Malva bianca - À chì serve è cumu aduprà

Cuntenutu
A malva bianca, di nome scentificu Sida cordifolia L. hè una pianta cù pruprietà medicinali chì hà proprietà toniche, astringenti, emollienti è afrodisiache.
Sta pianta cresce in lochi vacanti, in pasculi è ancu in terreni sabbiosi, senza avè bisognu di assai cura. I so fiori sò grossi, cù petali gialli o bianchi è a regione centrale hè aranciu è pò ghjunghje à 1,5 metri d'altura.
Altri nomi di malva bianca sò Bala, Kungyi è Malva campagnola.

Per chì ghjè
A malva bianca hè bona per l'infezzione di e vie urinarie, a malatia di a gola, i reumatismi, i crampi è l'ansietà, migliurendu a forza sessuale.
Inoltre, a pianta hà un effettu deprimente nantu à u sistema nervosu centrale, essendu una bona opzione per calmassi. Pò esse ancu adupratu per abbassà sia a pressione sanguigna sia a frequenza cardiaca, è riduce u zuccheru in sangue. Hà ancu effetti analgésici, antiinflamatori è antioxidanti.
Cumu aduprà
Pò esse adupratu in forma di tè preparatu cù foglie secche industrializate.
- Per tè: Pone 1 cucchiaina in una tazza è copre cù 180 ml d'acqua bollente, copre cù u piattinu è aspettate 3 minuti o finu à u calore. Pigliate currettamente finu à 2 volte à ghjornu.
Contraindicazioni
Ùn deve micca esse adupratu à tempu à i medicinali chì cuntenenu caffeina o inseme cù u caffè perchè a cumbinazione pò mette in periculu a vita. Ùn deve ancu esse adupratu durante a gravidanza, l'allattamentu, in casu d'ipertensione, malatie cardiache, disordini di tiroide o prostata, o da e persone chì piglianu droghe inibitori MAO, cume antidepressivi.
Effetti secondari
A malva bianca, aduprata in grande quantità, pò causà effetti collaterali cum'è insonnia, ansietà, nervosità, pressione sanguigna aumentata, perdita di memoria o ancu colpu.