Interazzione trà droghe è alimentariu: chì sò è cumu evitàle
Cuntenutu
- 1. Droghe antiipertensive
- 2. Diuretici
- 3. Droghe antiaritmiche
- 4. Anticoagulanti orali
- 5. Anti-ipercolesterolemichi
- 6. Antidiabetichi orali
- 7. Antibiotici
- 8. Antidepressivi
- 9. Antidolorifici è antiinflamatorii
- 10. Bronchodilatatori
- 11. Levotiroxina
- 12. Antineoplastichi
- 13. Bifosfonati
- Cumu u pH di u stomacu affetta i medicinali
- Cosa da fà prima di inizià qualsiasi medicazione
Manghjà cibu è bevande cù certi tipi di medicazione pò influenzà u funziunamentu di sti farmaci, impedenduli di avè l'effettu previstu o aumentendu a probabilità di causà effetti collaterali.
Tuttavia, micca tutte l'interazzione sò pessime, perchè alcuni medicazione, quandu si piglianu cù l'alimentu, pò ancu avè a so assorbimentu miglioratu, ciò chì aumenta l'efficacità di u trattamentu.
Dunque, quandu si principia à piglià un novu medicamentu o sottumessu à un trattamentu prolungatu, hè assai impurtante seguità tutte e raccomandazioni mediche per un trattamentu sicuru è efficace, cumprese i cunsiglii d'alimentazione.
L'interazzione trà medicazione è alimenti dipende da a classa di medicazione aduprata:
1. Droghe antiipertensive
I farmaci antiipertensivi sò i principali rimedii aduprati per cuntrullà a pressione sanguigna perchè rilassanu i vasi sanguini, facilitanu a circulazione sanguigna è aiutanu u core à fà menu sforzi per pompà.
Queste droghe ponu esse divise in 3 classi è, secondu a classe, avete bisognu di avè qualchì cura specifica di alimentazione:
- Inibitori di l'enzima di cunversione di l'angiotensina (ACE), cum'è captopril, enalapril, lisinopril o ramipril: u cunsumu eccessivu di alimenti cù potassiu deve esse evitatu, chì queste droghe causanu un aumentu di stu minerale in u sangue, chì pò purtà à l'apparizione di effetti collaterali cum'è debolezza musculare o battiti irregulari . In casu di captopril, in particulare, hè ancu impurtante di piglià a medicina à stomacu vacu, postu chì l'alimentu diminuisce a so assorbenza;
- Bloccanti beta cume propranolol, carvedilol è metoprolol: i supplementi o alimenti ricchi di calciu devenu esse evitati, chì questu minerale pò riduce l'efficacità di sti farmaci. L'ideale hè di piglià a medicazione 2 ore dopu avè manghjatu sti alimenti o supplementi. In casu di propranolol o metoprolol, hè cunsigliatu di piglià a compressa cun o immediatamente dopu un pastu per migliurà l'assorbimentu è l'efficacità di u trattamentu;
- Imblocatori di canali di calciu cume nifedipina, amlodipina, nicardipina, verapamil è diltiazem: i supplementi o alimenti ricchi di calciu devenu esse evitati, chì stu minerale diminuisce l'efficacità di sti antiipertensivi.
Inoltre, u suchju di pompelmo, cunnisciutu ancu cum'è pompelmo, Deve esse evitata durante u trattamentu cù farmaci antiipertensivi perchè diminuisce l'attività di l'enzima incaricatu di metabolizà queste droghe, chì pò causà un aumentu di effetti collaterali o intossicazione.
2. Diuretici
I diuretici sò droghe cumunemente aduprate per trattà l'ipertensione, l'insufficienza cardiaca o l'accumulazione di fluidi è travaglianu aumentendu l'eliminazione di l'acqua per l'urina.
Alcune precauzioni impurtanti per l'alimentazione per quelli chì utilizanu sti tipi di rimedi sò:
- Aduprate supplementi minerali: soprattuttu in u casu di i diuretici chì eliminanu ancu minerali impurtanti cum'è u putassiu, u magnesiu o u calciu. Stu tipu di supplementazione deve esse prescrittu da u duttore;
- Pigliate da 1 à 2 ore prima di pranzi: certi diuretici, cum'è bumetanide, furosemide è hydrochlorothiazide, ponu avè a so assorbimentu indebulita quandu ingeritu cù l'alimentu;
- Evite aduprà piante medicinali: alcune piante medicinali cume cascara sacra, foxglove, biancospino, radice di tarassaco, ginseng, sgombro, liquirizia, uva ursi, aulne è erba di San Giovanni, ponu aumentà u risicu di effetti collaterali di i diuretici.
Inoltre, durante l'usu di diuretici, si deve evità di cunsumà liquirizia chì questu alimentu pò riduce l'efficacità di u trattamentu.
3. Droghe antiaritmiche
I farmaci antiarritmichi sò aduprati per trattà e malatie cardiache cum'è insufficienza cardiaca o arritmia, cume agiscenu aumentendu a forza di cuntrazzione cardiaca. In questa classe di droghe, a più aduprata hè digoxina.
A digossina hà un indice terapeuticu strettu, vale à dì, piccule variazioni di a dosa ponu causà gravi effetti collaterali. Dunque, per chì u trattamentu sia sicuru, ci vole à seguità qualchì precauzione, cume:
- Evite l'alimenti ricchi di fibre, cum'è a crusca di granu, l'avena, u risu brunu, u brocciu o a carota, per esempiu, postu chì riducenu l'assorbimentu di digossina, diminuendu u so effettu. L'ideale hè di piglià a digossina 1 ora prima o 2 ore dopu un pastu è seguità cun un nutrizziunistu chì pò indicà u megliu modu per riduce a vostra assunzione di fibre senza dannà a vostra salute. Verificate a lista di l'alimenti ricchi in fibre chì devenu esse evitati cù l'usu di digossina;
- Evite i supplementi è l'alimenti ricchi di vitamina D.perchè sta vitamina pò aumentà a quantità di calciu in u sangue, ciò chì porta à effetti collaterali aumentati di digoxina, chì pò causà intossicazione cù sintomi di sonnolenza, scoragiu, cunfusione, nausea, vomitu, diarrea, dolore addominale, visione sfocata o battiti cardiaci irregulari;
- Evite u suchju di pompelmo o pompelmo, perchè u suchju di stu fruttu pò aumentà a concentrazione di digossina in u sangue è causà intossicazione o sovradosaggio.
L'usu di Digoxin deve esse monitoratu è monitoratu regolarmente da un cardiologu per adattà a dose quandu hè necessariu, valutà l'efficacia di u trattamentu è evità l'apparizione di effetti collaterali.
4. Anticoagulanti orali
Anticoagulanti orali, cum'è warfarina o acenocoumarol, rallentanu u prucessu di coagulazione di u sangue, chì face u sangue più fluidu, diminuendu u risicu di complicazioni cardiovascolari cume colpu, attaccu di core o trombosi.
Queste droghe, in particulare a warfarina, funzionanu inibendu a vitamina K, chì hè a vitamina principale chì participa à u prucessu di coagulazione di u sangue. Per questa ragione, e diete ricche in sta vitamina rendenu a warfarina menu efficace, evitendu u cunsumu di supplementi o cibi ricchi di vitamina K cum'è broccoli, cavuli, cavoli, spinaci, rape è cavoletti di Bruxelles, per esempiu. Scuprite u listinu cumpletu di l'alimenti ricchi in vitamina K chì devenu esse evitati.
A warfarina pò esse presa cù un stomacu pienu o vacante, tuttavia, si deve evità di prene cun u suchju di mirtilli, cunnisciutu ancu cum'è mirtillo, o pulveru mirtillo seccu in capsule, suchju di melagrana, suchju di ribes è oliu di sumenti di ribes, postu ch'elli ponu aumentà l'effettu di a warfarina è aumentà u risicu di sangu o di sangu.
5. Anti-ipercolesterolemichi
I rimedii anti-ipercolesterolemici, chjamati ancu statine, sò droghe chì funzionanu riducendu u colesterolu male è i trigliceridi di u sangue, cum'è simvastatin, lovastatin, fluvastatin, pravastatin, rosuvastatin o atorvastatin.
Alcune impurtanti precauzioni dietetiche quandu si usa stu tipu di medicina sò:
- Pigliate di notte, perchè a sintesi di u colesterolu da u corpu varieghja di ghjornu, righjunghjendu un piccu massimu trà mezanotte è 5 o 6 ore;
- Evite l'alimenti ricchi in fibra o pectina, cumu ponu interferisce cù l'assorbimentu di statine;
- Evite di beie suchju di pompelmo o pompelmo soprattuttu quandu si usa atorvastatin, lovastatin o simvastatin, chì stu suchju aumenta i livelli di sti farmaci in u sangue è u risicu di effetti collaterali cum'è u dolore musculare, debolezza eccessiva, febbre, malessere o urina di culore scuru.
Altre statine cum'è fluvastatin, pravastatin è rosuvastatin ùn interagenu micca cù u suchju di pompelmo è anu un risicu più bassu di effetti collaterali.
6. Antidiabetichi orali
L'antidiabetichi orali, cum'è metformina, glimepiride, acarbose o glipizide, travaglianu abbassendu i livelli di glucosiu in sangue per cuntrullà a diabete è prevene cusì complicazioni di a malatia.
A metformina, glimepiride o glibenclamide, l'acarbose deve esse presa immediatamente à l'iniziu di un pastu cum'è a colazione o u primu pastu principale di a ghjurnata, per esempiu. U glipizide à liberazione immediata, glimepiride, glibenclamide o gliclazide deve esse amministratu 30 minuti prima di pranzi per una migliore efficacia di u trattamentu.
7. Antibiotici
L'antibiotici sò droghe aduprate per trattà infezioni causate da batteri è travaglianu prevenendu a proliferazione o uccidendu i batteri chì anu causatu a malattia.
Quandu si usa un antibioticu, hè impurtante di pigliallu sempre cù un bichjeru d'acqua, postu chì i prudutti lattichi cum'è u latte è i prudutti lattichi cuntenenu minerali, cum'è u calciu è u magnesiu, chì ne impediscenu l'assorbimentu, tagliendu u so effettu. Inoltre, i supplementi chì cuntenenu minerali ùn devenu micca esse presi à tempu à l'ingestione di antibiotici, cù almenu 2 ore trà l'antibioticu è u supplementu.
Altre precauzioni cù alcuni antibiotici specifici includenu:
- Ciprofloxacinu: evitari di piglià lu cù u suchju di frutta, postu chì riduce l'assorbimentu di st'antibioticu, è duvete aspittà 2 ore trà l'ingerimentu di a medicina è u cunsumu di qualchì tippu di suchju di frutta;
- Azitromicina: deve esse pigliatu à stomacu vacu, chì l'alimentu diminuisce a so assorbimentu. L'ideale hè di piglià stu medicamentu 1 ora prima o 2 ore dopu i pranzi;
- Tetraciclina, doxiciclina o minociclina: devenu esse pigliati à stomacu vacu per migliurà a so assorbimentu; dunque, almenu 2 ore devenu passà trà u cunsumu di cibu è a dosa di l'antibioticu;
- Penicillini, cum'è amoxicillina o ampicillina: deve esse pigliatu à l'iniziu di un pastu leggeru per riduce l'irritazione di u stomacu. Tuttavia, evitate di manghjà alimenti cum'è u latte è i prudutti lattichi cù questi antibiotici;
- Eritromicina: deve esse pigliatu à stomacu vacu chì l'alimentu diminuisce l'assorbimentu di questu antibioticu. Idealmentu, pigliate stu medicamentu 30 minuti prima o 2 ore dopu avè manghjatu.
Hè ancu impurtante di evità u cunsumu di bevande alcoliche durante u trattamentu cù qualsiasi tipu d'antibiotici, chì l'alcol pò dannà u fegatu è interferisce cù u metabolismu di l'antibiotici, causendu una diminuzione di l'effettu, intossicazione o un aumentu di l'effetti secondari.
8. Antidepressivi
L'antidepressivi sò droghe aduprate per trattà depressione, ansietà, schizofrenia, iperattività o disordini di u sonnu, per esempiu.
Ci sò parechji tippi di antidepressivi, ma frà elli, ci hè una classe chì hà bisognu di cure dietetiche più specifiche. Questa classe hè chjamata inibitori di monoaminoxidase è include amitriptilina, clomipramina, imipramina, fenelzina, tranilcipromina, isocarboxazide o selegilina. Queste droghe ponu interagisce cù l'alimentu chì cuntene tiramina è causà crisi ipertensiva cù sintomi di vertigini, aumentata pruduzzione di sudore, stanchezza eccessiva, visione sfocata, nervosità, agitazione, mal di testa è dolore in u collu.
A tiramina si pò truvà in particulare in cibi fermentati o in cibi invechjati cum'è furmagliu purcinu, pancetta, salsicce, salame, prisuttu, spinach, cavulu, salsa di soia, birra è vinu, per esempiu. Sti alimenti devenu esse evitati durante u trattamentu cù inibitori di monoamina ossidasa.
9. Antidolorifici è antiinflamatorii
L'antidolorifici è i farmaci antiinflamatori sò usati per trattà u dolore è a frebba lieve à moderata è ponu interagisce cù alcuni alimenti:
- Paracetamol: deve esse pigliatu à stomacu vacu perchè l'alimenti, in particulare quelli chì cuntenenu pectina, ponu diminuisce a so assorbimentu, riducendu a so efficacia. Inoltre, si deve evità di cunsumà bevande alcoliche perchè pò causà avvelenamentu di u fegatu è facilità l'apparizione di cirrosi o epatite medicata. Verificate a lista di l'alimenti ricchi in pectina chì devenu esse evitati.
- Acidu acetilsalicilicu, ibuprofene, naproxene è ketoprofene: deve esse pigliatu cù l'alimentu per evità l'irritazione di u stomacu.
Inoltre, alcune piante medicinali cume l'erba di San Giovanni o u ginkgo biloba devenu esse evitati quandu si usanu antiinfiammatori, chì ponu aumentà u risicu di irritazione o sanguinamentu in u stomacu.
10. Bronchodilatatori
I Bronchodilatatori sò droghe aduprate per trattà è prevene l'attacchi in e persone cù prublemi respiratorii cume l'asma, bronchite cronica, enfisema o malattia pulmonare ostruttiva cronica.
Alcune precauzioni impurtanti cù l'alimentu, in particulare quandu si usanu bronchodilatatori per un bellu pezzu, sò:
- Evite cù a pianta medicinali di a foxglove perchè pò aumentà l'effetti secundarii di i bronchodilatatori o causà intossicazione;
- Evite u cunsumu d'alimenti è bevande chì cuntenenu caffeina, cume u caffè, u tè verde, u tè neru, a cicculata, e bibite analcoliche o e bevande energetiche, postu ch'elli ponu aumentà u risicu di effetti collaterali, cume agitazione, nervosità o un battitu cardiacu acceleratu;
- Evite u cunsumu d'alcol, principalmente in l'usu di teofilina perchè l'alcol pò aumentà u risicu di effetti collaterali, cume nausea, vomitu, mal di testa o irritabilità.
Alcuni broncodilatatori, in particulare salbutamol è teofilina, quandu aduprati per periodi prolungati, ponu causà una perdita aumentata di minerali cum'è calciu, magnesiu è potassiu è, dunque, l'usu di supplementi indicati da u duttore pò esse necessariu.
11. Levotiroxina
A levotiroxina hè un ormonu di tiroide sinteticu adupratu per trattà l'ipotiroïdismu o quandu ci hè una mancanza di questu ormone in u sangue.
Stu medicamentu deve esse pigliatu à stomacu vacu, cume l'alimentu riduce a so assorbimentu, diminuendu a so efficacia. Per quessa, hè cunsigliatu di piglià levothyroxine in a mattina à stomacu vacante, almenu 30 à 60 minuti prima di colazione.
12. Antineoplastichi
L'agenti antineoplastichi sò droghe aduprate in u trattamentu di u cancheru è ponu avè a so efficacità ridutta s'elli sò presi cun alcuni alimenti. Alcuni esempi sò:
- Tamoxifene: si deve evità di cunsumà alimenti è prudutti cù soia postu chì riducenu l'azzione di tamoxifenu, diminuendu a so efficacità in u trattamentu di u cancheru di u senu;
- Mercaptopurina: deve esse pigliatu à stomacu vacu è sempre cù un bichjeru d'acqua, mai cù u latte. L'alimentu diminuisce a so assorbimentu, riducendu l'efficacità di u trattamentu leucemia. L'ideale hè di piglià sta medicina 1 ora prima o 2 ore dopu avè manghjatu;
- Capecitabina: deve esse pigliatu in 30 minuti dopu i pranzi, postu chì l'alimentu migliora a so assorbimentu, ciò chì aumenta l'efficacità di u trattamentu di u cancheru di u senu, di l'intestinu o di u stomacu.
Quandu si principia u trattamentu di u cancheru, l'oncologu o u farmacistu di l'oncologia devenu cunsiglialle nantu à l'interazzione di l'agenti antineoplastichi cù l'alimentu individualmente, secondu u medicamentu è u tippu di trattamentu.
13. Bifosfonati
I bifosfonati sò droghe aduprate in a prevenzione è u trattamentu di e varie malatie di l'ossu, cum'è l'osteoporosi, u cancheru cù metastasi di l'osse, un calciu aumentatu in u sangue o un mieloma multiplu.
Queste droghe devenu esse pigliate à stomacu vacante, almenu 30 minuti prima di manghjà, postu chì a presenza di alimenti in u trattu gastrointestinale diminuisce l'assorbimentu è riduce l'efficacità di u trattamentu.
Cumu u pH di u stomacu affetta i medicinali
Alcuni medicamenti dipendenu da u pH di u stomacu per funzionà currettamente, cume omeprazole o esomeprazole, per esempiu, chì anu bisognu di l'acidu di u stomacu per esse attivatu è avè a so azzione, è devenu esse pigliatu cù un stomacu vacu.
Un altru bon esempiu sò l'antifungali, cum'è u ketoconazole, chì funzionanu megliu quandu ci hè un pH acidu in u stomacu. In questu casu, pò esse raccomandatu di sceglie di piglià a medicina dopu à un pastu cù cibi acidi, cume ovu, furmagliu o pesce. Inoltre, hè cunsigliatu per evità l'usu di rimedii antiacidi, per esempiu.
In listessu modu, i probiotici funzionanu ancu megliu quandu ci hè un ambiente ligeramente più acidicu in u stomacu. Dunque, una bona punta hè di piglià u probioticu dopu un picculu pastu, cum'è una merendella di a mattina, preferibilmente cuntenendu cibi chì prumove una acidità moderata, cum'è u latte o u yogurt. Vede un elencu più cumpletu di i principali alimenti acidi.
In i casi induve a medicina pò avè a so azzione ridutta da l'acidu di u stomacu o chì pò causà irritazione di u stomacu, a compressa o a capsula ponu avè un rivestimentu, chjamatu rivestimentu entericu, affinchì a medicina sia assorbita direttamente attraversu l'intestinu, evitendu una efficacia ridutta è u latu effetti cum'è ardori di stomacu, sensazione di brusgiatura o dolore di stomacu, per esempiu.
Cosa da fà prima di inizià qualsiasi medicazione
Alcune raccomandazioni impurtanti quandu si cumincia à aduprà medicamenti includenu:
- Pigliate sempre e medicine cù un bichjeru d'acqua, evitendu suchji o latte;
- Dumandate à u duttore o à u farmacistu di l'alimenti chì si ponu manghjà o micca durante u trattamentu;
- Seguitate sempre e linee guida mediche in quantu à i prugrammi di medicazione è se u medicamentu deve esse pigliatu à stomacu pienu o vacante;
- Dì immediatamente à u vostru duttore se avete effetti collaterali.
Inoltre, hè impurtante informà u duttore di tutti i medicinali, piante medicinali o supplementi dietetichi chì sò usati per evità di aumentà o diminuisce l'efficacità di a medicina.