Chì hè a leucoplakia è cumu trattallu
Cuntenutu
A leucoplakia orale hè una cundizione in quale piccule placche bianche crescenu nantu à a lingua è à volte à l'internu di e guance o di e gengive, per esempiu. Queste macchie ùn causanu micca dolore, brusgiature o pruriti è ùn ponu micca esse rimosse cù raschiatura. Di solitu spariscenu senza avè bisognu di trattamentu.
A causa principale di sta cundizione hè l'usu frequente di sigarette, ma pò ancu esse causata da l'usu di sostanze irritanti, cume u bevimentu frequente di bevande alcoliche, per esempiu, essendu più cumunu in l'omi di età trà 40 è 60 anni .
Ancu se, in a maiò parte di i casi, hè una cundizione benigna, in alcune persone pò esse un segnu di infezione da u virus Epstein-Barr, chjamata leucoplachia pelosa. L'infezzione cù stu virus hè più cumuna quandu u sistema immunitariu hè indebulitu da una malattia, cum'è u SIDA o u cancheru, dunque hè impurtante vede un medicu generale per identificà s'ellu ci hè una malattia chì deve esse trattata, postu chì pò avanzà à cancru.in bocca.
Principali sintomi
U sintomu principale di leucoplachia hè l'apparizione di macchie o placche in bocca, cù e caratteristiche seguenti:
- Culore biancu grisgiu;
- Macchie chì ùn ponu micca esse rimosse cù u spazzolamentu;
- Struttura irregulare o liscia;
- Zoni spessi o duri;
- Raramente causanu dolore o disconfort.
In u casu di a leucoplachia pelosa, hè ancu cumunu chì e placche parenu avè picculi peli o pieghje, sviluppendu soprattuttu da i lati di a lingua.
Un altru sintomu raru hè l'apparizione di picculi punti rossi sopra à e macchie bianche, chì di solitu indicanu l'esistenza di u cancheru, ma chì devenu esse valutati da un duttore per cunfirmà u suspettu.
Cumu hè fattu u diagnosticu
In a maiò parte di u caosu, u diagnosticu hè fattu da u duttore solu osservendu i lochi è valutendu a storia clinica di a persona. Tuttavia, s'ellu ci hè un suspettu chì a leucoplachia pò esse causata da qualchì malattia, u duttore pò urdinà alcune prove cume a biopsia di a macchia, analisi di sangue è ancu tomografia, per esempiu.
Chì pò causà leucoplachia
A causa specifica di sta cundizione ùn hè ancu cunnisciuta cumpletamente, tuttavia, l'irritazione cronica di u rivestimentu di a bocca, principalmente causata da l'usu di sigarette, sembra esse a so causa principale. Altri fattori chì ponu ancu causà stu tipu d'infiammazione sò:
- U cunsumu di bevande alcoliche;
- Usu di tabaccu masticabile;
- Denti rotte chì si sfreganu contr'à a guancia;
- Usu di dimensione sbagliata o protesi mal adattate.
Ancu s'ellu hè più raru, ci hè sempre una leucoplachia pelosa chì hè causata da l'infezzione di u virus Epstein-Barr. A prisenza di stu virus in u corpu hè relativamente cumuna, tuttavia, hè tenutu in dorme da u sistema immunitariu, senza causà sintomi. Tuttavia, quandu u sistema immunitariu hè indebulitu da una malattia, cum'è u SIDA o u cancheru, i sintomi ponu sviluppà è sviluppà a leucoplachia.
Cumu hè fattu u trattamentu
In a maiò parte di i casi, i lochi di leucoplachia ùn anu micca bisognu di trattamentu, sparendu cù u tempu senza causà prublemi di salute. Tuttavia, quandu sò pruvucati da l'usu di sigarette o alcolu, per esempiu, pò esse cunsigliatu di diminuisce u so usu, postu chì a maiò parte di e placche spariscenu dopu à un annu d'astinenza. Quandu sò causati da denti rotti o protesi dentali pocu adattate, hè cunsigliatu d'andà à u dentistu per trattà questi prublemi.
In casu di suspettatu di cancheru orale, u duttore pò raccomandà a rimozione di e cellule affette da e macchie, per mezu di chirurgia minore o trattamenti menu invasivi, cume a crioterapia. In questi casi, hè ancu impurtante di avè cunsultazioni regulare per valutà se e macchie apparsenu di novu o se altri sintomi di cancru apparsu.