Allargamentu di i nodi linfatichi: Cosa hè, cagione è quandu pò esse seriu
Cuntenutu
L'agrandimentu di i nodi linfatichi si compone di l'allargamentu di i nodi linfatichi, chì accade nurmalmente quandu u corpu prova à luttà contr'à un'infezzione, o ancu qualchì tippu di cancheru. Tuttavia, hè assai più raru chì l'allargamentu di i nodi linfatichi sia un segnu di cancheru, è, quandu accade, hè più frequente in e persone di più di 40 anni è cù una storia familiare di cancru.
I linfonodi sò picculi organi di u sistema linfaticu chì sò direttamente ligati à u sistema di difesa di u corpu. Cusì, quandu un ganglione, pupularmente chjamatu lingua, hè gonfiu o dulurosu, indica chì u sistema immunitariu lotta contr'à una infezzione in e regione vicine à quella zona.
Cause pussibili
L'ingrandimentu di i nodi linfatichi pò esse causatu da infiammazione, l'usu di medicinali, per via di malattie autoimmuni o da a presenza di alcuni virus, funghi o batteri, è cume e cause sò assai varie, menzionemu quì e cause più cumuni di i nodi allargati linfatichi in certe parti di u corpu:
- Allargamentu di u nodu linfaticu cervicali, in u collu, daretu à l'arechja è vicinu à a mascella: faringite, infezzione di a pelle, cunghjuntivite, mononucleosi, infezzione di l'arechja, di a bocca o di i denti;
- Allargamentu di i nodi linfatichi claviculari: toxoplasmosi, sarcoidosi, tuberculosi, gastrointestinali, mammali, testiculari, ovariani, pulmonari, mediastinali, pulmonari o cancru esofagi;
- Allargamentu di i nodi linfatichi inguinali: per via di malatie di trasmissione sessuale, cume a sifilide, u cancheru soffiu, l'herpes genitale, a donovanosi, u cancheru in a regione genitale;
- Allargamentu di i nodi linfatichi axillari: infezioni in silicone per implanti mamarii, malatie di gattone di u ghjattu, cancheru di u senu, melanoma, linfoma;
- Ingrandimentu generalizatu di i nodi linfatichi: mononucleosi, artrite idiopatica giovanile, dengue, brucellosi, malattia di Chagas, rubeola, morbillo, HIV, droghe cum'è fenitoina, penicillina, captopril.
Cusì, u megliu modu per sapè ciò chì causa sta crescita di i nodi linfatichi hè di andà à u medicu generale per chì u duttore possi valutà a presenza di altri sintomi, in più di osservà altri segni in u situ, cum'è u dolore, a dimensione è cunsistenza, per esempiu.
Dopu à sta valutazione, u duttore pò ricumandà qualchì trattamentu, se suspettate di una situazione lieve, cum'è infezioni, o urdinate testi, se suspettate un prublema più seriu.
Quandu pò esse u cancheru
Ancu se l'allargamentu di i nodi linfatichi pò causà preoccupazione, u più normale hè chì ùn sia micca un segnu seriu, soprattuttu se a dimensione hè menu di 1 cm.
Alcuni segni è sintomi chì ponu indicà chì l'allargamentu di i nodi linfatichi ponu esse più severi includenu:
- Avè più di 2 cm;
- Custanza dura;
- Indolore;
- Associu cù frebba, perdita di pesu è sudazione eccessiva.
Ci hè ancu più probabilità chì l'allargamentu di i nodi linfatichi pò esse un cancheru quandu a persona hà gonfiore in i ganglii situati vicinu à a clavicula, affettendu a parte sinistra di u corpu, è sta persona hà più di 40 anni, soprattuttu s'ellu ci sò casi in u famiglia di u cancheru di u senu, intestinu, tiroide o melanoma.
U tavulu seguente indica e differenze trà e caratteristiche di u cancheru è di l'allargamentu di i linfonodi per altre cause:
Cancer | Altre malatie |
U gonfiu pare pianu | U gonfiore nasce da a notte à a notte |
Ùn face micca dulore | Hè abbastanza dulurosu à u toccu |
Di solitu un singulu ganglione hè influenzatu | In generale, parechji gangli sò affettati |
Superficie irregulare | Superficie liscia |
Deve esse più di 2 cm | Deve esse menu di 2 cm |
In casu di suspettu, u duttore dumanda una puntura di biopsia chì puderà identificà u tippu di lesione, è altri testi ch'ellu ritene necessarii, secondu i sintomi chì presenta u paziente. Hè generalmente indicatu per fà una biopsia quandu u ganglione hè più di 2 cm, situatu in u pettu, chì persiste per più di 4 à 6 settimane è hè lentu à cresce.
Cosa significa quandu appare in u zitellu
L'allargamentu di i nodi linfatichi in u collu, l'ascella o l'inguine di u zitellu deve sempre esse investigatu da u pediatra. In a maiò parte di i casi, i nodi allargati sò in risposta à qualchì infezzione.
Alcune cause possibili di sta crescita ponu esse:
- Malatie infettive: infezzione di e vie aeree superiori, Leishmaniasi, mononucleosi, rubella, sifilide, toxoplasmosi, tubercolosi, malattia di u gattu, malatia di Hansen, herpes simplex, epatite, HIV;
- Malatie autoimmune: artrite idiopatica infantile, lupus eritematosu sistemicu;
- Cancer: leucemia, limfoma, metastasi, cancheru di a pelle;
- Altre cause: Reazione vaccinale, ipertiroidismu, sarcoidosi, Kawasaki.
Cusì, se u zitellu hà ingrandatu i linfonodi per più di 3 ghjorni, hè cunsigliatu d'andà à u pediatra, induve u sangue, i raggi X, l'ultrasu, a tomografia o l'esami di risonanza magnetica ponu esse urdinati, in più di l'altri chì u duttore cunsidereghja. necessariu, cum'è a biopsia.