Limfedema: chì hè, cumu identificà è trattamentu
Cuntenutu
U linfedema currisponde à l'accumulazione di fluidi in una certa zona di u corpu, chì porta à gonfiore. Questa situazione pò accade dopu a chirurgia, è hè ancu cumuna dopu a rimozione di i nodi linfatichi affetti da e cellule maligne, per via di u cancheru, per esempiu.
Ancu se rara, u linfedema pò ancu esse congenitale è manifestà in u zitellu, ma hè più cumunu in adulti per infezioni o cumplicazioni di u cancheru. U trattamentu di u linfedema hè fattu cù fisioterapia per qualchi settimane o mesi, per eliminà l'eccessu di fluidu è facilità u muvimentu di a regione di u corpu affettu.
Cumu identificà
U linfedema hè facilmente osservatu à ochju nudu è durante a palpazione, è ùn hè micca necessariu di fà alcun esame specificu per u so diagnosticu, ma pò esse utile per verificà u diametru di u membru influenzatu cù una cinta à misura.
Hè cunsideratu limfedema quandu ci hè una crescita di 2 cm in a circonferenza di u bracciu influenzatu, paragunatu à e misure di u bracciu micca influenzatu, per esempiu. Sta misurazione duveria esse fatta annantu à tutti i membri affettati ogni 5-10 cm di distanza, è serve da parametru per verificà l'effetti di u trattamentu. In i zoni cum'è u troncu, l'area genitale o quandu i dui membri sò affettati, una bona suluzione pò esse di piglià ritratti per valutà i risultati prima è dopu.
Oltre à u gonfiore lucale, a persona pò sperimentà un sintimu di pesantezza, tensione, difficoltà à spustà u membru affettu.
Perchè u linfedema accade
U linfedema hè l'accumulazione di linfa, chì hè un liquidu è proteine fora di u sangue è di a circolazione linfatica, in u spaziu trà e cellule. U linfedema pò esse classificatu cum'è:
- Limfedema primariu: ancu s'ellu hè assai raru, hè quandu hè causatu da cambiamenti in u sviluppu di u sistema linfaticu, è u zitellu nasce cù sta cundizione è u gonfiore ferma per tutta a vita, ancu se pò esse trattatu
- Limfedema secondariu:quandu accade à causa di qualchì ostruzione o alterazione in u sistema linfaticu per via di malatie infettive, cume l'elefantiasi, ostruzione causata da u cancheru o cunsequenza di u so trattamentu, per via di chirurgia, ferita traumatica o malattia infiammatoria, in questu casu ci hè sempre infiammazione di i tessuti implicati è u risicu di fibrosi.
U linfedema hè assai cumunu dopu à u cancheru di u senu, quandu i linfonodi sò rimossi in chirurgia di rimozione di tumori, perchè a circolazione linfatica hè compromessa, è per via di a gravità, u fluidu in eccessu hè accumulatu in u bracciu. Amparate più nantu à a fisioterapia dopu u cancheru di u senu.
U linfedema hè curabile?
Ùn hè micca pussibule di curà u linfedema perchè u risultatu di u trattamentu ùn hè micca definitivu è ci hè bisognu di un altru periodu di trattamentu. Tuttavia, u trattamentu pò riduce significativamente u gonfiore, è u trattamentu clinicu è fisioterapicu hè raccomandatu per circa 3 à 6 mesi.
In fisioterapia hè raccomandatu di fà 5 sessioni à settimana in a fase iniziale, finu à u mumentu quandu ci hè una stabilizazione di u gonfiore. Dopu ddu periodu hè cunsigliatu di fà un'altra 8 à 10 settimane di trattamentu, ma sta volta varieghja da una persona à l'altra è a cura chì tenite in u vostru ghjornu à ghjornu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di u linfedema deve esse guidatu da u duttore è da u fisioterapeuta è pò esse fattu cù:
- Midicini: cum'è benzopironi o gamma flavonoidi, sottu indicazione medica è monitorizazione;
- Fisioterapia: hè indicatu per eseguisce un drenaje linfaticu manuale adattatu à a realità di u corpu di a persona. U drenaje linfaticu dopu a rimozione di i nodi linfatichi hè un pocu sfarente di u solitu, perchè hè necessariu dirige a linfa à i linfonodi curretti. Altrimenti, u drenaghju pò esse dannosu causendu ancu più dolore è fastidiu;
- Fasciatura elastica: si tratta di un tippu di fascia micca troppu strettu, chì quandu hè piazzatu currettamente aiuta à cunduce a linfa currettamente, eliminendu u gonfiore. A manica elastica deve esse aduprata, secondu a raccomandazione di u duttore è / o fisioterapeuta, cun cumpressione da 30 à 60 mmHg durante u ghjornu, è ancu durante l'esercitazione;
- Imballaggio: una banda di tensione deve esse piazzata in strati sovrapposti dopu à u drenu per i primi 7 ghjorni, è dopu 3 volte à a settimana, per aiutà à eliminà l'edema. A manica hè raccomandata per linfedema in u bracciu è calza di compressione elastica per gambe gonfie;
- Esercizii: hè ancu impurtante di fà esercizii sottu a surveglianza di u fisioterapeuta, chì si pò fà cù un bastone, per esempiu, ma sò ancu indicati esercizii aerobici;
- Cura di a pelle: a pelle deve esse tenuta pulita è idratata, evitendu di portà vestiti stretti o buttoni chì ponu ferisce a pelle, facilitendu l'entrata di microorganismi. Cusì, hè preferibile aduprà tessutu di cuttone cù velcro o schiuma;
- Chirurgia: pò esse indicatu in casu di linfedema in a regione genitale, è in linfedema di gambe è pedi di causa primaria.
In casu di eccessu di pesu hè impurtante di perde u pesu è si raccomanda ancu di riduce u cunsumu di sale è di cibi chì aumentanu a ritenzione di fluidi, cum'è industrializati è ricchi di sodiu, questu ùn eliminerà micca i fluidi in eccessu relativi à u linfedema, ma aiuta deflate u corpu, in tuttu.
Quandu a persona hà avutu edema per un bellu pezzu, a presenza di fibrosi, chì hè un tessutu induritu in a regione, pò esce cum'è complicazione, in quale casu una terapia specifica per eliminà a fibrosi deve esse realizata, cù tecniche manuali.