurtante sapè cumu reagisce u corpu è, se i sintomi di allergie apparsu, hè necessariu fermà l'applicazione di u pruduttu, applicà una compressa d'acqua fredda è piglià antiallergicu.
Tuttavia, se i sintomi di gonfiore, dolore è rossu ùn spariscenu micca dopu à dui ghjorni, hè cunsigliatu di vede un ginecologu per prescrive corticosteroidi orali o unguenti è per investigà a causa di l'allergia.
2. Rapportu sessuale intensu
Dopu u rapportu sessuale, a vagina pò diventà gonfia per via di un'allergia à u preservativu o u sperma di u cumpagnu, tuttavia, questu pò accadere ancu perchè a vagina ùn hè micca stata abbastanza lubrificata, purtendu à un attritu aumentatu durante u cuntattu intimu. U gonfiore in a vagina pò accade ancu dopu avè parechje relazioni sessuali durante u listessu ghjornu, in quale casu di solitu sparisce spontaneamente.
Cosa da fà: in situazioni induve a secchezza o l'irritazione si producenu durante i rapporti sessuali, si consiglia di aduprà lubrificanti à base d'acqua, senza aromi o altre sostanze chimiche. Pò esse ancu necessariu aduprà preservativi lubrificati per riduce l'attritu durante u rapportu sessuale.
Se in più di u gonfiu in a vagina, sintomi cum'è dolore, bruciore è secrezione vaginale apparisce, hè impurtante cunsultà un ginecologu per valutà se ùn avete micca altra malattia associata.
3. Gravidanza
À a fine di a gravidanza, a vagina pò esse gonfiata per via di a pressione da u zitellu è di a riduzione di u flussu di sangue in a zona pelvica. A maiò parte di e volte, in più di u gonfiore, hè nurmale chì a vagina diventi di più culore turchinu.
Cosa da fà: per alleviare u gonfiore in a vagina durante a gravidanza, pudete applicà una compressa fredda o risciacquà a zona cù acqua fredda. Hè ancu impurtante di ripusà è di stende, chì aiuta à riduce a pressione in a vagina. Dopu chì u zitellu hè natu, u gonfiore in a vagina sparisce.
4. Cisti di Bartholin
A vagina gonfia pò esse un sintomu di una cista in a glàndula di Bartholin, chì serve per lubrificà u canale vaginale à u mumentu di u cuntattu intimu. Stu tipu di cisti hè custituitu da l'apparizione di un tumore benignu chì si sviluppa per via di una ostruzione in u tubu di a glàndula Bartholin.
Oltre à u gonfiore, stu tumore pò causà dolore, chì s'aggrava quandu hè sedutu o camminendu, è pò purtà à l'apparizione di un saccu di pus, chjamatu ascessu. Cunnosce altri sintomi di a cisti di Bartholin è cumu si face u trattamentu.
Cosa da fà: Quandu si identificanu questi sintomi, hè cunsigliatu di cunsultà un ginecologu per esaminà a zona gonfia di a vagina. U trattamentu di solitu cunsiste in l'usu di medicinali per alleviare u dolore, antibiotici in casu di scaricamentu purulente o chirurgia per rimuovere u cisti.
5. Vulvovaginite
A vulvovaginite hè una infezzione in a vagina chì pò esse causata da funghi, batteri, virus è protozoi è provoca sintomi cume gonfiore, prurigine è irritazione in a vagina, è porta ancu à l'apparizione di una scarica vaginale gialla o verdi cù un odore pessimu.
In a maiò parte di i casi, a vulvovaginitis pò esse trasmessa sessualmente è ùn pò micca causà sintomi, cusì e donne chì mantenenu una vita sessuale attiva devenu esse seguitate regolarmente cun un ginecologu. I vulvovaginitis principali chì causanu gonfiore in a vagina sò infezioni da trichomoniasi è chlamydia.
Cosa da fà: quandu i sintomi cumpariscenu, hè necessariu cunsultà un ginecologu per valutà a storia clinica, sottumessu à un esame ginecologicu è, in certi casi, fà analisi di sangue. U duttore pò prescrive medicazione specifiche, secondu u tippu d'infezzione, ma hè impurtante di mantene abitudini igieniche adeguate. Scopri di più chì rimedii sò aduprati in u trattamentu per a vulvovaginite.
6. Candidiasi
A Candidiasi hè una infezzione assai cumuna in e donne, causata da un fungu chjamatu Candida Albicans è chì porta à l'apparizione di sintomi cum'è pruritu intensu, brusgiatura, rossi, crepe, placche bianche è gonfiore in a vagina.
Alcune situazioni ponu aumentà u risicu di sviluppà sta infezzione, cume u vestitu sinteticu, umidu è assai strettu, manghjendu troppu certi alimenti ricchi in zuccheru è latte è ùn fà micca igiene intima currettamente. Inoltre, e donne cun diabete, chì usanu antibiotici regolarmente è cun bassa immunità sò ancu più à risicu di avè candidiasi.
Cosa da fà: hè necessariu cunsultà un ginecologu sì questi sintomi si presentanu, chì u duttore richiederà testi per fà u diagnosticu è indicà u trattamentu più adattu, chì cunsiste in l'usu di unguenti è medicazione. Hè ancu impurtante per evità l'usu di biancheria intima sintetica è prutettore cutidianu, è ancu, si raccomanda di evità di lavà e mutandine cun polvere di lavà.
Eccu cumu curà a candidiasi in modu naturale:
7. A malatia di Vulvar Crohn
A malatia genitale di Crohn hè una alterazione causata da una eccessiva infiammazione di l'organi intimi, chì porta à gonfiori, rossi è crepe in a vagina. Sta situazione si pone quandu e cellule di a malattia di Crohn intestinale si sparghjenu è migranu versu u vaginu.
Cosa da fà: se a persona hè dighjà diagnosticata cù a malattia di Crohn, hè necessariu cunsultà regolarmente u gastroenterologu per mantene u trattamentu è impedisce chì ciò accada. Tuttavia, se a persona ùn sà micca s'ella hà a malattia di Crohn è se i sintomi si presentanu improvvisamente o si aggravanu cù u passatu di i ghjorni, hè impurtante cunsultà un ginecologu per esami più specifici.
Quandu andà à u duttore
Sì in più di avè una vagina gonfia, a persona hà dolore, brusgiatura, sanguinamentu è frebba, hè di primura di circà l'assistenza medica u più prestu pussibule, chì sti sintomi indicanu a presenza di una malattia infettiva chì si pò trasmette sessualmente.
Dunque, per evità l'apparizione di infezioni in a vagina, hè impurtante aduprà preservativi, chì prutegenu ancu da malatie gravi cum'è u SIDA, a sifilide è u VPH.