Autore: John Pratt
Data Di Creazione: 17 Febbraiu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 15 Nuvembre 2024
Anonim
Malaria: chì hè, ciclu, trasmissione è trattamentu - Salute
Malaria: chì hè, ciclu, trasmissione è trattamentu - Salute

Cuntenutu

A malaria hè una malattia infettiva trasmessa per u morsu di a zanzara femina Anopheles infettatu da u protozoo di u genaru Plasmodium, essendu a spezia più frequente in Brasile u Plasmodium vivax hè u Plasmodium malariae. Perchè hè trasmessa da u morsu di una zanzara, u megliu modu per prevene a malaria hè custituitu di misure per impedisce di esse muzzicatu, attraversu l'usu di u ripellente è a prutezzione di a finestra cù l'usu di schermi.

Una volta in u corpu di a persona interessata, u Plasmodium si ne và à u fegatu, induve si multiplica è poi ghjunghje à u sangue, induve invade è rompe i globuli rossi, pruvucendu sintomi cum'è frebba, sudore, brividi, nausea, vomitu, mal di testa è debulezza.

A malaria hè curabile, ma hè impurtante chì u trattamentu sia iniziatu rapidamente, chì in parechji casi a malattia pò diventà grave, cù anemia, diminuzione di piastrine, insufficienza renale o ancu compromissione di u cervellu, in cui e probabilità di complicazioni è di morte sò più grandi.


Zanzara Malaria

Principali sintomi

I primi sintomi di malaria apparenze di solitu trà 8 à 14 ghjorni dopu a trasmissione, è ponu piglià finu à 30 ghjorni o più. L'apparizione di sintomi dipende da fattori relativi à u Plasmodium, cume u tassu di multiplicazione è e spezie, è fattori relativi à a persona, cum'è u sistema immunitariu, principalmente. I segni è sintomi più cumuni di a malaria sò:

  • Febbra, chì pò vene è vene in ciculi;
  • Sudori è brividi;
  • Fortu mal di testa;
  • Nausea è vomitu;
  • Dolore musculare in tuttu u corpu;
  • Debbulezza è stanchezza constante;
  • Pella è ochju ingialliti.

A maiò parte di sti segni è sintomi ponu esse difficiule da identificà cum'è malaria, allora sì si verificanu, hè impurtante andà à u duttore per diagnosticà a malattia è cumincià u trattamentu adeguatu, soprattuttu se site in un locu induve a malaria hè cumuna, cume in a regione Amazonia è in Africa.


Inoltre, questi segni è sintomi ponu apparì in cicli, vale à dì, si manifestanu ogni 48 ore o 72 ore, secondu a spezia di Plasmodium chì infetta u corpu.Questu accade per via di u so ciclu di vita, mentre si sviluppanu ghjunghjenu à u sangue è causanu sintomi risultatu da a distruzzione di globuli rossi.

A forma più grave di malaria si verifica quandu l'infezzione compromette u cervellu, causendu mal di testa, rigidità di u collu, attacchi, sonnolenza è coma. Altre complicazioni includenu anemia, ridotta di piastrine, insufficienza renale è insufficienza respiratoria. Amparate più nantu à i sintomi di malaria è malaria cerebrale.

Cumu accade a trasmissione

A trasmissione di a malaria si faci attraversu u morsu di a zanzara femina Anopheles infettatu, chì hà acquistatu u parasite quandu morda una persona infettata da a malatia. Hè impurtante di ricurdà chì a malaria ùn hè micca contagiosa, vale à dì, ùn hè micca trasmessa da una persona à l'altra, eccettu in i casi più rari di spartera di siringhe è aghi infettati, trasfusioni mal cuntrullati è / o parto.


Di solitu, a zanzara morde a ghjente durante u crepuscolo o u tramontu. I lochi cù u più altu risicu di cuntaminazione sò l'America Meridionale, l'America Centrale, l'Africa è una parte di l'Asia, principalmente in i lochi cù acqua pulita cù pocu currente, umidità è temperature trà 20 ° è 30 ° C. In Brasile, i stati i più colpiti da a malaria sò Amazonas, Roraima, Acre, Tocantins, Pará, Amapá, Mato Grosso, Maranhão è Rondônia.

Ciculu di infezzione di malaria

U ciculu di i parassiti Plasmodium in u corpu umanu accade cusì:

  1. U morsu di a zanzara femina Anopheles trasmette, per via di a so saliva, u Plasmodium à u sangue di a persona, in a so fase Sporozoite;
  2. I Sporozoiti vanu à u fegatu, duve maturanu è si multiplicanu, per circa 15 ghjorni, dendu origine à a forma di Merozoiti;
  3. I Merozoiti disturbanu e cellule di u fegatu è ghjunghjenu à u sangue, cuminciendu à invadisce i globuli rossi;
  4. Dentru e cellule sanguine infette, chì sò chjamate Schizonts, i parassiti si multiplichenu è disturbanu sta cellula, è cumincianu à invadisce l'altri, in un ciclu chì dura da 48 à 72 ore.

In ogni schizontu, u ciculu hè variabile secondu e spezie di u Plasmodium, essendu 48 ore per e spezie P. falciparum, P. vivax, è P. ovaleè 72 h perP. malariae. Durante u periodu quandu i globuli rossi sò rotti è i schizonti diventanu liberi in u sangue, i sintomi ponu diventà più pronunziati, principalmente febbre è brividi.

Cumu cunfirmà u diagnosticu

Dopu à a prima apparizione di i segni è di i sintomi, si consiglia di andà à l'uspidale o à a sala d'urgenza, soprattuttu se i sintomi si presentanu ogni 48 o 72 ore. In questu modu, u duttore puderà identificà a presenza di u parassita in u corpu per mezu di analisi di sangue, postu chì li piacenu i testi grossi o immunologichi, pudendu inizià u trattamentu adattatu, evitendu l'infezzione da aggravà è mettendu a vita di u paziente à risicu.

Cumu hè fattu u trattamentu

U trattamentu di a malaria hè cù droghe antipaludiche, cum'è Chloroquine, Primaquine, Artemeter è Lumefantrine o Artesunate è Mefloquine per esempiu, chì funzionanu distruggendu u Plasmodium è impedisce a so trasmissione.

I medicamenti scelti, e dosi è a durata sò indicati da u duttore secondu l'età, a gravità di a malatia è l'analisi di e condizioni di salute. I zitelli, i zitelli è e donne incinte anu bisognu di trattamenti speciali, cù Quinina o Clindamicina, sempre in cunfurmità cù e raccomandazioni mediche è, in generale, l'uspitalisazione hè indicata.

Hè ancu cunsigliatu:

  • Manghjà nurmalmente;
  • Ùn cunsumate micca bevande alcoliche;
  • Ùn fermate micca u trattamentu ancu se i sintomi spariscenu, per via di u risicu di ricurrenza è di cumplicazioni di a malatia.

U trattamentu di a malaria deve esse iniziatu u più prestu pussibule, perchè pò avanzà severamente è, senza un trattamentu currettu, pò purtà à a morte. Scuprite più nantu à cumu si face u trattamentu per ricuperà più veloce.

Cumu si prutege

A prevenzione di a malaria pò esse fatta attraversu:

  • Usu di vestiti di culore chjaru è di tela fina, cù maniche longhe è pantaloni longi;
  • Evite e zone più propensi à a contaminazione di a malatia, principalmente durante u tramontu o l'alba;
  • Aduprate repellente basatu in DEET (N-N-dietilmetatoluamide), rispettendu e linee guida di u fabbricante in quantu à a sustituzione di u repellente;
  • Mette nantu à schermi prutettivi contr'à e zanzare nant'à e finestre è e porte;
  • Evite laghi, stagni è fiumi in fine di dopu meziornu è sera.

Quellu chì viaghja in un locu induve ci sò casi di malaria pò riceve un trattamentu preventivu, chjamatu chemoprophylaxis, cù droghe anti-malaria, cum'è Doxycycline, Mefloquine o Chloroquine.

Tuttavia, queste droghe anu forti effetti collaterali, allora u duttore di solitu raccomanda stu tippu di prevenzione per e persone chì sò in più risicu di sviluppà malatie gravi, cume andà in lochi cun elevati tassi di trasmissione o quandu a persona hà una malattia chì pò avè una maggiore cumplicazioni. cù l'infezzione.

Queste droghe devenu esse aduprate solu dopu cunsiglii medichi è sò di solitu principiate 1 ghjornu prima di u viaghju è persistenu per qualchì ghjornu o settimane in più dopu u ritornu.

Populari

6 Hacks Lifestyle per Chronic Dry Eye

6 Hacks Lifestyle per Chronic Dry Eye

Avete a voglia di trufinà l'ochji. ò cratchichi, irritati è più ro i cà una pumata. Ma prima di ghjunghje per quella buttiglia di gocce d'ochju enza ricetta, fate un o...
L'Intoxicazione Alimentaria hè Contagiosa?

L'Intoxicazione Alimentaria hè Contagiosa?

PanoramicaL'avvelenamentu alimentariu, chjamatu ancu malatie di tra mi ione alimentare, hè cau atu da manghjà o beie cibi o bevande contaminati. I intomi di avvelenamentu alimentariu va...