Principali infezioni genitali in u diabete
Cuntenutu
A diabete scumpensata aumenta u risicu di sviluppà infezioni, in particulare quelle di u sistema urinariu, per via di una iperglicemia costante, perchè a grande quantità di zuccheru chì circula in u sangue favurisce a proliferazione di microorganismi è diminuisce l'attività di u sistema immune, favurendu l'apparizione di sintomi infezzione.
I microorganismi nurmalmente ligati à l'infezioni genitali in a diabetes sò Escherichia coli, Staphylococcus saprophyticus è Candida sp., chì facenu parte di u microbiota nurmale di a persona, ma chì, per via di l'eccessu di zuccheru in circulazione, anu aumentatu a so quantità.
I principali infezioni genitourinarii in a diabetes chì ponu accade sia in omi sia in donne sò:
1. Candidiasi
A Candidiasi hè una di e infezioni più frequenti in u diabete è hè causata da u fungu di u genaru Candida sp., u più spessu da Candida albicans. Stu fungu hè prisente naturalmente in u microbiota genitale di l'omi è di e donne, ma per via di a diminuzione di u sistema immunitariu, ci pò esse un aumentu di a so quantità, resultendu in infezioni.
Infezzione cù Candida sp. hè carattarizatu da prurigine, rossu è placche bianchicciose in a regione colpita, in più di a prisenza di scariche bianchiccie è di dulore è di cunfortu durante u cuntattu intimu. Ricunnosce i sintomi di l'infezzione da HIV Candida albicans.
U trattamentu per a candidiasi hè fattu cù rimedii antifungali, in forma di pillule o unguenti chì devenu esse applicati in situ, secondu a raccomandazione medica. Inoltre, quandu l'infezzione hè recurrente, hè impurtante chì u cumpagnu di a persona affettata sia sottumessu ancu trattamentu, per prevene una nova contaminazione. Amparate à identificà i sintomi è cumu trattà tutti i tipi di candidiasi.
2. Infezzione urinaria
Infezzioni urinarii, in più di pudè accade ancu per via di u Candida sp., pò accade ancu per via di a presenza di batteri in u sistema urinariu, principalmente Escherichia coli,Staphylococcus saprophyticus, Proteus mirabilis è Klebsiella pneumoniae. A presenza di sti microorganismi in u sistema urinariu porta à l'apparizione di sintomi cum'è u dolore, brusgiatura è urgenza di urinare, in ogni casu in i casi più severi ci pò ancu esse sangue in l'urina è infiammazione di a prostata in l'omi.
U trattamentu di l'infezzione di e vie urinarie hè fattu secondu a causa di u prublema, ma in generale sò usati antibiotici cum'è amoxicillina, è a durata di u trattamentu varieghja secondu a gravità di l'infezzione. Tuttavia, cume hè cumunu per e persone cun diabete avè infezioni urinarie ricorrenti, hè impurtante chì andiate da u duttore ogni volta chì si presentanu sintomi d'infezione per identificà u microorganismu è u prufilu di sensibilità, postu chì hè probabile chì l'infettivu l'agente hà acquistatu resistenza cù u tempu. Vede cumu si face u trattamentu per l'infezzione di e vie urinarie.
3. Infezzione da Tinea cruris
U Tinea cruris hè un fungu chì pò ancu esse ligatu à u diabete, ghjunghjendu à l'inguine, e cosce è e natiche, risultendu in certi segni è sintomi cum'è dolore, pruriti, rossore ardente è piccule vesciche rosse nantu à l'Organi affetti d'organi.
U trattamentu di a micosi genitale si face cù unguenti antifungali cum'è Ketoconazole è Miconazole, ma quandu l'infezzione hè recurrente o quandu u trattamentu cù unguenti ùn elimina micca a malattia, pò esse necessariu piglià medicinali in pasticchi, cum'è fluconazole per luttà contr'à u fungu . Cunnosce u trattamentu per stu tipu d'infezzione.
Hè impurtante di ricurdà chì appena i sintomi apparsu, duvete vede u duttore per diagnosticà a causa di i cambiamenti in a regione genitale è cumincià u trattamentu, impedendu a progressione di a malattia è l'apparizione di complicazioni.
Cumu prevene infezioni recurrenti
Per prevene infezioni recurrenti in diabete, hè impurtante chì ci sia u cuntrollu di i livelli di zuccheru in circulazione. Per questu, hè cunsigliatu:
- Mantene u glucosiu in sangue sott'à cuntrollu, per chì l'eccessu zuccherinu in sangue ùn danneghja u sistema immunitariu;
- Osservate a zona genitale ogni ghjornu, circhendu cambiamenti cume rossu è vesciche nantu à a pelle;
- Aduprate un preservativu durante u cuntattu intimu per evità di sparghje malatie;
- Evite lavà frequenti cù dusce in a regione genitale, per ùn alterà u pH di a regione è ùn favurisce micca a crescita di microorganismi;
- Evite di portà abiti assai stretti o caldi per tutta a ghjurnata, postu chì favuriscenu a proliferazione di microorganismi in i genitali.
Tuttavia, cuntrullendu u glucosiu in sangue è pigliendu e precauzioni necessarie per prevene infezioni, hè pussibile avè una vita normale è campà bè cù u diabete.