Marijuana: chì sò l'effetti, i benefici è i danni di a pianta medicinale
Cuntenutu
A marijuana, cunnisciuta ancu cum'è marijuana, hè ottenuta da una pianta cù u nome scientificu Cannabis sativa, chì hà in a so cumpusizione parechje sostanze, trà e quali tetrahydrocannabinol (THC), principale sustanza chimica cù effetti allucinogeni, chì hè ciò chì porta a droga à esse aduprata in modu ricreativu.
Oltre à u THC, un altru cannabinoide presente in a marijuana hè u cannabidiol (CBD), chì ùn hà effetti alucinogeni, ma secondu parechji studii, pò furnisce parechji benefici terapeutici.
U cunsumu di marijuana hè pruibitu in Brasile, in ogni casu, in certi casi, u cannabidiol, chì hè una sustanza estratta da a pianta di marijuana, pò esse adupratu à scopi terapeutici, cun autorizazione specifica.
Chì sò i benefici di a marijuana
In l'ultimi anni, studii anu dimustratu parechje pruprietà terapeutiche di alcune di e sostanze presenti in marijuana, vale à dì cannabidiol, chì sò state adottate cum'è una opzione farmacologica in certi paesi. Ancu s'ellu ùn hè ancu largamente adupratu, alcuni di i cumpunenti di a marijuana sò stati pruvati chì anu parechji usi clinichi, cum'è:
- Trattamentu di u dolore;
- Sollievu di nausea è vomitu causatu da a chimioterapia;
- Stimulante di l'appetite in i malati cù u SIDA o u cancheru;
- Trattamentu di attacchi in e persone cun epilepsia;
- Trattamentu di a rigidità musculare è di u dolore neuropaticu in e persone cù sclerosi multipla;
- Analgésicu in i malati terminali cun cancru;
- Trattamentu di l'obesità;
- Trattamentu di l'ansietà è di a depressione;
- Diminuzione di a pressione intraoculare, utile in casi di glaucoma;
- Attività anti-tumorale è antiinflamatoria.
Ci hè una droga cun cannabidiol chì hè digià cummercializata in Brasile, cum'è nome Mevatyl, è chì hè indicata per u trattamentu di spasmi musculari in e persone cù sclerosi multipla. Inoltre, hè ancu pussibule di impurtà altre droghe cù sta sostanza, cun autorizazione adatta. Hè stimatu ancu chì, da marzu 2020, più prudutti à base di cannabis seranu cummercializati in farmarii in Brasile, chì ponu esse acquistati cù a presentazione di una ricetta medica.
Fighjate u video seguente è verificate i benefici terapeutici di cannabidiol, è ancu i so effetti secondari:
Effetti Marijuana
L'effetti di a marijuana varienu da persona à persona, secondu l'esperienza di l'utilizatore, a quantità aduprata è l'ambiente induve hè cunsumata, in più di a purezza è a putenza di a droga. Quandu si fuma, a marijuana pò causà effetti in pochi minuti, cum'è euforia lieve, cù distorsioni di u tempu, di u spaziu è di u sensu d'urganizazione di u corpu stessu, disurganizazione di i prucessi mentali, disordini di a memoria, mancanza d'attenzione è, in certi casi, a persona pò sentasi più valutata è più capace di socializà.
Inoltre, è simultaneamente cù l'effetti chì portanu a persona à aduprà a droga, vertigini, disordini di coordinazione è di muvimentu, sensazione di pesantezza in braccia è gambe, secchezza in bocca è gola, rossore è irritazione in l'ochji, aumentanu a frequenza cardiaca è aumentatu l'appetitu.
Caring for use
L'usu di marijuana presenta assai risichi per a salute, essendu pruibitu in Brasile, tuttavia, parechje persone continuanu à fumà sta droga. In questi casi, queste persone devenu prestà una attenzione particulare à i seguenti:
- Evite di mischjà marijuana cun alcolu o altre droga;
- Circate lochi tranquilli è evite situazioni di cunflittu;
- Evite aduprà a droga quandu hè necessariu studià, travaglià o piglià decisioni impurtanti;
- Evite di guidà quandu si usa marijuana, pruvendu à marchjà o viaghjà cù i trasporti publichi;
- Se dopu o durante u cunsumu, a persona si sente depressa, triste o ansiosa, deve evità di cunsumà di novu, per ùn aggravà a situazione;
- Attenti à quale aduprate a droga, ma evite micca di fà lu stessu;
Inoltre, se a persona si sente malata mentre usa marijuana, duverebbe dumandà aiutu da u duttore u più prestu pussibule.
Effetti indesiderati
Alcuni di l'effetti collaterali immediati è più cumuni associati à l'usu di marijuana sò aumentate a frequenza cardiaca è a pressione sanguigna è cambiamenti in u flussu di u cervellu. Inoltre, e persone chì usanu marijuana regolarmente per qualchì tempu, ponu sperimentà disordini di a memoria è a capacità di trattà informazioni cumplesse, disordini di u sistema respiratoriu, per via di a presenza costante di fumu in i pulmoni, risicu aumentatu di sviluppà cancru di pulmone.
Hè ancu impurtante nutà chì a marijuana, se usata spessu, diventa un fattore di risicu per u sviluppu di depressione severa, disordini psicotici è indebolimenti cognitivi irreversibili, è provoca tolleranza è dipendenza psichica.
A marijuana hè ancu più dannosa, prima una persona principia à aduprà, più cronica hè u so cunsumu è s'ellu ci hè stata esposizione intrauterina, ancu durante a gravidanza, à a sostanza. Amparate più nantu à l'effetti di a marijuana nantu à a salute à cortu è à longu andà.