Contraceptivi iniettabili: cosa hè, cumu funziona è cumu aduprà
Cuntenutu
- Cumu funziona
- Contraceptivu iniettabile mensile
- Contraceptivi iniettabili trimestrali
- Cume aduprà contraccettivi iniettabili
- Quandu ùn hè micca indicatu
- Principali effetti collaterali
I contraccettivi iniettabili sò un tippu di metudu contraccettivu chì pò esse indicatu da u ginecologu è cunsiste à fà una iniezione ogni mese o ogni 3 mesi per impedisce à u corpu di rilasciare ovi è di fà u mucus cervicale più spessore, evitendu cusì a gravidanza.
L'iniezione deve esse amministrata per via intramusculare da u ginecologu è pò custituisce solu progesterone o esse una cumbinazione di progesterone è estrogeni. Cusì, alcuni di i contraccettivi iniettabili chì ponu esse indicati da u duttore sò Cyclofemina, Mesigyna, Perlutan, Ciclovular è Uno Ciclo.
Cumu funziona
U contraccettivu iniettabile funziona in modu simile à a pillula contraccettiva. Per via di a so cumpusizione ormonale, hè capace di inibisce a liberazione di l'ova, in più di fà u muccus cervicale più grossu è di riduce u spessore di l'endometriu, impedendu u passaghju di i sperma è, di cunsiguenza, a fecundazione è a gravidanza.
Tuttavia, malgradu evità a gravidanza, hè raccomandatu chì u preservativu sia adupratu in tutte e relazioni sessuali, chì stu metudu di contraccezione ùn impedisce micca l'infezioni di trasmissione sessuale. Inoltre, se una di e dumande ùn hè fatta, ci hè un risicu di gravidanza, chì i livelli di ormoni circulanti diminuiscenu.
Contraceptivu iniettabile mensile
U contraccettivu iniettabile mensile deve esse applicatu finu à u 5u ghjornu dopu à l'iniziu di u ciclu mestruale, è un'altra dose deve esse presa dopu à 30 ghjorni, perchè dopu l'iniezione i livelli di estrogeni è progesterone varieranu cù u tempu, in modo chì questi livelli esse resettatu per avè l'effettu contraceptivu.
Ancu se stu tipu di contraceptivu hè custituitu da progesterone è estrogeni, a quantità di progesterone ùn hè micca cusì alta è, dunque, hè pussibule chì a donna abbia menu effetti avversi.
Contraceptivi iniettabili trimestrali
U contraccettivu iniettabile trimestrale hè generalmente cumpostu solu di progesterone, chì hè lentamente assorbitu da u corpu è assicurendu l'effettu contraceptivu per un tempu più longu. Stu contraccettivu deve esse applicatu finu à u 5u ghjornu di u principiu di u ciclu menstruale è agisce finu à trè mesi nantu à u corpu di a donna, essendu necessariu di fà un'altra applicazione dopu stu periodu per mantene u muccus cervicale più grossu è riduce i rischi di gravidanza.
Benchì stu tipu di contraccettivu abbia u vantaghju di esse applicatu ogni 3 mesi, se a donna decide di restà incinta, a fertilità torna assai pianu, di solitu dopu mesi dopu l'ultima iniezione, in più d'esse assuciata ancu cù una quantità più grande di effetti avversi. Capite cumu funziona u contraccettivu iniettabile trimestrale.
Cume aduprà contraccettivi iniettabili
I contraccettivi iniettabili devenu esse aduprati secondu e indicazioni di u ginecologu, varianu secondu u ciclu menstruale di a donna è se usa un altru metudu contraceptivu.
Per e donne cù un ciclu menstruale normale, chì ùn adupranu micca a pillula o un'altra iniezione contraccettiva, a prima iniezione deve esse presa finu à u 5u ghjornu di a menstruazione è e seguenti devenu esse amministrate ogni 30 ghjorni, più o menu 3 ghjorni, indipendentemente da a menstruazione. Se ci hè un ritardu di più di trè ghjorni per a nova iniezione, a donna deve esse urdinata di aduprà un preservativu.
Per cumincià dopu u partitu, a donna deve avè l'iniezione trà u 21u è u 28u ghjornu dopu a nascita di u zitellu, è per cumincià à aduprà dopu un abortu o dopu avè pigliatu a pillula di a matina, l'iniezione pò esse presa immediatamente.
Pudete ancu piglià a vostra prima iniezione u listessu ghjornu chì decidite cambià a vostra pillula contraceptiva o iniezione trimestrale.Tuttavia, se a donna ùn hà micca adupratu alcun metudu contraceptivu prima è hà fattu sessu, deve fà u test di gravidanza prima di piglià l'iniezione. Amparate à cambià i contraccettivi senza risicà a gravidanza.
Quandu ùn hè micca indicatu
L'iniezione contraccettiva mensile ùn hè micca indicata per e persone cun ipersensibilità à qualsiasi cumpunente di a formulazione di u pruduttu, e donne in gravidanza, e donne chì stanu allattendu finu à 6 settimane dopu a consegna, chì anu u cancheru di senu attuale o malignità suspettata dipendente da ormoni Inoltre, e donne chì anu severu mal di testa cù sintomi neurologichi focali, ipertensione severa, malatie vascolari, una storia di tromboflebitite o disordine tromboembolica è una storia di malattie cardiache ischemiche o malatie cardiache complicate valvule.
L'iniezione ùn deve ancu esse aduprata in donne cun diabete cun nefropatia, retinopatia, neuropatia o altre malatie vascolari o diabete di più di 20 anni, lupus eritematoso sistemicu cun anticorpi anti-fosfolipidi positivi, una storia di malatie di fegatu, chì anu subitu una grande chirurgia cù immobilizazione prolungata, chì soffre di sangu uterinu o vaginale anormale o chì fumanu più di 15 sigarette à ghjornu, di più di 35 anni.
Principali effetti collaterali
L'iniezione contraccettiva mensile pò purtà à l'apparizione di dolore in i seni, nausea, vomitu, mal di testa, vertigini è a donna pò ingrassà.
Inoltre, i cambiamenti menstruali ponu apparì, è in questi casi a donna deve esse valutata da un ginecologu per fà testi per identificà s'ellu ci hè qualchì altra causa per u sanguinamentu, cum'è a malattia infiammatoria pelvica, per esempiu. Se ùn ci hè alcuna causa apparente di sanguinamentu intensu è a donna ùn hè micca piacevule cù stu metudu, hè cunsigliatu di rimpiazzà sta iniezione cù un altru metudu di contraccezione.
Scuprite alcuni consiglii per alleviare u dolore di l'iniezione: