Pielonefrite Aguda: Avete Passatu u Periculu?
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi di pielonefrite?
- Chì sò e cumplicazioni di a pielonefrite?
- Cumu hè diagnosticata a pielonefrite?
- Cumu si deve trattà a pielonefrite?
Chì hè a pielonefrite acuta?
A pielonefrite acuta hè una infezzione batterica di i reni chì affetta di e donne incinte. In a maiò parte di i casi, l'infezzione si sviluppa prima in e vie urinarie inferiori. S'ellu ùn hè micca diagnosticatu è trattatu currettamente, l'infezzione pò sparghje da l'uretra è l'area genitale à a vejiga è dopu à unu o i dui reni.
E donne incinte sò più propensi à sviluppà pielonefrite cà e donne chì ùn sò micca incinte. Questu hè dovutu à cambiamenti fisiologichi durante a gravidanza chì ponu interferisce cù u flussu di urina.
Normalmente, l'uretere drenanu l'urina da u rene in a vescica è fora di u corpu attraversu l'uretra. Durante a gravidanza, l'alta concentrazione di l'ormone progesterone pò inibisce a contrazione di questi condotti di drenaggio. Inoltre, cum'è l'utru si allarga durante a gravidanza, pò cumpressà l'uretere.
Questi cambiamenti ponu purtà à prublemi cù un drenaggiu currettu di l'urina da i reni, pruvucendu l'urina à stà stagnata. Di conseguenza, i batteri in a vescica ponu migrà versu i reni piuttostu chè esse sbulicati fora di u sistema. Questu causa una infezzione. U batteriu Escherichia coli (E. coli) hè a causa abituale. Altri batteri, cume Klebsiella pneumoniae, u Proteu spezie, è Staphylococcus, pò ancu causà infezioni renali.
Chì sò i sintomi di pielonefrite?
Tipicamente, i primi sintomi di pielonefrite sò una febbre alta, brividi è dolore da i dui lati di u lombu.
In certi casi, sta infezzione provoca nausea è vomitu. I sintomi urinarii sò ancu cumuni, cumprese:
- frequenza urinaria, o a necessità di urinare spessu
- urgenza urinaria, o a necessità di urinà subitu
- disuria, o urinazione dolorosa
- hematuria, o sangue in l'urina
Chì sò e cumplicazioni di a pielonefrite?
U trattamentu currettu di a pielonefrite pò prevene prublemi serii. S'ellu ùn hè micca trattatu, pò purtà à una infezzione batterica in u sangue chjamata sepsis. Questu pò poi sparghje in altre parti di u corpu è causà condizioni gravi chì richiedenu trattamentu d'urgenza.
A pielonefrite non trattata pò ancu causà angoscia respiratoria acuta chì u fluidu s'accumula in i pulmoni.
A pielonefrite durante a gravidanza hè una causa principale di travagliu prematuru, chì mette u zitellu in altu risicu di cumplicazioni gravi è ancu di morte.
Cumu hè diagnosticata a pielonefrite?
Un test di urina pò aiutà u vostru duttore à determinà se i vostri sintomi sò u risultatu di una infezzione di rene. A presenza di globuli bianchi è di batteri in urina, chì ponu esse viste à u microscopiu, sò tramindui segni d'infezzione. U vostru duttore pò fà un diagnosticu definitivu pigliendu culture batteriche di a vostra urina.
Cumu si deve trattà a pielonefrite?
Di regula, se sviluppate pielonefrite durante a gravidanza, sarete ricusatu per u trattamentu. Vi daranu antibiotici intravenosi, prubabilmente droghe cefalosporine cume cefazolin (Ancef) o ceftriaxone (Rocephin).
Sì i vostri sintomi ùn si migliuranu, pò esse chì i batteri chì causanu l'infezzione sò resistenti à l'antibioticu chì pigliate. Se u vostru duttore suspetta chì l'antibioticu ùn hè micca capace di tumbà i batteri, ponu aghjunghje un antibioticu assai forte chjamatu gentamicina (Garamicina) à u vostru trattamentu.
U bloccu in e vie urinarie hè l'altra causa principale di fallimentu di u trattamentu. Hè tipicamente causatu da una petra renale o da una compressione fisica di l'uretere da l'utru crescente durante a gravidanza. L'ostruzzione di l'urinariu hè megliu diagnosticata per via di una radiografia o di un ultrasuone di i vostri reni.
Una volta chì a vostra situazione cummencia à migliurà, pudete esse permessu di lascià l'uspidale. Vi daranu antibiotici orali da 7 à 10 ghjorni. U vostru duttore sceglie u vostru medicamentu secondu a so efficacia, tossicità è costu. Droghe cum'è trimethoprim-sulfamethoxazole (Septra, Bactrim) o nitrofurantoin (Macrobid) sò spessu prescritti.
Infezzioni recurrenti dopu à a gravidanza ùn sò micca rari. U modu più economicu per abbassà u risicu di ricurrenza hè di piglià una dosi cutidiana di antibioticu, cum'è sulfisoxazole (Gantrisin) o macrocristalli monoidrati nitrofurantoin (Macrobid), cum'è misura preventiva. Arricurdatevi chì e dosi di droghe ponu variare. U vostru duttore vi prescriverà ciò chì hè bè per voi.
Se pigliate una medicazione preventiva, duvete ancu avè urinatu per una ricerca per i batteri ogni volta chì vedite u vostru duttore. Inoltre, assicuratevi di dì à u vostru duttore se qualchì sintomu torna. Se i sintomi tornanu o se un test di urina mostra a presenza di batteri o globuli bianchi, u vostru duttore pò cunsigliarle una altra cultura di urina per determinà se u trattamentu hè necessariu.