Dighjunu intermittenti: chì ghjè, benefici è cumu fà
![Dighjunu intermittenti: chì ghjè, benefici è cumu fà - Salute Dighjunu intermittenti: chì ghjè, benefici è cumu fà - Salute](https://a.svetzdravlja.org/healths/jejum-intermitente-o-que-benefcios-e-como-fazer.webp)
Cuntenutu
- Principali tippi di dighjunu intermittenti
- Chì sò i benefici
- Cosa da manghjà dopu à dighjunu
- Alimenti cunsigliati
- Alimenti cunsigliati
- Quale hè chì ùn pò micca fà dighjunu intermittenti
U dighjunu intermittenti pò aiutà à migliurà l'immunità, à migliurà a disintossicazione è ancu à migliurà a dispusizione mentale è a vigilenza. Stu tipu di dighjunu cunsiste à ùn manghjà cibi solidi trà 16 è 32 ore qualchì volta à a settimana nantu à una basa pianificata, tornendu à una dieta regulare, preferibilmente basatu annantu à alimenti bassi in zuccheru è grassu.
Per uttene i benefici, a strategia più cumuna per inizià questu dighjunu hè di andà senza manghjà per 14 o 16 ore, solu bevendu liquidi, cum'è acqua, tè è caffè senza zuccheru, ma questu stile di vita hè cunsigliatu solu per e persone sane è, ancu cusì , u cunsensu è u sustegnu di un duttore, infermiera o prufessiunale sanitariu chì sia cusciente di stu tippu di digiunu hè necessariu per assicurà chì sia fattu bè è sia bonu per a vostra salute.
![](https://a.svetzdravlja.org/healths/jejum-intermitente-o-que-benefcios-e-como-fazer.webp)
Principali tippi di dighjunu intermittenti
Ci sò diversi modi per uttene stu tipu di privazione, ancu se in tutti, ci hè un periodu di restrizione alimentaria è un periodu in cui pudete manghjà. I modi principali sò:
- 16h veloce, chì cunsiste à passà trà 14 è 16 ore senza manghjà, cumprendu u periodu di sonnu, è manghjà per e restante 8 ore di a ghjurnata. Per esempiu, manghjendu à 21 ore, è vultà à manghjà à 1 ore u lindumane.
- 24h veloce, si face per una ghjurnata sana, 2 o 3 volte à settimana.
- 36-ora veloce, chì cunsiste à passà 1 ghjurnata sana è a metà di l'altru ghjornu senza manghjà. Per esempiu, manghjendu à 21 ore, passendu u lindumane senza manghjà, è manghjendu torna à 9 ore l'altru ghjornu. Stu tippu deve esse fattu da e persone più abituate à u digiunu, è sottu guida medica.
- Manghjà 5 ghjorni è restringe 2 ghjorni, chì significa manghjà per 5 ghjorni à settimana normalmente, è in 2 ghjorni riduce a quantità di calorie à circa 500.
Durante u periodu di digiunu, l'acqua, i tè è u caffè sò liberati, senza l'aggiunta di zuccheru o dolcificanti. Hè cumunu in i primi ghjorni avè molta fame è, in i ghjorni dopu, abituassi. Se a fame hè assai forte, duvete manghjà qualchì alimentu leggeru, chì nimu ùn deve soffre o esse malatu quandu adopra sta abitudine.
Vede più nantu à u dighjunu intermittenti in u video seguente:
Chì sò i benefici
I vantaghji principali di u dighjunu intermittenti sò:
- Accelera u metabolismu: À u cuntrariu di a cridenza chì u dighjunu pò diminuisce u metabolismu, hè veru solu in casi di digiuni assai lunghi, cume più di 48 ore, ma in digiunu cuntrullatu è curtu, u metabolismu hè acceleratu è favurisce a combustione di grassu.
- Regula l'hormone, cum'è l'insulina, a noradrenalina è l'ormone di a crescita: aiuta à bilancià l'ormoni in u corpu chì sò associati à a perdita di pesu o à guadagnà, cume a diminuzione di l'insulina è l'aumentatu di a noradrenalina è di l'ormone di crescita.
- Ùn favurisce micca u flussu: Questa dieta ùn diminuisce micca a massa musculare cum'è in altre diete chì facenu una grande riduzione di calorie è, in più, aiuta à aumentà u musculu per via di a produzzione di ormone di crescita.
- Elimina e cellule difettose da u corpu: postu chì u corpu diventa più attivu per eliminà e sostanze è e cellule alterate, chì puderebbenu causà malatie, cum'è u cancer, per esempiu.
- Hà una azzione anti-invecchiamento: perchè stimula l'organismu à campà di più, evitendu malatie è fendu chì l'organi è i tessuti di u corpu campanu più.
Inoltre, quandu si svolge sta dieta, per via di regulazione ormonale, a ghjente pò sente u so cervellu è alerta è attiva, in più di sentesi bè.
Cosa da manghjà dopu à dighjunu
Dopu un periudu senza manghjà, hè cunsigliatu di manghjà cibi faciuli da digerì è senza grassu o zuccaru in eccessu, per uttene i migliori risultati.
Alimenti cunsigliati
Dopu u dighjunu, hè impurtante di cumincià manghjendu cibi cum'è u risu, patate cotte, minestra, purea in generale, ova cotte, carni magre magre o à a griglia, chì sò faciuli à digerì. Inoltre, più si manghja, menu si deve manghjà, soprattuttu à u primu pastu, per assicurà una bona capacità digestiva è benessere.
Vede alcuni esempii di stuzzichini cù alimenti sani è nutritivi.
Alimenti cunsigliati
I cibi fritti o ricchi in grassu, cum'è patatine fritte, bacchette, salsa bianca o ghjacciu, crackers ripieni o cibu surgelatu, cum'è lasagne, devenu esse evitati.
Per pudè perde u pesu cù u dighjunu intermittente, hè ancu impurtante di praticà attività fisica, cume marchjà o ancu una palestra, mai à stomacu vuotu, è di preferenza, guidatu da un prufessiunale in educazione fisica.
Vede ancu cumu evità l'effettu di fisarmonica, in u video seguente:
Quale hè chì ùn pò micca fà dighjunu intermittenti
Questa abitudine deve esse contraindicata in ogni situazione di malattia, in particulare in casi di anemia, ipertensione, pressione bassa o insufficienza renale, o chì anu bisognu di aduprà medicamenti controllati ogni ghjornu:
- E persone cun una storia di anorexia o bulimia;
- Malati di diabete;
- Donne incinte o chì allattanu;
Tuttavia, ancu persone apparentemente sane, devenu cunsultà cù u medicu generale per valutà a situazione di u corpu è fà testi, cum'è quelli per valutà u glucosiu in sangue, prima di inizià stu tipu di dieta.
In u nostru podcast nutrizionista Tatiana Zanin, chiarisce i principali dubbi nantu à u dighjunu intermittenti, chì sò i so vantaghji, cumu fà è chì manghjà dopu à dighjunu: