Cosa hè u Pianu di Dieta Giapponese? Tuttu u vostru bisognu à sapè
Cuntenutu
- Chì hè a dieta tradiziunale giappunese?
- Cumu seguità a dieta tradiziunale giapponese
- Potenziali benefici per a salute di a dieta tradiziunale giapponese
- Riccu in nutrienti è cumposti benefiziali
- Pò migliurà a vostra digestione
- Pò prumove un pesu sanu
- Pò prutegge contra e malatie croniche
- Puderà aiutà à vive più
- Alimenti da manghjà
- Alimenti da limità o evità
- Menu di campione
- Ghjornu 1
- Ghjornu 2
- Ghjornu 3
- U fondu
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
A dieta tradiziunale giappunese hè una dieta basata nantu à l'alimenti integrali ricca in pesci, frutti di mare, è alimenti vegetali cun quantità minime di proteine animali, zuccheru aghjuntu è grassu.
Si basa nantu à a cucina tradiziunale giappunese, cunnisciuta ancu cum'è "washoku", chì si compone di picculi piatti di ingredienti semplici, freschi è di stagione.
Stu mudellu alimentariu hè riccu in nutrienti è pò furnisce numerosi benefici per a salute, cumprese una perdita di pesu migliorata, a digestione, a longevità è a salute generale.
Questu articulu spiega tuttu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à a dieta tradiziunale giapponese.
Chì hè a dieta tradiziunale giappunese?
A dieta tradiziunale giapponese si compone di alimenti stagionali minimamente trattati serviti in una varietà di picculi piatti.
Stu stile di manghjà mette in risaltu i sapori naturali di i piatti piuttostu chè mascheralli cù salse o cundimi.
A dieta hè ricca in risu al vapore, tagliatelle, pesci, tofu, natto, alghe, è frutti è ligumi freschi, cotti o marinati, ma bassa in zuccheru è grassu aghjuntu. Pò cuntene ancu alcune ova, latticini, o carne, ancu s'elle sò di solitu una piccula parte di a dieta.
A dieta tradiziunale giappunese s'assumiglia à a dieta di l'Okinawa, u mudellu alimentariu storicu di quelli chì campanu in l'isula giappunese di Okinawa, ma include significativamente più risu è pesciu.
Cuntrasta cù a cucina muderna giapponese, chì hà forti influenze occidentali è cinesi è include quantità più grandi di proteine animali è cibi trasfurmati.
RiassuntuA dieta tradiziunale giappunese hè ricca in alimenti freschi è di stagione minimamente trasfurmati. Contene quantità assai chjuche di zuccheru aghjuntu, grassi, o proteine animali è prumove pesci, frutti di mare, risu, tagliatelle, alghe, soia, frutta è verdura.
Cumu seguità a dieta tradiziunale giapponese
I pasti giapponesi sò generalmente cumposti da un alimentu di prima cumminatu cù una zuppa, un piattu principale, è uni pochi di lati (,).
- Alimentazione di base: risu cottu o soba, ramen, o tagliatelle udon
- Zuppa: tipicamente una zuppa miso fatta cù alghe marine, crostacei, o tofu è verdure in un ceppu di soia fermentatu - ancu se e zuppe di verdure o di tagliatelle sò altre opzioni populari
- Piattu principale: pesci, frutti di mare, tofu, o natto cun piccule quantità facoltative di carne, pollame o ova
- Contorni: ligumi (crudi, al vapore, bolliti, saltati, grigliati o marinati), piante salvatiche, alghe è frutti crudi o marinati
I piatti giapponesi sò cunnisciuti per u so riccu sapore umami, chì hè statu descrittu cum'è u quintu gustu - distintu da dolce, salitu, amaru è amaru. U umami naturale cresce u gustu di e verdure è di altri alimenti ricchi di nutrienti in a cucina giapponese ().
L'appellu visuale hè un altru aspettu impurtante di a dieta tradiziunale giapponese. I piatti tendenu à esse manghjati in picculi morsi cù i bastoncini, postu chì si crede chì questu metudu creerà una ricca armunia di sapori.
U tè verde caldu o u tè freddo di orzu sò e bevande di scelta, mentre chì e bevande alcoliche cum'è a birra è u saké sò tipicamente riservate per a cena. E merendelle sò pocu cumune è raramente manghjate ().
RiassuntuI piatti tradiziunali giapponesi consistenu di risu o tagliatelle al vapore servite cun una zuppa calda, un piattu principale à base di frutti di mare o di soia, è uni pochi di lati. L'umami naturale hè adupratu per arricchisce u gustu di l'alimenti.
Potenziali benefici per a salute di a dieta tradiziunale giapponese
A dieta tradiziunale giapponese hè ligata à una serie di benefici per a salute.
Riccu in nutrienti è cumposti benefiziali
A dieta tradiziunale giappunese hè naturalmente ricca di vari nutrienti, cumprese fibre, calciu, potassiu, magnesiu, ferru è vitamine A, C è E ().
I ligumi cuntribuiscenu à a densità nutritiva di sta dieta è sò spessu cotte in dashi, un pesce seccu è un bruttu di verdura di mare. Queste riduce u so vulume è aumenta u so sapore, rendendu più faciule manghjà grandi quantità ().
A dieta offre ancu una bona quantità di alghe marine è tè verde. Tramindui sò grandi fonti di antioxidanti, chì sò cumposti benifichi chì pruteggenu u vostru corpu da i danni cellulari è da e malatie (,,).
In più, i numerosi piatti à base di pesci è alghe inclusi in sta dieta furniscenu grassi omega-3 à catena lunga, chì prumove a salute di u cervellu, di l'ochji è di u core ().
Pò migliurà a vostra digestione
L'alga, a soia, i frutti è e verdure sò naturalmente ricche in fibre, un nutriente chì aiuta a vostra digestione.
A fibra insolubile move l'alimentu per u vostru intestinu è aghjusta quantità à e feci, riducendu u risicu di stinzia ().
Quessi cibi vantanu ancu fibre solubili, chì alimentanu i batteri benifichi in u vostru intestinu è aiuta à riduce u spaziu dispunibile per batteri dannosi per multiplicassi (,,).
Quandu i batteri intestinali si nutriscenu di fibre solubili, producenu acidi grassi à catena corta (SCFA), chì ponu riduce l'infiammazione è i sintomi di u sindrome di l'intestione irritabile (IBS), di a malattia di Crohn, è di colite ulcerosa (,,).
Inoltre, i frutti è ligumi marinati cumunemente manghjati nantu à sta dieta sò una grande fonte di probiotici. Queste batterie benefiche promuovanu a salute intestinale è riducenu i sintomi digestivi cum'è gas, gonfiori, stinzia è diarrea (,,).
Pò prumove un pesu sanu
A dieta tradiziunale giappunese hè ricca in ligumi, hà piccule dimensioni di porzione, è hè naturalmente bassa in zuccheru è grassu aghjunti. Questi fattori contribuiscenu tutti à un conte di calorie basse ().
In più, a cultura giappunese incuragisce à manghjà finu à solu 80% pienu. Questa pratica dissuadisce di manghjà eccessivamente è pò cuntribuisce à u deficit di calorie necessariu per perde u pesu (,,,).
Inoltre, e ricerche mostranu chì i vegetali ricchi di fibre, i cibi di soia è e zuppe tipiche di a dieta tradiziunale giapponese ponu aiutà à riduce l'appetitu è à aumentà a pienezza, favurendu cusì u cuntrollu di u pesu (,,).
L'evidenza suggerisce ancu chì l'alternanza trà i piatti, cume hè cumunu durante i pasti tradiziunali giapponesi, pò riduce a quantità totale di alimenti manghjati per pastu ().
Pò prutegge contra e malatie croniche
A dieta tradiziunale giapponese pò salvaguardà da e cundizioni cum'è a diabetes di tip 2 è e malatie cardiache.
Hè riccu naturalmente in pesci, alghe, tè verde, soia, frutti è ligumi ma pocu cuntene zuccheru, grassu è proteine animali - tutti fattori chì si credenu prutegge da e malatie cardiache (,,,,).
In fatti, u risicu di e malatie cardiache di i giappunesi ferma inaspettatamente bassu malgratu a so alta assunzione di sale, ciò chì tipicamente aumenta u risicu di malatie cardiache ().
In più, in un studiu di 6 settimane in 33 omi chì seguitanu a dieta tradiziunale giappunese, u 91% hà sperimentatu riduzioni significative di fattori di risicu per a diabetes di tip 2, cumprese un eccessu di pesu è livelli alti di colesterolu LDL (cattivu) (, 33).
In più, l'altru assunzione di tè verde incuragitu à sta dieta pò prutegge contra a malattia di Alzheimer, a malattia di Parkinson, è certi tipi di cancheru (,,,).
Puderà aiutà à vive più
U Giappone hà una di e speranze di vita più alte di u mondu, chì parechji esperti attribuiscenu à a dieta tradiziunale giappunese (,,,).
In realtà, l'isula giapponese di Okinawa hè cunsiderata una Zona Blu, chì hè una regione cù una longevità estremamente alta. Tenite à mente chì a dieta Okinawa si concentra assai nantu à a patata dolce è presenta menu risu è pesciu chè a dieta tradiziunale giapponese.
In un studiu di 15 anni in più di 75.000 giapponesi, quelli chì seguitanu da vicinu a dieta tradiziunale giappunese anu riscontratu finu à un risicu di 15% più bassu di morte prematura paragunatu à quelli chì manghjanu una dieta occidentalizata ().
L'esperti liganu sta vita aumentata à l'enfasi di a dieta tradiziunale giappunese nantu à l'alimenti sani, minimamente trasfurmati, è ancu à u so bassu cuntenutu in grassu è zuccheru aghjuntu ().
SUmmaryA dieta tradiziunale giapponese hè ricca in nutrienti è pò aiutà a digestione, a perdita di pesu è a longevità. Pò dinò riduce u risicu di malatie croniche.
Alimenti da manghjà
A dieta tradiziunale giapponese hè ricca in l'alimenti seguenti:
- Pesci è frutti di mare. Tutti i tipi di pesci è frutti di mare ponu esse inclusi. Queste ponu esse cotte à a vapore, cotte, grigliate o crude - cum'è u casu di u sushi è di u sashimi.
- Cibi di soia. I più cumuni sò edamame, tofu, miso, salsa di soia, tamari è natto.
- Frutta è verdura. Di solitu, i frutti sò cunsumati crudi o marinati mentre chì e verdure sò cotte à u vapore, saltate, marinate, stufate in brodu, o aghjunte à e zuppe.
- Alga. I ligumi di mare sò una grande parte di a dieta tradiziunale giappunese. Sò di solitu manghjati crudi o secchi.
- Tempura. Questa pasta ligera hè fatta mischjendu a farina di granu cù l'acqua ghiacciata o frizzante. Serve da batter per frutti di mare è verdura fritti.
- Rice o tagliatelle. U risu al vapore hè un alimentu in una dieta tradiziunale giapponese. Altre opzioni popolari includenu soba, ramen, o tagliatelle udon servite refrigerate o in un brodu caldu.
- Bevande. U tè verde caldu è u tè freddo di orzu sò e bevande principali, ancu se a biera è u saké ponu esse serviti cù a cena.
Pochi quantità di carne rossa, pollame, ova è latticini ponu ancu esse inclusi. Tuttavia, sti alimenti ùn sò micca una grande parte di a dieta tradiziunale giapponese.
RiassuntuA dieta tradiziunale giappunese prumove alimenti sani o minimamente trasfurmati - principalmente pesci, frutti di mare, alghe, risu, soia, frutta è verdura accantu à piccule quantità d'altri prudutti animali.
Alimenti da limità o evità
A dieta tradiziunale giapponese minimizza l'alimenti seguenti:
- Latticini: burru, latte, furmagliu, yogurt, ghjacciu, ecc.
- Carne rossa è pollame: vacca, porcu, pullastru, anatra, ecc.
- Uova: bollita, fritta, cum'è frittata, ecc.
- Grassi, olii è salse in eccessu: margarina, olii da cucina, cundimi, salse ricche di grassu, ecc.
- Pasticceria: pane, pita, tortillas, croissant, torta, brownie, muffins, ecc.
- Alimenti trasfurmati o zuccherati: cereali per a colazione, barrette di granola, dolci, bevande analcoliche, ecc.
Inoltre, i spuntini sò rari in sta dieta, chì intrinsecamente limita i spuntini populari cum'è patatine fritte, popcorn, mix di traccia è crackers.
I Desserts ponu esse inclusi in a dieta tradiziunale giapponese - ma si basanu nantu à ingredienti naturali, cum'è frutta, matcha, o pasta di fagioli rossi, piuttostu chè zuccheru aghjuntu.
RiassuntuA dieta tradiziunale giappunese esclude i spuntini è hè naturalmente bassa in latticini, carne rossa, volatili, panetteria è alimenti zuccherati o trasfurmati.
Menu di campione
Eccu un menu tipicu di 3 ghjorni per a dieta tradiziunale giappunese:
Ghjornu 1
- Breakfast: minestra miso, risu al vapore, natto è insalata di alghe
- Pranzu: tagliatelle soba in un brodo à base di dashi, tonu à a griglia, insalata di kale è verdure cotte
- Cena: zuppa di noodle udon, torte di pesce, edamame, è verdure marinate in acetu
Ghjornu 2
- Breakfast: minestra miso, risu à a vapeur, una frittata, truite secche è frutti marinati
- Pranzu: minestra di vongola, palline di risu imbulighjate in alghe, tofu marinatu, è una insalata di verdura cotta
- Cena: minestra miso, sushi, insalata di alghe, edamame è zenzeru marinatu
Ghjornu 3
- Breakfast: zuppa di udon-noodle, un ovu cottu, gamberi è legumi marinati
- Pranzu: zuppa di funghi shiitake, torte di risu, pettine scottate, è verdure cotte à a vapore
- Cena: minestra miso, risu al vapore, tempura di verdura, è sashimi di salmone o di tonu
A dieta tradiziunale giapponese combina zuppi simplici, risu o tagliatelle à a vapore, pesci, frutti di mare, tofu o natto, è una varietà di lati minimamente trattati.
U fondu
A dieta tradiziunale giappunese si concentra nantu à alimenti stagionali sani, minimamente trattati, ricchi di nutrienti.
Hè particularmente riccu in frutti di mare, ligumi è frutti, è limita a carne, i latticini è i stuzzichini.
Pò migliurà a digestione, aiutà a gestione di u pesu, aiutà à campà di più, è prutegge da varie malatie.
Se vulete amparà di più nantu à a dieta tradiziunale giapponese, pudete truvà assai libri nantu à u tema. Quandu navigate, cercate i libri chì fucalizza nantu à l'alimenti sani è ùn furnite micca ricette occidentalizate.