7 cunsiglii per incuragisce u zitellu à parlà
Cuntenutu
- 1. Ciarlendu mentre ghjoca cù u zitellu
- 2. Incuraghjite u zitellu à dì u nome di ciò ch'ellu vole
- 3. Sceglie ghjoculi chì facenu sonu
- 4. Leghjite à u zitellu
- 5. Incuraghjite u zitellu per esse cù l'altri
- 6. Permetteli di fighjà disegni
- 7. Cantate pè u ciucciu
Per stimulà u zitellu à parlà, ghjochi interattivi di famiglia, interazione cù l'altri zitelli sò necessarii, in più di stimulà u zitellu cù musica è disegni per brevi periodi di tempu. Queste azzioni sò fundamentali per a crescita di u lessicu, postu chì facilitanu a differenziazione di e parolle è di i soni, ciò chì cunduce naturalmente à a furmazione di e prime frase.
Benchì i zitelli di menu di 1 annu è mezu ùn sianu capace di dì e parolle cumplette è a cumunicazione ùn pare micca vultà, sò dighjà capaci di capisceli, dunque, prununzià currettamente è fà una pausa trà e parolle aiuta u zitellu à fighjà nantu à i soni ognunu di elli, cusì cuntribuisce à l'apprendimentu. Capite u sviluppu di u discorsu di u zitellu per età.
Per incuragisce u zitellu à parlà, si ponu fà ghjochi è attività, cum'è:
1. Ciarlendu mentre ghjoca cù u zitellu
Parlà è narrà i travaglii di u ghjornu mentre ghjoca cù u zitellu face ciò chì u focu hè addestratu, oltre à stimulà u desideriu di ripetere e parolle, postu chì u zitellu vulerà risponde à ciò chì si dice.
Un altru vantaghju di parlà cù i zitelli, hè chì dapoi a nascita sò dighjà capaci di ricunnosce a voce di i genitori è di a famiglia, è ascultalli durante u ghjornu pò rende u zitellu più calmu è avè un sonnu megliu.
2. Incuraghjite u zitellu à dì u nome di ciò ch'ellu vole
Ogni volta chì u zitellu vole un ghjoculu o un ogettu è cerca di avè lu, ripetendu currettamente u nome di ciò chì hè dumandatu aiuta u zitellu à capì cumu si prununcia e parolle.
3. Sceglie ghjoculi chì facenu sonu
I ghjoculi chì emettenu soni cum'è quelli di l'animali o di a natura, ponu aiutà u zitellu à distingue ciò chì hè un sonu da una persona, da un ambiente è da una parolla per esempiu, in più di stimulà e corde vocali, chì u zitellu pruvarà à imità i soni chì si sentenu.
4. Leghjite à u zitellu
A lettura à i criaturi, quandu hè fatta cù e parolle pronunziate currettamente è interattivamente, dendu voce è spressioni facciali à i persunagi, hè capace di arricchisce u lessicu di i zitelli, suscitando attenzione è curiosità, oltre à travaglià nantu à a ricunniscenza di l'emozioni.
5. Incuraghjite u zitellu per esse cù l'altri
Ghjucà è socializà cù altri zitelli di a stessa età è ancu i più grandi aiuta à stimulà a parlata per via di a necessità di cumunicà, in più di travaglià nantu à u sviluppu di l'empatia, cum'è in questi momenti i ghjoculi è l'attenzione di l'anziani seranu spartuti. .
6. Permetteli di fighjà disegni
U tempu di esposizione à i schermi, quandu hè cuntrullatu da i genitori, furnisce à u zitellu diversi accenti è modi di parlà chì u zitellu hè abituatu in casa.
Tuttu què servirà per fà cresce u vucabulariu, rendendu più faciule per u zitellu a furmazione di e prime frase, in più di furnisce esempi di forme è di culori, di primura per u sviluppu di a cumpressione di l'ambiente.
7. Cantate pè u ciucciu
A voce di i genitori è di i parenti più stretti hè u primu sonu chì u zitellu hè capace di ricunnosce, è di fà ciò chì u zitellu hà a pussibilità di sente parolle nove in toni diversi, in e voce ch'ellu cunnosce dighjà, aiuta u zitellu à assimilà più facilmente ciò chì si dice, in più di furnisce u sensu di cunfortu è di sicurezza.