Incontinenza urinaria infantile: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
L'incontinenza urinaria infantile hè quandu u zitellu, più di 5 anni, hè incapace di tene u pipì di ghjornu o di notte, pisendu in lettu o bagnendu mutandine o biancheria intima. Quandu a perdita di urina si face durante u ghjornu, hè chjamata enuresi di ghjornu, mentre chì a perdita durante a notte hè chjamata enuresi nutturna.
Normalmente, u zitellu hè capace di cuntrullà currettamente a pipì è a caca, senza a necessità di un trattamentu specificu, ma à le volte pò esse necessariu di fà un trattamentu cù i so dispusitivi, droghe o terapia fisica.
Chì sò i sintomi
I sintomi di incontinenza urinaria sò generalmente identificati in i zitelli di più di 5 anni, induve i genitori ponu identificà alcuni segni cum'è:
- Ùn pudè tene u pipì durante u ghjornu, tenendu e mutandine o a biancheria intima bagnate, umide o cù un odore di pipì;
- Ùn pudendu tene u pipì di notte, pisendu in lettu, più d'una volta à a settimana.
L'età à a quale u zitellu hè capace di cuntrullà a pipì di ghjornu è di notte varieghja trà 2 è 4 anni, dunque, dopu à quellu stadiu, u zitellu deve sempre purtà un pannolinu durante u ghjornu o durante a notte, duvete parlà à u pediatricu nantu à questu sughjettu, chì hè cusì pussibule identificà a causa di l'incontinenza è, cusì, indicà u trattamentu più adattu.
Cause principali
L'incontinenza urinaria in u zitellu pò accade in cunsequenza di alcune situazioni o cumpurtamenti di u zitellu, i principali essendu:
- Infezzioni urinari frequenti;
- Vezica iperattiva, in cui i musculi chì servenu per impedisce à l'urina di scappà involuntariamente, cunducendu à a fuga di l'urina;
- Cambiamenti in u sistema nervosu, cum'è paralisi cerebrale, spina bifida, danni cerebrali o nervi.
- Aumentata a pruduzzione di urina di notte;
- Ansietà;
- Cause genetiche, postu chì ci hè una probabilità di 40% chì un zitellu averebbe bagnatu u lettu se questu hè accadutu à unu di i so genitori, è 70% sì eranu tramindui.
Inoltre, certi zitelli ponu ignurà a voglia di piscià per pudè cuntinuà à ghjucà, ciò chì pò fà chì a vescica diventi assai piena è risulti, à longu andà, indebulisce i musculi di a zona pelvica, favurendu l'incontinenza.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'incontinenza urinaria di a zitiddina deve esse guidatu da un pediatre è hà per scopu di insegnà à u zitellu à ricunnosce i segni ch'ellu ci vole à andà in bagnu è à rinfurzà i musculi di a zona pelvica. Cusì, alcune di e opzioni di trattamentu chì ponu esse indicate sò:
- Allarmi urinarii, chì sò dispositivi chì anu un sensore chì si mette nantu à e mutandine o a biancheria intima di u zitellu è chì toccanu quandu ellu cummencia à piscià, u sveglia è li face piglià l'abitudine di arrizzassi per urinà;
- Fisioterapia per l'incontinenza urinaria di a zitiddina, chì hà per scopu di rinfurzà i musculi di a vejiga, pianificendu u tempu chì u zitellu deve urinà è a neurostimulazione sacra, chì hè una tecnica stimulante per u cuntrollu di u sfintere vesicale;
- Rimedi anticolinergichi, cume Desmopressin, Oxybutynin è Imipramine, essendu principalmente indicati in casu di vescica iperattiva, chì questi rimedi calmanu a vescica è riducenu a produzzione d'urina.
Inoltre, hè cunsigliatu di ùn offre micca liquidi à u zitellu dopu à 8 ore di sera è di piglià u zitellu à piscià prima d'andà à dorme, chì cusì hè pussibile impedisce a vescica di diventà piena è u zitellu à piscià in lettu di notte .