Cosa hè Infartu Miocardicu Agutu, Sintomi, Cause è Trattamentu
Cuntenutu
Infartu Miocardicu Agutu (AMI), cunnisciutu ancu cum'è infartu o attaccu di core, currisponde à l'interruzzione di u flussu di sangue versu u core, chì provoca a morte di e cellule cardiache è provoca sintomi cum'è u dulore in u pettu chì pò irradià à u bracciu.
A causa principale di l'infartamentu hè l'accumulazione di grassu in i navi, spessu resultante da abitudini malsane, cù una dieta ricca di grassi è di colesterolu è bassa in frutti è ligumi, in più di l'inattività fisica è di fattori genetichi.
U diagnosticu hè fattu da u cardiologu attraversu esami fisichi, clinichi è di laburatoriu è u trattamentu hè fattu cù l'obiettivu di sbloccà l'arteria è migliurà a circulazione sanguigna.
Cause di AMI
A causa principale di l'infartu miocardicu acutu hè l'aterosclerosi, chì currisponde à l'accumulazione di grassu in i vasi sanguigni, in forma di placche, chì ponu ostaculà u passaghju di u sangue à u core è, dunque, causà l'infartamentu. Oltre à l'aterosclerosi, l'infartu miocardicu acutu pò accade per via di malatie coronarie non aterosclerotiche, cambiamenti congenitali è cambiamenti ematologichi, per esempiu. Amparate più nantu à ciò chì pò causà un attaccu di core.
Alcuni fattori ponu aumentà a probabilità di un infartu, cume:
- Obesità, fumà, inattività fisica, una dieta ricca di grassi è di colesterolu è bassa in fibre, frutti è ligumi, questi fattori sò chjamati fattori di risicu chì ponu esse mudificati da u modu di vita;
- Età, razza, sessu maschile è cundizioni genetiche, chì sò cunsiderate fattori di risicu micca mudificabili;
- Dislipidemia è ipertensione, chì sò fattori chì ponu esse mudificati da e droghe, vale à dì, ponu esse risolti cù l'usu di medicinali.
Per prevene l'attaccu di core, hè impurtante chì a persona abbia abitudini di vita sani, cum'è esercitassi è manghjà currettamente. Eccu ciò chì manghjà per abbassà u colesterolu.
Principali sintomi
U sintimu più caratteristicu di l'infartu agutu di miocardiu hè u dulore in forma di strettezza in u core, à a manca di u pettu, chì pò o ùn pò esse assuciatu cù altri sintomi, cum'è:
- Sturdimentu;
- Malaise;
- Sensazione di malà;
- Sudore fretu;
- Pallore;
- Sensazione di pesantezza o brucia in u stomacu;
- Sensazione di strettezza in a gola;
- Dolore à l'ascella o à u bracciu manca.
Appena appariscenu i primi sintomi, hè impurtante chjamà SAMU perchè l'infartamentu pò comportà a perdita di cuscenza, postu chì ci hè una diminuzione di l'approvvigionamentu di sangue à u cervellu. Amparate à identificà l'attacu di core.
Se fighjate un attaccu di core cù perdita di cuscenza, idealmente duvete sapete cumu fà un massaggio cardiacu mentre aspettate chì u SAMU ghjunghji, chì aumenta a probabilità di sopravvivenza di a persona. Amparate à fà un massaggio cardiacu in stu video:
Diagnosticu di Infartu Miocardicu Agutu
U diagnosticu di l'AMI hè fattu per esaminazioni fisiche, in cui u cardiologu analizza tutti i sintomi descritti da u paziente, in più di l'elettrocardiogramma, chì hè unu di i criteri principali per a diagnosi di infartu. L'elettrocardiogramma, cunnisciutu ancu cum'è ECG, hè un esame chì hà per scopu di valutà l'attività elettrica di u core, permettendu di verificà u ritimu è a frequenza di i battiti di u core. Capite ciò chì hè l'ECG è cumu si face.
Per diagnosticà l'infartamentu, u duttore pò ancu urdinà testi di laboratorio per rilevà a presenza di marcatori biochimici chì anu una concentrazione aumentata in situazioni d'infartamentu. Etichette tipicamente richieste sò:
- CK-MB, chì hè una prutetta chì si trova in u musculu di u core è chì a cuncentrazione in u sangue aumenta 4 à 8 ore dopu l'infartamentu è torna à a nurmalità dopu à 48 à 72 ore;
- Mioglobina, chì hè ancu prisente in u core, ma hà a so cuncintrazione aumentata 1 ora dopu l'infartamentu è torna à livelli normali dopu à 24 ore - Amparate più nantu à u test di mioglobina;
- Troponina, chì hè u marcatore d'infartamentu più specificu, aumentendu 4 à 8 ore dopu l'infartamentu è tornendu à livelli normali dopu à circa 10 ghjorni - Capite à chì serve u test di troponina.
Attraversu i risultati di l'esami di marcatori cardiaci, u cardiologu hè capace di identificà quandu l'infartu hè accadutu da a concentrazione di i marcatori in u sangue.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu iniziale per l'infartu miocardicu acutu hè realizatu sbloccendu a nave per mezu di l'angioplastia o per mezu di una chirurgia chjamata bypass, cunnisciuta ancu cum'è bypass.bypass revascularizazione cardiaca o miocardica.
Inoltre, u paziente hà bisognu à piglià medicazione chì riduce a furmazione di placche o rende u sangue più magru, per facilità u so passaghju per u vascellu, cum'è l'Acetil Salicylic Acid (AAS), per esempiu. Amparate più nantu à u trattamentu di l'attacu di core.